Invoerkosten(BTW) Veilighuis Engeland

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: Invoerkosten(BTW) Veilighuis Engeland

Bericht door llinde »

llinde schreef: 01 mar 2021, 16:38
spatbord schreef: 19 feb 2021, 20:35 Ik heb overigens ook al meerdere keren gehad met PostNL dat ik een naheffing kreeg voor BTW, maar dat ze het verkeerde BTW percentage gebruikten (21% ipv 9%). Dan moet je eerst weer bezwaar aantekenen en dan hopen dat je na een aantal maanden alsnog het verschil terugbetaald krijgt.
Dit is mij dus vorig jaar november ook gebeurd, 21% voor munten, wat in mijn geval (gouden munt minder dan 180% goudwaarde) nul procent had moeten zijn. Pas onlangs kreeg ik het bericht van de post dat teruggave aan de douane is gevaagd en het nog wel enkele maanden kan duren...
Overigens gaan deze pakketjes uit Vaticaanstad normaal gesproken zonder controle door.
De duurdere pakketten uit Vaticaanstad worden meestal met Fedex of DHL verstuurd en daar heb ik nog nooit BTW voor hoeven betalen, maar waarschijnlijk worden die ook vanuit Rome verstuurd en hoeft er dus geen BTW te worden betaald.
Tja, en dan krijg je na maanden keurig de BTW terug, maar naar de 13 euro die PostNL ook in rekening brengt kan je fluiten.
PostNL blundert, en de klant betaalt de gepeperde rekening voor zo'n wanprestatie! :thumb down: :evil:
Wordt hoog tijd dat er eens iets wordt gedaan aan dat soort malafide praktijken!

Terug naar “Veilingen”