Nederland 1 euro 2007 grote cijfers

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

ronmeulen Nederland
Lid
Lid

Nederland 1 euro 2007 grote cijfers

Bericht door ronmeulen »

Goedenavond,

Ik ben mijn complete eurocollectie opnieuw aan het rangschikken. Tot dusver gebruikte ik de voordrukalbums van Hartberger, met alle 8 euromunten per jaar van een land op een blad en dan alle landen van dat jaar in 1 ringband. Dat viel de eerste jaren wel vol te houden, maar inmiddels wordt het qua ruimte wel wat omvangrijk. Daarnaast is het tamelijk oneconomisch om slechts 8 van de 20 vakjes op een muntblad te gebruiken.

Nu doe ik alle denominaties apart op een blad, waardoor je met maximaal 8 bladen in 1 ringband per land 20 jaar toe kunt, Duitsland daargelaten, vanwege de letters van de slagplaatsen.

De rugvensters met jaartallen haal ik uit de mappen en daarvoor in de plaats komen de landsnamen. Totaal kom ik dan op 23 ringbanden (alle eurolanden inclusief mini-staatjes) met voldoende ruimte om de rest van mijn leven door te gaan met verzamelen.

Nu mijn vraag, na deze korte intro. Nu ik alle 1 euromunten van 1999 tot 2018 op 1 blad heb, valt mij op dat het jaartal van de munt van 2007 veel groter is dan de andere jaargangen van de munten met koningin Beatrix daarop. Was dat de standaard in dat jaar, of betreft het hier een variant op dit muntstuk en bestaan er ook munten met een kleiner jaartal?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Ron van der Meulen
ostara-nl Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Nederland 1 euro 2007 grote cijfers

Bericht door ostara-nl »

Hallo Ron,

Kun je een foto plaatsen van de 1 Euro 2007 met grote cijfers en een 1 Euromunt van een ander jaartal, dan is het verschil duidelijk.

Ostara-nl.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Nederland 1 euro 2007 grote cijfers

Bericht door janssenfrank »

ronmeulen schreef: 09 aug 2022, 00:21 (...)
Daarnaast is het tamelijk oneconomisch om slechts 8 van de 20 vakjes op een muntblad te gebruiken.
(...)
Ik doe twee series per blad, voorafgegaan door twee kaartjes: één met de landaanduiding en één met het jaartal.
Misschien een ideetje...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Euromunten”