Trainingsgeld?

In deze rubriek vindt U varianten van bestaande bankbiljetten die niet in catalogi worden benoemd. Berichten betreffende deze onbekende varianten kunt U dus ook hier plaatsen.

Moderator: Arjena3

verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Trainingsgeld?

Bericht door verhoeven jos »

Denk dat het geld wordt gebruikt voor scholen, kan dit?
Heb hier 5 verschillende biljetten van

Afbeelding
Vriendelijke groeten
Jos

Mijn persoonlijke site ( niet over munten en bankbiljetten )
Eigen kunstwerken
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Trainingsgeld?

Bericht door Patrickp_nl »

Hi Jos. De informatie die je zoekt, kun je vinden op www.ccb.com van de China Construction Bank.
Het is geld door de China Construction Bank uitgegeven, inderdaad voor trainingsdoeleinden, voor gebruik binnen de bank. "China Ccb Bank Teller Training Notes"
Er zijn verschillende exemplaren uitgegeven.
(Natuurlijk is het leuk om de vraag hier te stellen, en kijken of iemand een antwoord uit zijn mouw kan schudden, maar realiseer je dat je je afbeelding ook in google search onder de afbeeldingen zoekfunctie kunt uploaden. Je vindt dan direct een aantal links! Maar ja, daar heb ik dan weer niks aan, omdat ik dan de informatie niet zelf kan opslaan in mijn database, dus gewoon hier blijven posten!! :))
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Bericht door verhoeven jos »

Patrick,
Dank voor de info

Ben eens gaan kijken naar doorgegeven site van jou, je gaat me nu toch niet vertellen dat je al dat chinees kunt lezen :klap:
Vriendelijke groeten
Jos

Mijn persoonlijke site ( niet over munten en bankbiljetten )
Eigen kunstwerken
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

verhoeven jos schreef: 21 sep 2020, 15:10 Patrick,
Dank voor de info

Ben eens gaan kijken naar doorgegeven site van jou, je gaat me nu toch niet vertellen dat je al dat chinees kunt lezen :klap:
Op mijn browser vertaalt google alles. Ik spreek en lees geen Chinees, mar kan je wel vertellen dat het verzamelen van Hell Bank Notes me nogal eens bijna tot waanzin heeft gedreven. Het ontcijferen leek op enig moment wel een hobby op zich :wink:
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Onbekende varianten van bankbiljetten”