Wie bied er?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
marcel vm Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Wie bied er?

Bericht door marcel vm »

Het grootste deel van mijn (gulden)verzameling haal ik van ebay.
Soms vraag ik me wel eens af of ik tegen forumleden zit te bieden en daarvan de veiling win of verlies.
Zoals gisteravond, een veiling met 19 individuele bieders. ik bied altijd op de laatste 2 seconden maar in dit geval ging in die laatste 2 seconden de prijs snel omhoog.
Hoewel (per ongeluk) ruim boven mijn budget won ik de veiling toch.
Maar natuurlijk verlies ik regelmatig een veiling en gelukkig kan ik goed tegen mijn verlies, ik mopper even binnensmonds en denk er na een minuut al niet eens meer over.
ben jij soms ook wel eens nieuwsgierig tegen wie je hebt zitten bieden?
Gisteravond ging het om een 100 gulden UNC biljet nederlandse antillen 1981 van een verkoper uit tsjechie, veiling liep om 22:30 af.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: Wie bied er?

Bericht door sjors-sjors »

Ja vraag me dat regelmatig af. Zeker bij bijvoorbeeld een zeldzamer stuk wat verkeerd omschreven staat ben ik nieuwsgierig of die andere persoon het ook door heeft.

Ik ken een aantal personen die hetzelfde verzamelen als ik, en met hen stem ik welleens af of ik vraag ze om advies en andersom. Maar wat betreft het aantal bieders is dat volgens mij slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden »

Als de laatste 2 seconden de prijs heelsnel omhoog gaat is dat meestal een vooraf ingesteld autobod op ebay. Waarschijnlijk heb je die zelf ook ingesteld omdat je het kavel won maar ruim boven budget....
Dan is het een autobod van meerdere bieders tegen elkaar en dan gaat het hard in de laatste seconden. Helemaal als er ook bieders handmatig bieden in de laatste seconden, dan gebeurd er zo veel tegelijk dat ebay het niet realtime op je scherm kan weergeven.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
marcel vm Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door marcel vm »

@sjors-sjors, inderdaad herkenbaar. ben ik de enige of ziet een ander het ook. (meestal zien meerdere anderen het eerder dan mij).

@oosaenden, aan het begin van een veiling wil ik wel eens een maximumbod instellen maar bij deze had ik mijn muis bij de blauwe knoppen met voorgestelde bedragen. Maar die verschieten dus heel snel als er meerdere mensen gaan bieden in de laatste seconden. De meest rechtse blauwe knop stond op 48 dollar op 3 seconden en toen ik op 2 seconden drukte was het al 83 dollar. Die 48 was eigenlijk mijn max maar die 83 vind ik ook niet zo erg hahahaha.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Tja soms ken je een aantal collega-verzamelaars en kun je het een en ander afstemmen, zeker bij veilingen binnen Nederland, wie gaat waar op bieden. Maar op Ebay is het soms wat lastiger omdat dat verzamelaars/handelaars uit de hele wereld zijn die je vaak niet kent. Regelmatig gaat op Ebay de prijs in de laatste minuut sky-high, soms wel naar het tienvoudige van waar het net nog op stond. Koopjes zoals vroeger regelmatig het geval was lukt nu bijna niet meer op Ebay... maar soms kun je nog wel eens een mazzeltje hebben :angel:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Het Praathuis”