Uitgiften Nederland 2020
Moderator: euromunter
Uitgiften Nederland 2020
Vandaag ontving ik een nieuwsbrief van de KNM en zoals te doen gebruikelijk was hij verre van duidelijk.
Kan iemand mij vertellen wat de KNM aan Coincards levert in 2020 naast de UNC set in augustus?
Ik kom aan 4 stuks namelijk Mondriaan (2 of 5 euro), 75 jaar vrijheid (5) - Woudagemaal (5) en WO II (1 zinken cent)
Kan iemand mij vertellen wat de KNM aan Coincards levert in 2020 naast de UNC set in augustus?
Ik kom aan 4 stuks namelijk Mondriaan (2 of 5 euro), 75 jaar vrijheid (5) - Woudagemaal (5) en WO II (1 zinken cent)
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Donateur
Re: Uitgiften Nederland 2020
Januari 2020: penning Raymond van Barneveld ( uitverkocht)
Februari 2020: HCF Holland coincard Mondriaan
Maart 2020: coincard 65e editie eurovisie songfestival en coincard Week van het Geld
April 2020: coincard herdenkingsmunt vijf euro 75 jaar bevrijding en 75 jaar bevrijding met 1 cent zink 1941-1944 en coincard Invictus Games
Mei 2020: geen coincard
Juni 2020: coincard Pride Amsterdam en mogelijk een coincard Dag van de Munt 13-06
Juli 2020 : geen coincard
Augustus 2020: geen coincard
September 2020: coincard Woudagemaal vijfje
Oktober 2020: geen coincard
November 2020: coincard 25 jaar Stichting Opkikker
December 2020: waarschijnlijk coincard 80 jaar Tom en Jerry
Dit jaar dus maar 2 herdenkingsmunten en weer veel penningen met oplages van 5000 stuks en meer.
Februari 2020: HCF Holland coincard Mondriaan
Maart 2020: coincard 65e editie eurovisie songfestival en coincard Week van het Geld
April 2020: coincard herdenkingsmunt vijf euro 75 jaar bevrijding en 75 jaar bevrijding met 1 cent zink 1941-1944 en coincard Invictus Games
Mei 2020: geen coincard
Juni 2020: coincard Pride Amsterdam en mogelijk een coincard Dag van de Munt 13-06
Juli 2020 : geen coincard
Augustus 2020: geen coincard
September 2020: coincard Woudagemaal vijfje
Oktober 2020: geen coincard
November 2020: coincard 25 jaar Stichting Opkikker
December 2020: waarschijnlijk coincard 80 jaar Tom en Jerry
Dit jaar dus maar 2 herdenkingsmunten en weer veel penningen met oplages van 5000 stuks en meer.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Bedankt voor de info maar bij veel opties kan ik niet het verschil zien of er nu een munt of een penning in de coincard zit. Penningen kunnen me gestolen worden maar munten hebben mijn voorkeur.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Donateur
Ik had al zo’n vermoeden
Eigenlijk zijn alleen de 75 jaar bevrijding vijfje en het woudagemaal vijfje echte herdenkingsmunten.
Daarnaast heeft het 75 jaar bevrijding 1 cent 1941-1944 een munt ( je )....
Dan is er nog de Mondriaan coincard waar ( dacht ik ) een 2 euro munt inzit.
Daarna blijft misschien de coincard van de Week van het Geld over waar misschien iets euromunt-achtigs in komt. De rest betreft helaas penningen met een veel te hoge oplage voor het zeer beperkte aantal verzamelaars hiervan, maar ja de KNM blijft zichzelf in de voet schieten. Maar goed, dit is mijn lezing van dit boekje.
Eigenlijk zijn alleen de 75 jaar bevrijding vijfje en het woudagemaal vijfje echte herdenkingsmunten.
Daarnaast heeft het 75 jaar bevrijding 1 cent 1941-1944 een munt ( je )....
Dan is er nog de Mondriaan coincard waar ( dacht ik ) een 2 euro munt inzit.
Daarna blijft misschien de coincard van de Week van het Geld over waar misschien iets euromunt-achtigs in komt. De rest betreft helaas penningen met een veel te hoge oplage voor het zeer beperkte aantal verzamelaars hiervan, maar ja de KNM blijft zichzelf in de voet schieten. Maar goed, dit is mijn lezing van dit boekje.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Oké, bedankt, ik had al zo'n vermoeden.
De Mondriaan is een 2 euromunt en zojuist een bericht ontvangen dat een forumlid (Zilvervloot) hem voor me heeft gekocht en zal opsturen dus daar ben ik al heel erg blij mee. En die cent van de 40-er jaren is natuurlijk ook welkom, blijft een munt.
En voor de rest kunnen die penningen me gestolen worden, altijd goed voor de Marktplaats verkopers.
Daar heb ik ik sowieso al mijn twijfels over want vanaf vandaag en morgen kan men in Leidschendam die Mondriaan coincard kopen, 1 per persoon maar op MP adverteren ze er al mee en dan vraag ik me af hoe zij daaraan komen en in welke aantallen.
De Mondriaan is een 2 euromunt en zojuist een bericht ontvangen dat een forumlid (Zilvervloot) hem voor me heeft gekocht en zal opsturen dus daar ben ik al heel erg blij mee. En die cent van de 40-er jaren is natuurlijk ook welkom, blijft een munt.
En voor de rest kunnen die penningen me gestolen worden, altijd goed voor de Marktplaats verkopers.
Daar heb ik ik sowieso al mijn twijfels over want vanaf vandaag en morgen kan men in Leidschendam die Mondriaan coincard kopen, 1 per persoon maar op MP adverteren ze er al mee en dan vraag ik me af hoe zij daaraan komen en in welke aantallen.
-
- Donateur
De oplage daarvan staat volgens mij al vast. Handelaren kunnen ze in aanzienlijke aantallen kopen en vervolgens door verhandelen. Je kunt er ook gewoon een abonnement op nemen zoals bij Theo Peters Amsterdam. Dat is natuurlijk wel duurder dan.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
En daardoor kleunen veel mensen mis
-
- Donateur
Helemaal eens !
Ik kwam een keer bij een MP handelaar voor een duurdere coincard ( Erasmus ).
Staan er verhuisdozen vol met coincards, ook een doos vol ! met de Erasmus coincard.
Ik viel bijna om van verbazing, hij zei nou pak er maar een paar hoor, alsof het om snoepjes ging. Hij had er alleen al zeker meer dan duizend....
Geeft toch te denken
Ik kwam een keer bij een MP handelaar voor een duurdere coincard ( Erasmus ).
Staan er verhuisdozen vol met coincards, ook een doos vol ! met de Erasmus coincard.
Ik viel bijna om van verbazing, hij zei nou pak er maar een paar hoor, alsof het om snoepjes ging. Hij had er alleen al zeker meer dan duizend....
Geeft toch te denken
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
-
- Donateur
Ik heb nog even gekeken en de coincard Week van het Geld krijgt ook de 2 euro 2020 er in
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Bedankt voor de aanvulling, ik kan dus rekenen op 5 coincards dit jaar.
-
- Donateur
voor zover mijn kennis reikt wel ja
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.