Marktverneuker wil ik het niet noemen, biljetten uit deze serie zijn in iedere kwaliteit al zeer zeldzaam. Ik heb dit biljet zelf gezien en was zeker in de kwaliteit prachtig en waarschijnlijk de enige die zo mooi bewaard is gebleven dus ja kassa inderdaad.
Zelf dacht ik dat hij rond de 10000 euro zou opbrengen
Ok, welk forumlid heeft dit biljet voor 50 cent gekocht op een rommelmarkt in Dordrecht???
Hij of zij mag op gebak trakteren, bij de volgende forumbijeenkomst
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Het was vanmorgen zelfs in het NOS Journaal, goede reclame voor IJsselstein.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Aja, een Javaans biljetje dat duur gaat ... ik had gisteren mijn eigen veilingfrustratiemomentje ... ... een munt - afslag in ander metaal - van de gouden 10 gulden 1810 (Pn21 van KM33?) bij Monnaies d'Antan , een maand of wat meer ernaar uit gekeken en helaas een ander heeft deze ook gespot en gescoord ... ! Met grrroet, Mel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nja dat een ander hem ook spot, dat hoort erbij denk ik Gebeurt maar zelden dat je iets voor een spotprijsje kunt scoren omdat niemand anders het wil hebben.
Melcoins schreef: ↑30 mei 2021, 11:12
Aja, een Javaans biljetje dat duur gaat ... ik had gisteren mijn eigen veilingfrustratiemomentje ... ... een munt - afslag in ander metaal - van de gouden 10 gulden 1810 (Pn21 van KM33?) bij Monnaies d'Antan , een maand of wat meer ernaar uit gekeken en helaas een ander heeft deze ook gespot en gescoord ... ! Met grrroet, Mel
Ja irritant is dat he.maar goed 655 valt ook mee voor deze hoor. Bij schulman zou iets richting 2000 gaan als niet meer is
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
PietjePuk190 schreef: ↑30 mei 2021, 11:55
Nja dat een ander hem ook spot, dat hoort erbij denk ik Gebeurt maar zelden dat je iets voor een spotprijsje kunt scoren omdat niemand anders het wil hebben.
Ja, PietjePuk190, tuurlijk heb je gelijk dat het erbij hoort, maar een spotprijsje vind ik 650 ex niet, ik hoopte erop omdat deze niet duidelijk was beschreven, en een afslag van een 10 gulden waarvan naar mijn informatie alleen presentatiestukken van zijn gemaakt, dus zeldzaam van zeldzaam...
Laat het alleen niet zo gaan als bij de Deventer Portugalozer. Die had ik ook in het buitenland gespot en kwam later bij MPO. Dat doet nog pijn...
Melcoins schreef: ↑30 mei 2021, 11:12
Ja irritant is dat he.maar goed 655 valt ook mee voor deze hoor. Bij schulman zou iets richting 2000 gaan als niet meer is
Goeie schatting, maarten89, Heb jij ook het enige veilingresultaat gezien waarmee deze is te vergelijken?!: Kuenker 2012 - 2200 ex. Deze bij Kuenker was mogelijk iets betere kwaliteit. Er lijkt inderdaad nog wat marge te zijn bij doorverkoop. De vraag blijft of deze nog een keer in de handel komt of verdwijnt in de kluis bij de NNC DNB. Mvgr, Mel
08 oktober 2021
Tijd: 11:00 - 18:00 uur
Informatie
Bent u liefhebber van bankbiljetten? Op vrijdag 8 oktober veilen we een prachtcollectie papiergeld waaronder Nederland, Overzeese gebiedsdelen, recepissen, noodgeld, kampgeld en wereldbiljetten. Het veilingaanbod varieert van leuke biljetten voor een aantrekkelijke prijs tot zeldzaam bankpapier in hoge kwaliteiten. Ook dit keer zitten er zeer bijzondere exemplaren tussen, zoals de proefseries van het Nederlands en Javaans staatspapiergeld.
Aanvang veiling | 11.00 uur
Bankbiljetten: kavel 1 – 677
Ik ben benieuwd of er iets voor de gevorderde verzamelaar tussen zit.
3 dagen later komt het metaalwerk aan bod...
Als ik toch bezig ben...
Schulman najaarsveilingen zullen worden gehouden op 29 en 30 oktober 2021.
Karel de Geus 1 - 3 november 2021
NPV MUNTENVEILING 13 NOVEMBER 2021
HAE begint al op 16 november ipv 17 november
Rietdijk 9 december 20201 (Het staat er echt... tikfoutje op de site denk ik) https://rietdijkveilingen.nl/munten/age ... veilingen/
Alfred wil jij de datums in jouw overzicht aan het begin verwerken??
Adriaan schreef: ↑09 aug 2021, 22:44
Als ik toch bezig ben...
Schulman najaarsveilingen zullen worden gehouden op 29 en 30 oktober 2021.
Karel de Geus 1 - 3 november 2021
NPV MUNTENVEILING 13 NOVEMBER 2021
HAE begint al op 16 november ipv 17 november
Rietdijk 9 december 20201 (Het staat er echt... tikfoutje op de site denk ik) https://rietdijkveilingen.nl/munten/age ... veilingen/
Alfred wil jij de datums in jouw overzicht aan het begin verwerken??
Dat kan ik niet want ik kan alleen maar een correctie doorvoeren binnen 1 of 2 dagen nadat ik het geplaatst hebt. Dat zal een moderator moeten doen maar wel lekker meegedacht van je.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik heb het overzicht aangepast met de nieuwe data.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
koenmunten schreef: ↑10 aug 2021, 22:00
Ik heb het overzicht aangepast met de nieuwe data.
Mooi, bedankt.
De catalogus van de Ruiter kon inmiddels ook gedownload worden (615 MB).
Het aantal van 12 voor mij interessante kavels viel een beetje tegen.
Ik heb er nog even aan gedacht om kavel 99 op mijn lijstje te zetten maar in combinatie met die 12 kavels ga ik dan over mijn budget heen
Ik ben trouwens benieuwd of de Ruiter in Houten staat en of ze eventueel een catalogus beschikbaar hebben voor geïnteresseerden.
Bas dG schreef: ↑11 sep 2021, 15:02
Naar aanleiding van jouw post even gekeken waarom kavel 99 lol is maar dat slaat inderdaad wel een klein gaat in je begroting als je die koopt
Inderdaad, dat gaan we dus maar niet doen.
Bas dG schreef: ↑11 sep 2021, 15:02
Naar aanleiding van jouw post even gekeken waarom kavel 99 lol is maar dat slaat inderdaad wel een klein gaat in je begroting als je die koopt
Omdat de laatste veiling van afgelopen juni zeer goed was verlopen heeft MuntMarkt op 30 september 2021 ook weer een Single Seller Auction op Catawiki. De kavels komen online op 22 september.
De SSA "MuntMarkt kwaliteit en zeldzaamheden VI" veiling is ingedeeld zoals de "vroegere" Benelux veiling op Catawiki dus met 100 kavels:
- Provinciaal & Zuidelijke Nederlanden waarbij o.a. een onbeschreven jaartalwijziging van een Luikse Patagon
- Koninkrijk waarbij een gouden afslag van een stuiver 1818
- VOC en Overzee waarbij een misslag van ½ duit incuus
- Curiosa & Accessoires waarbij setje steunpenningen 1914 in goud, zilver en brons
Er zitten veel slabs en munten uit de "S.A.V.E." collectie tussen dus gegarandeerd hoge kwaliteiten. Speciaal voor Alfred en andere papiergeld verzamelaars heb ik er 2 kavels met papieren numismatische items tussen gezet.
CorioCoins schreef: ↑14 sep 2021, 14:44
Omdat de laatste veiling van afgelopen juni zeer goed was verlopen heeft MuntMarkt op 30 september 2021 ook weer een Single Seller Auction op Catawiki. De kavels komen online op 22 september.
Speciaal voor Alfred en andere papiergeld verzamelaars heb ik er 2 kavels met papieren numismatische items tussen gezet.
met numismatische groet,
Team MuntMarkt en Catawiki
Ik ben benieuwd.
Hij is snel als de veiling pas over 1½ maand plaats vindt. Alle tijd om te snuffelen.