Mijn laatste aanschaf

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Mijn laatste aanschaf

Bericht door JOS WRSM »

Momenteel koop ik niet zoveel. Maar deze kon ik niet laten lopen.
Het: "Verdrag van Maastricht Tientje 2022 Goud Proof"
Het is een oplage van slechts 800 stuks en na 1 dag reeds uitverkocht en ik behoor tot de gelukkigen.

2022-koningsdag-munt-knm-1024x553.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Re: Mijn laatste aanschaf

Bericht door Anomander_Rake »

JOS WRSM schreef: 05 mei 2022, 00:34 Momenteel koop ik niet zoveel. Maar deze kon ik niet laten lopen.
Het is een oplage van slechts 800 stuks en na 1 dag reeds uitverkocht en ik behoor tot de gelukkigen.
Hi Jos,

Bijzondere gouden munt heb je aangeschaft! Wat is het gewicht? Waarom kon je deze niet laten lopen?

Je hebt het vast bewust gedaan, maar wellicht toch verstandig om nieuwe aanwinsten in het vervolg in de rubriek 'nieuwe aanwinsten - maand' te plaatsen :onfused:

Groeten,
Adriaan
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Dit zijn de specs:
Metaal Goud
Gehalte 900/1000
Gewicht 6,72 g
Diameter 22,5 mm
Rand Kartel
Kwaliteit Proof
Nominale waarde 10 euro
Oplage 800

Het is zeker een bewuste aankoop.
a. Ik hem natuurlijk erg mooi vind.
b. Kleine oplage waardoor de verzamelwaarde snel hoger wordt.
c. De eerste slag is gedaan door Willem Alexander en was tijdens Koningsdag op de TV te zien.

PS zal voortaan beter opletten waar ik topics plaats . . . . :thuink:

Anomander_Rake schreef: 12 mei 2022, 20:26
JOS WRSM schreef: 05 mei 2022, 00:34 Momenteel koop ik niet zoveel. Maar deze kon ik niet laten lopen.
Hi Jos,

Bijzondere gouden munt heb je aangeschaft! Wat is het gewicht? Waarom kon je deze niet laten lopen?

Je hebt het vast bewust gedaan, maar wellicht toch verstandig om nieuwe aanwinsten in het vervolg in de rubriek 'nieuwe aanwinsten - maand' te plaatsen :onfused:

Groeten,
Adriaan
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

Ha JOS WRSM,

Gefeliciteerd met de aanwinst!

Helaas voor mij is het een onderwerp een blijvende ergenis, maar daar wil ik niemand mee lastig vallen.

Ik houd van mooie ontwerpen en ik vind dit er een van. Mijn vraag aan jouw is of jij al over het ontwerp meer informatie hebt. Ik ben namelijk benieuwd of de drie sterren dicht bij het WA-portret de drie Benelux-landen moeten verbeelden...

Gr Mel
Laatst gewijzigd door Melcoins op 23 mei 2022, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

JOS WRSM schreef: 17 mei 2022, 22:36 Het is zeker een bewuste aankoop.
c. De eerste slag is gedaan door Willem Alexander en was tijdens Koningsdag op de TV te zien.
Het is inderdaad wel een mooi ontwerp, dat hebben we wel eens anders gezien bij de herdenkingsmunten.

Maar wat b) betreft, denk ik dat je je nog niet rijk moet rekenen. Behalve het Cruijff tientje, heb ik nog geen 10 euro, dukaat of gouden dukaat gezien die op veilingen voor meer dan de uitgifteprijs weg gaat, ondanks dat er wel meer zijn geweest met lage oplages. De reden voor de lage oplages zit hem er meer in dat er gewoon niet zoveel belangstelling meer is voor dit soort munten. Als ze er veel meer hadden kunnen verkopen op die prijs, hadden ze dat zeker wel gedaan...
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Hoi Mel,

Op de site van de KNM lees je er alles over.
https://www.knm.nl/verdrag-van-maastric ... uct/13248/
Melcoins schreef: 19 mei 2022, 11:56 Ha JOS WRSM,

Helaas voor mij is het een onderwerp een blijvende ergenis, maar daar wil ik niemand mee lastig vallen.

Ik houd van mooie ontwerpen en ik vind dit er een van. Mijn vraag aan jouw is of jij al over het ontwerp meer informatie hebt. Ik ben namelijk benieuwd of de drie sterren dicht bij het WA-portret de drie Benelux-landen moeten verbeelden...

Gr Mel
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Ik heb nu al een bod van € 600,= gehad en da's € 130,= boven de aanschafprijs.
Het Cruijff tientje (opl. 1.000) is al 5 jaar geleden uitgebracht en ik denk dat naar deze over een tijdje ook wel vraag is.
Maar ik verkoop toch niets. Dat mogen later mijn kinderen cq kleinkinderen doen.
spatbord schreef: 23 mei 2022, 13:05
JOS WRSM schreef: 17 mei 2022, 22:36 Het is zeker een bewuste aankoop.
Het is inderdaad wel een mooi ontwerp, dat hebben we wel eens anders gezien bij de herdenkingsmunten.

Maar wat b) betreft, denk ik dat je je nog niet rijk moet rekenen. Behalve het Cruijff tientje, heb ik nog geen 10 euro, dukaat of gouden dukaat gezien die op veilingen voor meer dan de uitgifteprijs weg gaat, ondanks dat er wel meer zijn geweest met lage oplages. De reden voor de lage oplages zit hem er meer in dat er gewoon niet zoveel belangstelling meer is voor dit soort munten. Als ze er veel meer hadden kunnen verkopen op die prijs, hadden ze dat zeker wel gedaan...
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

JOS WRSM schreef: 04 jun 2022, 23:50 Hoi Mel,

Op de site van de KNM lees je er alles over.
https://www.knm.nl/verdrag-van-maastric ... uct/13248/
Melcoins schreef: 19 mei 2022, 11:56 Ha JOS WRSM,

Gr Mel
Dank voor de moeite. Het staat er niet met zoveel woorden maar ik ga ervan uit dat de drie sterren dicht bij het WA-portret de drie Benelux-landen moeten verbeelden omdat ze tot de 12 sterren behoren van de landen die het eerste tekenden. Mvgr, Mel

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”