Weltereignisse 2003

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

RobbinR Nederland
Lid
Lid

Weltereignisse 2003

Bericht door RobbinR »

In een ver verleden heb ik ooit een pakket met verschillende dingen van iemand overgekocht. Hierin zetten drie "Weltereignisse 2003"- sets, namelijk:

März: Der Irakkrieg (273/1000)
Mai: 1. Europäische Marsmission (256/1000)
April: EU-Erweiterung (519/1000)

Heel vaak opgezocht, maar geen informatie over kunnen vinden. Nu na heel lang zoeken heb ik via Google andere setjes gevonden in Oostenrijk. Wat ik daaruit afleid is dat, als mijn Duits mij niet in de steek laat, het setjes zijn die zijn die alleen zijn uitgegeven aan leden van een bepaalde club/vereniging. Meer kan ik niet vinden. Op het doosje en het certificaat staat wel nog coins & more en op het certificaat staat nog een Duitse plaats, namelijk Viernheim, de naam M. Dors, de datum van uitgifte en korte verhaal over de thema van de set en de maat en het gewicht van de munten.

Qua waarde zal het niet veel zijn, waarschijnlijk unc waarden van de munten + misschien een heel klein beetje. Maar na een lange zoektocht zonder antwoorden ben ik wel benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.

Wie heeft dit bijvoorbeeld uitgegeven een commerciële partij, zoals je in Nederland ECI boekclub had, het klonk als een vereniging maar het was gewoon een keiharde commerciële partij of een echte vereniging van bijvoorbeeld verzamelaar is een bepaalde regio?

Terug naar “Euromunten”