Amerikaanse cent met misslagen
Moderator: maarten89
Amerikaanse cent met misslagen
hallo,
ik heb een Amerikaanse cent van mijn opa gekregen, die een misslag had..
volgens mij is het een zeldzame, maar ik weet het niet zeker... er staan 2 drukfouten op de achterkant:
(STATES oF AMERIKA) de 'o' is kleiner
en
bij de basis van het gebouw staat 'fg' er staat een D onder het jaartal
weet iemand of hij wat waard is?
alvast bedankt
ik heb een Amerikaanse cent van mijn opa gekregen, die een misslag had..
volgens mij is het een zeldzame, maar ik weet het niet zeker... er staan 2 drukfouten op de achterkant:
(STATES oF AMERIKA) de 'o' is kleiner
en
bij de basis van het gebouw staat 'fg' er staat een D onder het jaartal
weet iemand of hij wat waard is?
alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse cent met misslagen
Beste,
Ziet er een doodnormale munt uit, als ik het goed voor heb...
De kleine o in oF is zo in het ontwerp, de FG zijn de initialen van de ontwerper van de munt, en die D is de muntplaats.
Met een klein beetje internet opzoekwerk kon je er ook wel komen.
Ziet er een doodnormale munt uit, als ik het goed voor heb...
De kleine o in oF is zo in het ontwerp, de FG zijn de initialen van de ontwerper van de munt, en die D is de muntplaats.
Met een klein beetje internet opzoekwerk kon je er ook wel komen.
Ik ga mee met eurocoinsfun. Misslagen zijn wezenlijk andere dingen. Die zien er OP ZIJN MINST uit alsof er iets anders bedoeld was. Een kleinere o of een paar letters extra is niet iets wat als "misslag" uit de lucht komt vallen. Varianten, ja. Daar zijn er zo veel van. Welke reden heb je om aan te nemen dat dit "een zeldzame variant" zou zijn? Anders dan dat je dat graag zou willen?
Het is een doodnormale cent waar er blijkbaar 4 miljard van geslagen zijn. En volgens deze site is hij zelfs in hoge kwaliteit wat die van jou zeker niet haalt nog niet meer waarde dan $0,33
hallo,
ik heb op internet gezocht en vond dit:
https://www.etsy.com/nl/listing/1154663 ... la=1&gao=1&
deze zijn hetzelfde als die van mij...
Op Etsy zitten over het algemeen geen echte munthandelaren. Er wordt vaak veel gevraagd voor munten die absoluut niet zeldzaam zijn. Deze munten worden nooit verkocht en je kunt Etsy dus niet gebruiken om de waarde op te zoeken. Beter zoek je op Ebay en dan vink je aan: verkochte items.
Er bestaan Lincoln Pennies van 1992 D met enige waarde, maar dan moeten de A en de M van AMERICA tegen elkaar aan staan. Bij jouw muntje is dat helaas niet het geval en de waarde is helaas dus ook maar 1 Amerikaanse dollarcent, ofwel bijna 1 Eurocent.
Er bestaan Lincoln Pennies van 1992 D met enige waarde, maar dan moeten de A en de M van AMERICA tegen elkaar aan staan. Bij jouw muntje is dat helaas niet het geval en de waarde is helaas dus ook maar 1 Amerikaanse dollarcent, ofwel bijna 1 Eurocent.
Tekst staat 1992 D, maar foto's zijn van 1982 D... Koevoets heeft voor de 1992 D al de bekende variant aangegeven. (Gewone) errors van de 1992 D kunnen er zijn maar zijn in dit exemplaar niet zichtbaar. MelFreek08 schreef: ↑03 mei 2022, 18:41 hallo,
nee, je moet wat naar onder scrollen daar staat wel 1992
deze heb ik ook gevonden...
https://www.etsy.com/nl/listing/1204164 ... ajEALw_wcB
(weer wat naar onder scrollen )
https://www.etsy.com/nl/listing/1204164 ... ajEALw_wcB
(weer wat naar onder scrollen )
Freek08,
Als men naar beneden scrolled alleen de AM-variant die al besproken is, een cent """"zonder"""" muntteken, en een link naar een cent met "fouten" die niet worden toegelicht omdat ze er niet zijn.
Jij licht weer niet toe waarom er TOCH van een "misslag" sprake. Alles over deze cent is al besproken.
Het is te betwijfelen of jouw vraag serieus is. Ook je reactie op de antwoorden is niet serieus.
Prima dat jij jouw eigen tijd wilt verspillen, maar doe dat niet op dit forum.
Vandaar mijn verzoek aan de Moderator en Beheerder om deze post en/of persoon te verwijderen.
Mel
Als men naar beneden scrolled alleen de AM-variant die al besproken is, een cent """"zonder"""" muntteken, en een link naar een cent met "fouten" die niet worden toegelicht omdat ze er niet zijn.
Jij licht weer niet toe waarom er TOCH van een "misslag" sprake. Alles over deze cent is al besproken.
Het is te betwijfelen of jouw vraag serieus is. Ook je reactie op de antwoorden is niet serieus.
Prima dat jij jouw eigen tijd wilt verspillen, maar doe dat niet op dit forum.
Vandaar mijn verzoek aan de Moderator en Beheerder om deze post en/of persoon te verwijderen.
Mel