Je bent nooit te oud om te leren!

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Je bent nooit te oud om te leren!

Bericht door Ger1 »

Ik loop toch al heel wat jaartjes mee, maar loop nu toch bij Catawiki tegen iets aan wat ik nog niet eerder meegemaakt heb.
Al sinds de verkoop op internet bestaat heb ik bij vele verkoop of veilingsite ’s weleens wat gekocht.
Maar nog nooit heb ik bij aankoop van meerdere artikelen of Lots bij een verkoper meer moeten betalen dan de werkelijke verzendkosten.

En nu bij Catawiki moet ik bij 3 Lots van 1 en 2 en 4 muntjes 3x verzendkosten betalen van 10 + 10 + 15 = € 35,00. :shock:
Toen ik dat bemerkten bleek na wat zoekwerk er inderdaad verschillende verzendopties bij de verkopers te staan nl. deze:

“Kan met andere objecten worden verzonden
Als je in deze veiling meer dan één object van dezelfde verkoper koopt, worden ze samen verzonden en betaal je alleen de hoogste verzendkosten.”

“Kan niet met andere objecten worden verzonden
Als je in deze veiling meer dan één object van dezelfde verkoper koopt, kunnen ze niet samen worden verzonden.”

Je moet het maar weten dus houdt daar rekening dat er bij Catawiki zulke verzendopties zijn.
Ik zou er wel begrip voor hebben als het een internationaal bedrijf is die uit verschillende locaties zijn goederen moet verzenden.
Maar een handelaar of particulier die dit als verzendoptie heeft roept bij mij vragen op.

Ik weet ook dat er vele verkopers over de wereld soms (extreme) hoge verzendkosten rekenen maar daar koop ik dan niet. :thumb down:
En, ja ik weet het je moet altijd eerst alle voorwaarden, gebruiksaanwijzingen en handleidingen ect. lezen. :oops:

Mvg, :) .
Patvk Nederland
Lid
Lid

Re: Je bent nooit te oud om te leren!

Bericht door Patvk »

Ik zou de verkoper om uitleg vragen, want dit lijkt me niet kloppen.
Het gebeurd op ebay ook wel eens, 10 euro verzendkosten rekenen en dan in een enveloppe versturen met 2 euro aan postzegels er op.
Ik noem dat gewoon neveninkomsten.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Gebeurt op eBay ook weleens niet, bedoel je. Het is gewoon naaierij. Maar goed, je kunt je er druk over maken, of niet. Maakt toch niet uit. Soms als je ernaar vraagt krijg je een jankverhaal terug along the lines of "jaaaa maar het kost mij ook tijd, en een envelop is ook niet gratis, en de benzine voor naar het postkantoor te rijden, en een parkeerkaartje daar...." Voor sommige mensen is het leven gewoon erg zwaar :lollig: Ik lach het maar weg, is ook beter voor mijn bloeddruk.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Even voor de duidelijkheid,
ik heb wel 3 pakjes ontvangen á 7,48 verzendkosten.

Dat je dan 10 euro rekent voor een zending is niet zo raar maar waarom een zending 15 euro was begrijp ik nog niet.
En het had makkelijk in 1 pakje gepast, Ik snap dit hele gebeuren niet.
Maar ja, dat is één keer en nooit weer. (eigen schuld dikke bult)

Mvg, :)
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

Ha Ger1,

Zou dit apart verzenden niet te maken kunnen hebben met de waardegrens van verzekerde verzending? Dus zou 3x apart (net) onder een waardegrens niet goedkoper kunnen zijn dan 3 bij elkaar boven een waardegrens??

Mvgr, Mel
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Melcoins schreef: 18 jul 2021, 11:46 Ha Ger1,

Zou dit apart verzenden niet te maken kunnen hebben met de waardegrens van verzekerde verzending? Dus zou 3x apart (net) onder een waardegrens niet goedkoper kunnen zijn dan 3 bij elkaar boven een waardegrens??

Mvgr, Mel
Ik denk het niet want zoveel waarde was het niet, daarom maken die hoge verzendkosten het extra duur.
En de verzendkosten stonden al vast (wat ik toen niet wist) anders had ik niet geboden.
Ik had op meerdere lots bij een aanbieder geboden omdat ik er van uitging dat het in een zending verstuurd zou worden.

Mvg, :) .
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

En wie heeft en waarom is mijn reactie verdwenen?
Laatst gewijzigd door Ilosab op 18 jul 2021, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Ik vind het maar een rare bedoening om zaken apart te verzenden als het van een verzender komt. Omdat ik geen verzamelaar ben heb ik daar
ook niks mee te maken maar als zoeker met de MD. verkoop ik vaak bodemvondsten die geen gebruiksvoorwerpen zijn, want daar ligt mijn passie.
Ik vraag altijd aan de koper hoe hij de zending wenst te ontvangen zodat er geen misverstand kan zijn over de verzend kosten.
Pakketje maken, envelop, tijd en auto brandstof vind ik flauwekul om te berekenen. Als iemand het wenst af te halen krijgt ie koffie en komt ie
van ver dan kan er ook nog wel een broodje vanaf. Gezelligheid voorop. :thumb up:
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Bedankt voor jullie reacties maar.....

Mijn bedoeling was om jullie te waarschuwen dat er er nog verzendopties bestaan die je niet verwacht.
Dus moet je deze altijd goed doorlezen, dat heb ik niet gedaan dus volgens de regels "dikke bult eigen schuld"

Mvg :) .
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef: 18 jul 2021, 16:23 En wie heeft en waarom is mijn reactie verdwenen?
Ik heb in de moderatie log gekeken maar er is / zijn geen berichten van jou verwijderd.

Misschien gemaakt maar niet verzonden ?

groetjes
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

Ger1 schreef: 19 jul 2021, 10:20 Bedankt voor jullie reacties maar.....

Mijn bedoeling was om jullie te waarschuwen dat er er nog verzendopties bestaan die je niet verwacht.
Dus moet je deze altijd goed doorlezen, dat heb ik niet gedaan dus volgens de regels "dikke bult eigen schuld"

Mvg :) .
:thumb up:

Terug naar “Veilingen”