Euro-collectie verzamelalbum zoektocht

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

MashedApples Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Euro-collectie verzamelalbum zoektocht

Bericht door MashedApples »

Goedenavond allemaal,

Dit is mijn eerste post, dus ik heb geen idee of het toegestaan is om zomaar een nieuw onderwerp te starten en/of dit onderwerp relevant is, maar ik had toch een paar vragen waar ik niet uit leek te komen. Ook weet ik niet of het plaatsen van links toegestaan is, maar ik hoop dat hier begrip voor is.

Ik ben absoluut geen grote verzamelaar van geld, maar als kind ben ik al erg actief geweest in het verzamelen van verschillende euromunten. Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuw euro-verzamel album (1 cent - 2 euro), aangezien mijn oude, doch mooie, album al redelijk verouderd is en slechts de eerste 12 landen binnen de Eurozone met de Euro omvat. Inmiddels heb ik ook van de vele landen die sindsdien zijn toegevoegd al munten weten te verzamelen, echter kan ik deze uiteraard niet meer kwijt in het album. Daarnaast omvatte het album ook niet de mini-staatjes Andorra, San Marino, Monaco, en Vaticaanstad, terwijl ik wel enkele munten van deze landen heb.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik er echter achter dat alle albums niét de mini-staatjes opnemen, en wél enkele landen die momenteel nog niet eens lid zijn (Bulgarije, Polen, Roemenië, Tsjechië, Hongarije, Kroatië). Denk aan albums van Leuchtturm en Hartberger. Echter ben ik simpelweg op zoek naar een album van de 19 huidige landen met de Euro + de 4 mini-staatjes en al dan niet de 6 hierboven genoemde mogelijke toekomstige landen. Helaas heb ik dit dus nog niet gevonden, en was ik benieuwd of jullie toevallig (informatie over) een album hebben dat deze landen wel omvat. Graag is hij ook niet al te duur - ik ben niet van plan om meer dan 50 euro voor een album uit te geven - al ligt de prijs liever rond de 20-30 euro.

Ik heb wel informatie gevonden over albums waarbij men als het ware extra pagina's/kaartjes van de mini-staatjes bij kan kopen (Hartberger). Ook zou ik eventueel kunnen leven met een compleet album, waarbij ik vier losse neutrale mapjes aanschaf en deze bij in de map doe.

Uiteraard heeft mijn voorkeur echter één volledig album. Graag hoor ik van jullie naar tips/ideeën. Alvast bedankt! :thumb up:

Met vriendelijke groet,

MashedApples
Rhona Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Euro-collectie verzamelalbum zoektocht

Bericht door Rhona »

https://nl.hartberger.nl/hartberger%20s ... s0000.html

Losse 4 bladen (of 8 met alle Duitse banken) erbij te kopen. Onder de €50 je hele map compleet. Deze losse bladen zijn exact hetzelfde als de rest van de map en past er prima bij in. Niet te zien dat het apart erbij gekocht is. Je krijgt de losse bladen incl insteekbladen.

Terug naar “Euromunten”