Muntmanifestatie 18 september 2021
Moderator: WBE
Muntmanifestatie 18 september 2021
21e Muntmanifestatie 2021 – Houten
18 september van 09:30 tot 16:00
COVID: de Expo Houten is een doorstroomlocatie met zeer grote beurszalen waardoor het mogelijk is op de 1.5m afstand in acht te nemen. DEZE BEURS GAAT DUS DOOR !! Een aparte bubbel is niet noodzakelijk en daarom ook GEEN controle op negatieve testbewijzen of volledige vaccinatie. Uiteraard wijzen we iedereen op het in acht nemen van de corona basisregels en zo nodig wordt men daar tijdens de beurs op aangesproken. Ook al is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Tickets zijn enkel online te reserveren via deze link: https://customerview.nl/expohouten/best ... =619233444
DEELNEMERS (eindstand per 31 juli) ZAAL IS VOLGEBOEKT !!
NL:
Agora Ancient Coins, Van Amelsfoort, Arger, Van de Beek, De Beeldenaar, Bildtmunt, Boersema, Munthandel Van Borkulo, Bos, Van den Brul, Buschman, Catawiki, Collectweb, Cornet Coins, Crown Currency, Van Daalen, Danenberg, David-coin, Munthandel Ducaat, Munthandel Enibas, Erix Collectables, Eurocoinhouse, Europost Breda, Euroscope Benelux, Euving, Muntenhandel Feddema, Frissen, Van Gemst, Het Genootschap (KNGMP), GMVV Vereniging, Goduto, Heimgartner, Importa, Munthandel De Jonge, Jongeling Numismatics & Ancient Art, Jongen, Karel de Geus Muntveilingen, Koninklijke Nederlandse Munt (KNM), Kooistra, Laurens Schulman, Van Leeuwen, Van der Ley, Loman, Mooie Muntjes, MPO Heritage,101Munten, Munthandel Muntenhoek, De Muntenkoning, De Muntkoerier, Numisantica, Num. Kring Rotterdam, Num. Kring Utrecht, De Man / Hartberger Werkendam, Nieborg, Nuijen, Omlandia, Otten, Paszli, Patrick.P.nl Papiergeld, Theo Peters, Piso Numismatics, PMC Emmen, Reekers, Jan Ruijs, Munthandel De Ruiter, Safe Nederland, Schepers, Showmy Collection, Schulman BV, Siem, Siepel, Munthandel Spoelder, The Squirrel, Al Timimi, Trunky’s Verzamelland, Verhoef, Vissers, Vlothuizen, Tom Vossen, WBCC, World Coins Company en Munthandel Zonnemunten.
BTL:
Van den Broeck (België), Pedro Dias (Portugal), Diestse Studiekring (België), Dufossez (België), Jos Eijsermans (Duitsland), Euronotes (België), Gats (Duitsland), GB-Numismatik (Duitsland), José Girona (Frankrijk), Golden Italia International (België), Golombeck (Duitsland), Johnen (Denemarken), Lang (Duitsland), Larisch (Duitsland), Lass (Duitsland), MA-Shops (Duitsland), Materla (Polen), National Tokens (België), Numismatic.dk (Denemarken), Oriental Numismatic Society (België), Barbara Romero (Frankrijk), Roosdaal Antiek (België), Silberstars.de (Duitsland), Tasselli (Italië), Türküncü (Duitsland), Le Tuyet Nhung (Duitsland), Vervaet (België) en Ying Hu (Duitsland).
Meer info: http://www.wbevenementen.eu/evenement/m ... 17-houten/
18 september van 09:30 tot 16:00
COVID: de Expo Houten is een doorstroomlocatie met zeer grote beurszalen waardoor het mogelijk is op de 1.5m afstand in acht te nemen. DEZE BEURS GAAT DUS DOOR !! Een aparte bubbel is niet noodzakelijk en daarom ook GEEN controle op negatieve testbewijzen of volledige vaccinatie. Uiteraard wijzen we iedereen op het in acht nemen van de corona basisregels en zo nodig wordt men daar tijdens de beurs op aangesproken. Ook al is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Tickets zijn enkel online te reserveren via deze link: https://customerview.nl/expohouten/best ... =619233444
DEELNEMERS (eindstand per 31 juli) ZAAL IS VOLGEBOEKT !!
NL:
Agora Ancient Coins, Van Amelsfoort, Arger, Van de Beek, De Beeldenaar, Bildtmunt, Boersema, Munthandel Van Borkulo, Bos, Van den Brul, Buschman, Catawiki, Collectweb, Cornet Coins, Crown Currency, Van Daalen, Danenberg, David-coin, Munthandel Ducaat, Munthandel Enibas, Erix Collectables, Eurocoinhouse, Europost Breda, Euroscope Benelux, Euving, Muntenhandel Feddema, Frissen, Van Gemst, Het Genootschap (KNGMP), GMVV Vereniging, Goduto, Heimgartner, Importa, Munthandel De Jonge, Jongeling Numismatics & Ancient Art, Jongen, Karel de Geus Muntveilingen, Koninklijke Nederlandse Munt (KNM), Kooistra, Laurens Schulman, Van Leeuwen, Van der Ley, Loman, Mooie Muntjes, MPO Heritage,101Munten, Munthandel Muntenhoek, De Muntenkoning, De Muntkoerier, Numisantica, Num. Kring Rotterdam, Num. Kring Utrecht, De Man / Hartberger Werkendam, Nieborg, Nuijen, Omlandia, Otten, Paszli, Patrick.P.nl Papiergeld, Theo Peters, Piso Numismatics, PMC Emmen, Reekers, Jan Ruijs, Munthandel De Ruiter, Safe Nederland, Schepers, Showmy Collection, Schulman BV, Siem, Siepel, Munthandel Spoelder, The Squirrel, Al Timimi, Trunky’s Verzamelland, Verhoef, Vissers, Vlothuizen, Tom Vossen, WBCC, World Coins Company en Munthandel Zonnemunten.
BTL:
Van den Broeck (België), Pedro Dias (Portugal), Diestse Studiekring (België), Dufossez (België), Jos Eijsermans (Duitsland), Euronotes (België), Gats (Duitsland), GB-Numismatik (Duitsland), José Girona (Frankrijk), Golden Italia International (België), Golombeck (Duitsland), Johnen (Denemarken), Lang (Duitsland), Larisch (Duitsland), Lass (Duitsland), MA-Shops (Duitsland), Materla (Polen), National Tokens (België), Numismatic.dk (Denemarken), Oriental Numismatic Society (België), Barbara Romero (Frankrijk), Roosdaal Antiek (België), Silberstars.de (Duitsland), Tasselli (Italië), Türküncü (Duitsland), Le Tuyet Nhung (Duitsland), Vervaet (België) en Ying Hu (Duitsland).
Meer info: http://www.wbevenementen.eu/evenement/m ... 17-houten/
Re: Muntmanifestatie 18 september 2021
Wie zijn er allemaal bij de Muntmanifestatie aanwezig? Ik kijk er naar uit om weer eens over een beurs te struinen!!
Ik op zeker niet, 2021 sla ik over en zolang het zo doorgaat in NL ga ik in 2022 ook niet naar een beurs.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik ga 's ochtends naar de beurs
Ik ben ook vanaf 10 uur aanwezig!!!
Voor iedereen die met het OV naar de beurs komt, moet er rekening mee houden dat er geen rechtstreekse bus meer gaat vanaf Utrecht Centraal. Dit moet nu met een overstap in Nieuwegein en een stuk verder lopen. Of met een speciale bus vanaf NS station Houten, welke je van te voren moet reserveren!!!
Voor iedereen die met het OV naar de beurs komt, moet er rekening mee houden dat er geen rechtstreekse bus meer gaat vanaf Utrecht Centraal. Dit moet nu met een overstap in Nieuwegein en een stuk verder lopen. Of met een speciale bus vanaf NS station Houten, welke je van te voren moet reserveren!!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik moet even kijken of het lukt…
Hoe bedoel je?
...........afwezig..... :wave:
Zolang er nog iedere dag duizenden besmet zijn met covid heb ik weinig trek om op een beurs te lopen. Ik ben 2 x ingeënt maar vermijd hier ook al drukke bijeenkomsten. Vakantie vieren we in Hongarije, gaan ook niet de grens over.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Wij zijn er ook, als deelnemer dan
Hoop jullie net als vorig jaar weer te mogen begroeten en om te kunnen bijpraten uiteraard
Groet, Cor
Hoop jullie net als vorig jaar weer te mogen begroeten en om te kunnen bijpraten uiteraard
Groet, Cor
Ik ga ook maar eens kijken. Ben er nog nooit geweest en je weet maar nooit wat er allemaal nog doorgaat of afgeblazen wordt...
-
- Donateur
Mijn ticket uitgeprint,is er nog een meet up in het restaurant om 12 uur?als tie open is tenminste...
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Gezellig! Wordt nog een grote groep zo!
Waar gaan jullie naar op zoek in Houten? Nog bepaalde must-haves op het oog?
Ik zou zeggen, 12 uur in het restaurant? Na jaren van afwezigheid, zal ik maar wat gevulde koeken meenemen?
Waar gaan jullie naar op zoek in Houten? Nog bepaalde must-haves op het oog?
Ik zou zeggen, 12 uur in het restaurant? Na jaren van afwezigheid, zal ik maar wat gevulde koeken meenemen?
Ik zoek nieuwe elementen voor de PMG set, vooral de ontbrekende 1, 2, 4, 6, 8 en 70 maar die zullen er wel niet zijn en zeker niet betaalbaar. En ik zoek nog wat vervangingen voor de 58, 60 en 62 posities.
En misschien wat Cubaans revolutionair scrip uit 1957-58.
Behalve Alfred ken ik niemand van hier dus die meetup kan lastig worden
En misschien wat Cubaans revolutionair scrip uit 1957-58.
Behalve Alfred ken ik niemand van hier dus die meetup kan lastig worden
-
- Donateur
Stond er nou op mn ticket dat je niet heen en weer mag lopen....dus dat betekent ook niet naar het restourant?
Ik ga opzoek naar filippijne munten en bankbiljetten
-
- Donateur
Inderdaad. Iedere bezoeker krijgt een stoel en tafeltje, en dan komen de handelaren omstebeurt langslopen met hun waar.leon voorn schreef: ↑12 sep 2021, 12:50 Stond er nou op mn ticket dat je niet heen en weer mag lopen....dus dat betekent ook niet naar het restourant?
Dit had ik inderdaad ook gelezen, ga er vanuit dat dit alleen is als je het expo gebouw zelf verlaat en niet de beurszaal. Anders kun je ook niet naar de wc of het restaurant. Wellicht dat @WBE hier duidelijkheid over kan geven.leon voorn schreef: ↑12 sep 2021, 12:50 Stond er nou op mn ticket dat je niet heen en weer mag lopen....dus dat betekent ook niet naar het restourant?
Dit zou inderdaad handig zijn Maar dan wel alleen met de munten/kwaliteit die ik verzamel, dat scheelt een hoop zoekwerk
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik ga naar deze beurs. Ik blijf ook nog wat voorzichtig, maar dit is een hele ruime locatie.
Als herintredende Koninkrijk-verzamelaar zal ik waarschijnlijk meer kijken dan kopen. Door het gebrek aan beurzen heb ik namelijk nog steeds geen idee wat bijvoorbeeld de "gewone" Wilhelmina munten momenteel kosten. Het wordt dus vooral een leerzaam dagje.
Als herintredende Koninkrijk-verzamelaar zal ik waarschijnlijk meer kijken dan kopen. Door het gebrek aan beurzen heb ik namelijk nog steeds geen idee wat bijvoorbeeld de "gewone" Wilhelmina munten momenteel kosten. Het wordt dus vooral een leerzaam dagje.
Ik heb mezelf ook een entreeticket cadeau gedaan. Eens kijken of er wat vooroorlogs papiergeld te vinden is in een mooie kwaliteit.
-
- Donateur
foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
veel plezier morgen! Hoop mooie aanwinsten in toppic te zien.
Groetjes Maarten
Groetjes Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Hoe zit het met de catering trouwens? Zelf lunchtrommeltje mee? Of is er echt wat fatsoenlijks te krijgen? De catering in Valkenburg vond ik altijd maar een beetje aan de magere kant
Catering is prima, je kan er genoeg krijgen.
Echter vorig jaar i.v.m. Covid was deze gesloten en hadden ze een mobiele catering.
Hoe het dit jaar is durf ik je niet te zeggen.
Groet, Cor
Het was weer gezellig, leuk om veel mensen ff te zien bij de forummeeting. En bedankt voor de gevulde koek Pim. Een traditie in ere hersteld!
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Leuke dag! Ik was al verbaasd toen ik aankwam om 9:15 met een onverwachte lange rij al voor de deur. Ik ben al tevreden als ik mijn bibliotheek aan mag vullen met gratis leesmaterialen op het numismatische gebied. Daarnaast heb ik goede stuks in mijn verzamelgebieden wel gevonden.
Geweldig om een aantal van jullie weer te zien en te spreken, Sander, Mika, Sjors en Koen.
Sander gefeliciteerd met topkwaliteit Nederl. Indie en Sjors met je prachtige Hollandse Leeuwendaalder 1605 uiterst lastig jaartal.
Zelf ook nog een aantal stukken kunnen toevoegen w.o. een Leeuwendaalder 1666 van Deventer in een kwaliteit als geslagen.
Groet, Cor
Sander gefeliciteerd met topkwaliteit Nederl. Indie en Sjors met je prachtige Hollandse Leeuwendaalder 1605 uiterst lastig jaartal.
Zelf ook nog een aantal stukken kunnen toevoegen w.o. een Leeuwendaalder 1666 van Deventer in een kwaliteit als geslagen.
Groet, Cor