maart 2010

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

maart 2010

Bericht door grivnagozer »

ondanks de kredietcrisis plannen sommige mensen gewoon dit jaar op vakantie te gaan.

Is het geen idee om een rubriek VAKANTIE en/of Familie Overzee op te starten, zodat mensen die regelmatig kort of lang ergens op de wereld verblijven, al of niet tegen vergoeding van drop of stroopwafels, iets van wisselgeld kunnen bewaren voor forumleden alhier?
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

Ik ben in de zomer in Bolivia en neem verzoekjes in pb of mail aan, anders vergeet ik het.
Kristijn

Bericht door Kristijn »

ik ga na de paasvakantie naar egypte
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Ik denk dat ik mijn collega's maar langs ga :D
laurensman
Lid
Lid

Bericht door laurensman »

ik weet het niet
surbe Barbados
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe »

Als iemand naar Schotland of omgeving gaat, en toevallig onderstaand biljet in een nette staat(lichtte gebruiksporen, wat lichte vouwtjes mag best) overhoudt:

Afbeelding Afbeelding

houd ik me zeer aanbevolen. De rest van de 2008-serie heb ik al, maar deze wordt amper aangeboden.
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Moet even kwijt dat ik dit een heel leuk topic vind!

Een super idee waarmee de forumleden nog dichter bij elkaar kunnen komen.

Kortom ga je nog op vakantie en ben je in de gelegenheid om wat munten/bankbiljetten mee te nemen, laat het hier even weten. Wellicht dat je andere forumleden kunt helpen hun verzameling uit te breiden.

Applaus voor Eric! Bravo

Ik zit zelf dit jaar met een baby en een menneke van 2 in Nederland, su als er iemand is die iets zoekt in Nederlandse Euro's... sunglases

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
rinuske

Bericht door rinuske »

ik kom ook nooit verder dan ons eigen landje.
mijn vakantie plek ligt op(hou je vast) zeker 15 km van huis 8)
ik heb een vaste plek op de camping, over 3 weken ga ik er weer naar toe
dus ik denk niet dat ik iemand met meegebrachte muntjes of biljetjes kan verblijden.
daarin tegen zal ik zeker iemand een pb sturen om wat mee te laten brengen :D
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Maar dat is toch fijn dicht bij huis of anders in eigen land .
Ik ga wel leuk dorpjes en steden in , terrasje pakken met vrienden of familie. Maar ben ook veel op me zelf , lekker bezig zijn met de hobby
zoeken naar oude zaakjes :D
En dan dus ook Nederlandse vondsten dat is leuk.

Moet toch eens kijken hoe ik mijn forum leden blij kan maken met buitenlandse munten en bankbiljetten. Ik ga bedelen denk ik :wink:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Vakantie

Bericht door Ilosab »

Ik zit nu in Hongarije maar op de plek waar ik nu zit is geen biljet te krijgen. Ik heb wel een biljet van 1000 Forint van 2009 in mijn bezit, helaas gevouwen. Mocht iemand hem kunnen gebruiken dan merk ik het wel en zal ik hem bewaren.

Groeten, Ilosab

Ps.: Ik ga dit jaar nog wel een keer of drie naar Hongarije.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Re: Vakantie

Ilosab schreef:Ik zit nu in Hongarije maar op de plek waar ik nu zit is geen biljet te krijgen. Ik heb wel een biljet van 1000 Forint van 2009 in mijn bezit, helaas gevouwen. Mocht iemand hem kunnen gebruiken dan merk ik het wel en zal ik hem bewaren.

Groeten, Ilosab

Ps.: Ik ga dit jaar nog wel een keer of drie naar Hongarije.
In Hongarije zijn ook speciale munten van 10 forint met een portret, eveneens 20 forint met een portret van Deac Ferenc, een 100 forint met portret van Lajos Kossuth, welke een lage cataloguswaarde hebben, doch bijna onmogelijk om te pakken te krijgen. De 50 forint heeft speciale uitgaven als Rode Kruis, Verdrag van Rome en Hongaarse opstand, en deze gelegenheidsmuntjes zijn eveneens moeilijk!
Omdat men het biljet van 200 forint gaat vervangen, hebben ze een bimetalen munt geslagen van de Elizabethsbrug in Budapest.

Van de gehele opsomming heb ik zelf de 10 forint nog niet, terwijl deze ergens in 2002 in de roulatie kwam!
Laatst gewijzigd door grivnagozer op 11 mar 2010, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Grijsaard schreef:Ik ben in de zomer in Bolivia en neem verzoekjes in pb of mail aan, anders vergeet ik het.
Bolivia hernieuwde zijn gehele muntreeks in 2009, dus ik hou me aanbevolen!
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Kristijn schreef:ik ga na de paasvakantie naar egypte
De 50 piastresmunt met Nefertite en de 1 pound munt met Toetanchamon kennen verschillende jaren en zijn voor het eerst uitgegeven in 2005.

In 2009 zou de gehele muntreeks van 1 piastre tot aan 50 piastres verkleind formaat hebben gekregen; hier bestaan souvenirsetjes van.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Vakantie

Bericht door Ilosab »

Omdat men het biljet van 200 forint gaat vervangen, hebben ze een bimetalen munt geslagen van de Elizabethsbrug in Budapest.

Het biljet van 200 forint is in 2009 al vervangen door een munt van 200 forint. Eigenlijk best wel een mooie munt om te zien. Zondag 14 maart vlieg ik weer naar huis maar in mei ga ik weer dus als iemand tegen die tijd een 200 Forint roulatiemunt wil hebben dan hoor ik het tegen die tijd wel.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik zit van de zomer in Indonesie, Bali, West Papua en Sulawesi.
Mocht iemand nog iets zoeken hier vandaan dan hoor ik het wel via een PB :D
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië

Terug naar “Ideeënbus en hulp”