maart 2010
maart 2010
ondanks de kredietcrisis plannen sommige mensen gewoon dit jaar op vakantie te gaan.
Is het geen idee om een rubriek VAKANTIE en/of Familie Overzee op te starten, zodat mensen die regelmatig kort of lang ergens op de wereld verblijven, al of niet tegen vergoeding van drop of stroopwafels, iets van wisselgeld kunnen bewaren voor forumleden alhier?
Is het geen idee om een rubriek VAKANTIE en/of Familie Overzee op te starten, zodat mensen die regelmatig kort of lang ergens op de wereld verblijven, al of niet tegen vergoeding van drop of stroopwafels, iets van wisselgeld kunnen bewaren voor forumleden alhier?
-
- Superlid
-
- Lid
Moet even kwijt dat ik dit een heel leuk topic vind!
Een super idee waarmee de forumleden nog dichter bij elkaar kunnen komen.
Kortom ga je nog op vakantie en ben je in de gelegenheid om wat munten/bankbiljetten mee te nemen, laat het hier even weten. Wellicht dat je andere forumleden kunt helpen hun verzameling uit te breiden.
Applaus voor Eric! Bravo
Ik zit zelf dit jaar met een baby en een menneke van 2 in Nederland, su als er iemand is die iets zoekt in Nederlandse Euro's... sunglases
Gr. Jeroen
Een super idee waarmee de forumleden nog dichter bij elkaar kunnen komen.
Kortom ga je nog op vakantie en ben je in de gelegenheid om wat munten/bankbiljetten mee te nemen, laat het hier even weten. Wellicht dat je andere forumleden kunt helpen hun verzameling uit te breiden.
Applaus voor Eric! Bravo
Ik zit zelf dit jaar met een baby en een menneke van 2 in Nederland, su als er iemand is die iets zoekt in Nederlandse Euro's... sunglases
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
ik kom ook nooit verder dan ons eigen landje.
mijn vakantie plek ligt op(hou je vast) zeker 15 km van huis 8)
ik heb een vaste plek op de camping, over 3 weken ga ik er weer naar toe
dus ik denk niet dat ik iemand met meegebrachte muntjes of biljetjes kan verblijden.
daarin tegen zal ik zeker iemand een pb sturen om wat mee te laten brengen
mijn vakantie plek ligt op(hou je vast) zeker 15 km van huis 8)
ik heb een vaste plek op de camping, over 3 weken ga ik er weer naar toe
dus ik denk niet dat ik iemand met meegebrachte muntjes of biljetjes kan verblijden.
daarin tegen zal ik zeker iemand een pb sturen om wat mee te laten brengen
-
- Superlid
Maar dat is toch fijn dicht bij huis of anders in eigen land .
Ik ga wel leuk dorpjes en steden in , terrasje pakken met vrienden of familie. Maar ben ook veel op me zelf , lekker bezig zijn met de hobby
zoeken naar oude zaakjes
En dan dus ook Nederlandse vondsten dat is leuk.
Moet toch eens kijken hoe ik mijn forum leden blij kan maken met buitenlandse munten en bankbiljetten. Ik ga bedelen denk ik
Ik ga wel leuk dorpjes en steden in , terrasje pakken met vrienden of familie. Maar ben ook veel op me zelf , lekker bezig zijn met de hobby
zoeken naar oude zaakjes
En dan dus ook Nederlandse vondsten dat is leuk.
Moet toch eens kijken hoe ik mijn forum leden blij kan maken met buitenlandse munten en bankbiljetten. Ik ga bedelen denk ik
Vakantie
Ik zit nu in Hongarije maar op de plek waar ik nu zit is geen biljet te krijgen. Ik heb wel een biljet van 1000 Forint van 2009 in mijn bezit, helaas gevouwen. Mocht iemand hem kunnen gebruiken dan merk ik het wel en zal ik hem bewaren.
Groeten, Ilosab
Ps.: Ik ga dit jaar nog wel een keer of drie naar Hongarije.
Groeten, Ilosab
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Re: Vakantie
In Hongarije zijn ook speciale munten van 10 forint met een portret, eveneens 20 forint met een portret van Deac Ferenc, een 100 forint met portret van Lajos Kossuth, welke een lage cataloguswaarde hebben, doch bijna onmogelijk om te pakken te krijgen. De 50 forint heeft speciale uitgaven als Rode Kruis, Verdrag van Rome en Hongaarse opstand, en deze gelegenheidsmuntjes zijn eveneens moeilijk!Ilosab schreef:Ik zit nu in Hongarije maar op de plek waar ik nu zit is geen biljet te krijgen. Ik heb wel een biljet van 1000 Forint van 2009 in mijn bezit, helaas gevouwen. Mocht iemand hem kunnen gebruiken dan merk ik het wel en zal ik hem bewaren.
Groeten, Ilosab
Omdat men het biljet van 200 forint gaat vervangen, hebben ze een bimetalen munt geslagen van de Elizabethsbrug in Budapest.
Van de gehele opsomming heb ik zelf de 10 forint nog niet, terwijl deze ergens in 2002 in de roulatie kwam!
Laatst gewijzigd door grivnagozer op 11 mar 2010, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De 50 piastresmunt met Nefertite en de 1 pound munt met Toetanchamon kennen verschillende jaren en zijn voor het eerst uitgegeven in 2005.Kristijn schreef:ik ga na de paasvakantie naar egypte
In 2009 zou de gehele muntreeks van 1 piastre tot aan 50 piastres verkleind formaat hebben gekregen; hier bestaan souvenirsetjes van.
Re: Vakantie
Omdat men het biljet van 200 forint gaat vervangen, hebben ze een bimetalen munt geslagen van de Elizabethsbrug in Budapest.
Het biljet van 200 forint is in 2009 al vervangen door een munt van 200 forint. Eigenlijk best wel een mooie munt om te zien. Zondag 14 maart vlieg ik weer naar huis maar in mei ga ik weer dus als iemand tegen die tijd een 200 Forint roulatiemunt wil hebben dan hoor ik het tegen die tijd wel.
Alfred
Het biljet van 200 forint is in 2009 al vervangen door een munt van 200 forint. Eigenlijk best wel een mooie munt om te zien. Zondag 14 maart vlieg ik weer naar huis maar in mei ga ik weer dus als iemand tegen die tijd een 200 Forint roulatiemunt wil hebben dan hoor ik het tegen die tijd wel.
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie