Bij Heritage Auctions - Europe wordt in de november 2021 veiling een 1 Gulden 1945 PE (Sch. 1056) in XF geveild (kavel 209). In XF, dus ik neem aan Prachtig. Inzet €1.000, staat nu al op €1.300 exclusief opgeld.
Ik heb als herintredende verzamelaar niet de illusie dat ik deze munt aan mijn verzameling zal kunnen toevoegen, maar ik heb wel een aantal vragen ter lering en vermaak:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van deze munt?
Hoe vaak kom je een dergelijke munt tegen?
Er is slechts een klein aantal van deze munt in circulatie gekomen, maar wat is een klein aantal?
Wat is een realistische prijs?
Groeten, peter
1 Gulden 1945 PE bij HA-E
Moderator: maarten89
-
spatbord
- Donateur

Re: 1 Gulden 1945 PE bij HA-E
Zo vanaf de foto ziet die munt er prima uit, Prachtig lijkt me niet te hoog als ik dat zo zie. Het is van de foto altijd moeilijk te zien of een munt gepoetst/gereinigd is, maar als deze dat niet is, dan zal de uiteindelijke prijs nog wel wat hoger uitkomen.
Ik heb twee maanden terug nog eenzelfde munt verkocht, in P, met wat haarlijntjes. Bij een vraagprijs van 1650 had ik vrij snel meerdere geinteresseerden die 1600-1650 boden, en toen ook verkocht voor de vraagprijs. 1600-1800 is voor een munt als deze volgens mij een realistische prijs (maar als ik zie wat er de laatste tijd voor prijzen geboden worden voor sommige munten, zou het ook zomaar kunnen dat deze nog wel wat hoger gaat).
Ze zijn relatief zeldzaam, maar je komt ze elk jaar wel meerdere keren tegen op veilingen. Echt zeldzaam zou ik hem dan ook niet willen noemen. Hoeveel er van in circulatie gekomen zijn durf ik geen uitspraken over te doen.
Ik heb twee maanden terug nog eenzelfde munt verkocht, in P, met wat haarlijntjes. Bij een vraagprijs van 1650 had ik vrij snel meerdere geinteresseerden die 1600-1650 boden, en toen ook verkocht voor de vraagprijs. 1600-1800 is voor een munt als deze volgens mij een realistische prijs (maar als ik zie wat er de laatste tijd voor prijzen geboden worden voor sommige munten, zou het ook zomaar kunnen dat deze nog wel wat hoger gaat).
Ze zijn relatief zeldzaam, maar je komt ze elk jaar wel meerdere keren tegen op veilingen. Echt zeldzaam zou ik hem dan ook niet willen noemen. Hoeveel er van in circulatie gekomen zijn durf ik geen uitspraken over te doen.