Koperen mark.

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Koperen mark.

Bericht door vutter »

Zeldzame munt, een koperen 1 mark Bundes republiek Deutschland. Die heeft niemand behalve ik.
Niks gek als je nikkelen munten bij koperen munten in de Tumbler doet met een scheut Cillit Bang.
Er heeft ook nog een kwartje van Wilhelmina 1906 bij gezeten en deze kwam er als een gouden schoonheid uit tevoorschijn, het
heeft uren geduurd voor ik de goudkleur er weer vanaf had. greeny
P1030940 (Middel).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Re: Koperen mark.

Bericht door leon voorn »

Muntenschoonmaken is ook een kunst :thumb up:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Magic vutter, :lach:
Jaren hebben ze gezocht om materialen in goud te veranderen en jij veranderd het in koper. :dizzie:
Ik zou zeggen, gewoon doorgaan tot het in goud veranderd. :suprised:
Mvg, :) .
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Hoe ik met mijn opgepiepte munten omga is vloeken in de kerk op dit forum. Ik piep het liefste gebruiksvoorwerpen op van bronstijd tot
20ste eeuw, 2 vitrine,s vol, de munten zijn bijzaak. Ik ben hier lid geworden voor de expertise van de echte munten mannen. Ik had in
2000 al zo,n 20.000 munten in een bak liggen en wat boeken om te DTMen. Voor mijn neus ligt nog de Standard Catalog of World Coins 1982.
Daar kon ik al snel niks meer mee want die begint pas bij 1750 en ik zat bovenop een gebied waar tijdens de 80 jarige oorlog afwisselend
Spaanse en Staatse troepen waren gelegerd. Daar vond ik KG,s aan munten en daar is mijn interesse in gebruiksvoorwerpen geboren.
Gezien mijn leeftijd en de conditie van mijn rug ligt het zoeken nu op een laag peil. Vorige maand 6 kg. aan koperen munten 1820-1982
verkocht aan een beginnende verzamelaar. Wel allemaal bodemvondsten dus niet in optimale conditie, wel werk aan.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

vutter schreef: 08 apr 2021, 16:21 Hoe ik met mijn opgepiepte munten omga is vloeken in de kerk op dit forum. Ik piep het liefste gebruiksvoorwerpen op van bronstijd tot
20ste eeuw, 2 vitrine,s vol, de munten zijn bijzaak. Ik ben hier lid geworden voor de expertise van de echte munten mannen. Ik had in
2000 al zo,n 20.000 munten in een bak liggen en wat boeken om te DTMen. Voor mijn neus ligt nog de Standard Catalog of World Coins 1982.
Daar kon ik al snel niks meer mee want die begint pas bij 1750 en ik zat bovenop een gebied waar tijdens de 80 jarige oorlog afwisselend
Spaanse en Staatse troepen waren gelegerd. Daar vond ik KG,s aan munten en daar is mijn interesse in gebruiksvoorwerpen geboren.
Gezien mijn leeftijd en de conditie van mijn rug ligt het zoeken nu op een laag peil. Vorige maand 6 kg. aan koperen munten 1820-1982
verkocht aan een beginnende verzamelaar. Wel allemaal bodemvondsten dus niet in optimale conditie, wel werk aan.
Als je de munten bijzaak vindt dan kun je je winst halen zoals je juist hebt gedaan met die beginnende verzamelaar. Ik denk dat er misschien op dit forum ook wel leden zijn die een paar kilo willen kopen. Het zal niet om de pegels gaan maar misschien kun je daar een 3e vitrine voor kopen, je weet maar nooit.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

vutter schreef: 08 apr 2021, 16:21 Hoe ik met mijn opgepiepte munten omga is vloeken in de kerk op dit forum.
Nou ik denk dat dit nog wel meevalt, als ik zo lees op het internet (en hier) staat er bijna overal niet schoonmaken want dat verminderd de waarde of het wordt dan minder aantrekkelijk voor de verzamelaar.
Maar als ik naar de het aanbod kijk op het internet zie ik nagenoeg allemaal schoongemaakte munten.
Ik denk wel dat er een wezenlijk verschil zit in schoonmaken/reinigen of conserveren en hoe dat gedaan wordt en door wie.

Bij het papieren geld schrikt men ook niet terug om te reinigen/schoonmaken en repareren.
Zelf, zie ik af en toe een biljet aangeboden, waar ik een vroegere afbeelding van heb in een slechtere staat.

Persoonlijk zie ik daar geen kwaad in zolang men dit bij de verkoop vermeld.
Professioneel reinigen en conserveren en zelfs herstellen wordt volgens mij op grote schaal gedaan door o.a. Musea,
denk daarbij maar eens aan het schilderij de “Nachtwacht” van Rembrandt.

Mvg, :) .
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Ik heb op dit forum geleerd dat je munten het beste niet kunt reinigen maar mijn munten komen uit de grond en dan is afspoelen met een
tandenborstel echt noodzakelijk anders zijn ze niet te determineren. Gouden munten komen mooi uit de grond en alleen de waterstraal uit
de kraan is voldoende. Ik heb munten verkocht waar nog een beetje zand in het relief zat, leek me beter dan er een borstel bij te gebruiken.
Nu staat de MD. stil ivm. zwaar rugletsel. Maar alles komt goed. :lach:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

vutter schreef: 13 apr 2021, 18:05 Nu staat de MD. stil ivm. zwaar rugletsel. Maar alles komt goed. :lach:
Vervelend dat je rugletsel hebt (beterschap) maar nu alle tijd om te determineren toch?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Jazeker, de rommelbak is omgekeerd en er komen dan toch weer interessante items tevoorschijn zoals het mondstuk van een trompetter
zijn trompet 1830-1836. Leuk om daar een afbeelding bij te zoeken. Daarom ben ik verslaafd aan gebruiks voorwerpen, ik zoek dan op
schilderijen of oude boeken naar het voorwerp.

Terug naar “Muntvondsten”