Dubbeltje 1944?

Koningin Wilhelmina ☼ 1880 - † 1962
Regeerperiode: 1890 - 1948

Moderator: maarten89

EraChanZ Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Dubbeltje 1944?

Bericht door EraChanZ »

Hallo allemaal,

Mijn grootvader is enkele maanden terug overleden, en een van de dingen die mijn oma heeft gevonden terwijl ze door zijn persoonlijke bezittingen heen aan het gaan was, was een zakje met een aantal munten.

De meeste van deze munten zijn (volgens mij) niet erg zeldzaam, namelijk paar munten van 10 en 25 euro (silveren, vrij nieuw uit 2017); enkele gouden munten van 10 gram (volgens mij alleen het gewicht in goud waard) en nog munten van 25 en 50 gulden (silver?). Maar daarnaast ook een heel HEEL klein dubbeltje uit 1944.

Voor zover ik zelf kon vinden op het internet is het een Wilhelmina dubbeltje van 1944, met heel klein het lettertje D erop. Echter ben ik geen munten expert en weet ik niet precies wat ik hier het beste mee zou kunnen doen, wat het waard zou kunnen zijn, etc.

Goede foto's maken is vrij lastig, aangezien het muntje zo klein is dat scherpstellen met mobiel erg lastig is, en ik bezit geen professioneel camerawerk; Maar hieronder de beste foto's die ik van beide kanten heb kunnen nemen:

Muntzijde: Afbeelding
Kopzijde: Afbeelding

Zou iemand hier kunnen bevestigen om welke munt het hier precies gaat, en wellicht ook tips/advies over wat ik hiermee zou kunnen doen, of waar ik naartoe zou kunnen ermee? (welke veilig ofzo?)

Mvg,

Joep.
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Dubbeltje 1944?

Bericht door manuel »

Hoi,

Op de foto is het erg moeilijk te zien maar k nijg toch meer naar een letter P (Philadelphia) en die zijn niet veel waard, Mocht het echt een "D" (Denver) zijn, en geen vals exenplaar dan is hij erg veel waard, echter is dit zeer onwaarschijnlijk, hiervan zijn slechts enkele in omloop geloop gekomen en derhalve uiterst zeldzaam
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Re: Dubbeltje 1944?

Bericht door Koevoets numismatics »

Dit is zeker geen 1944D, die D ziet er heel anders uit. Dit is ofwel een normale P, ofwel een P waar het pootje vanaf geveild is. De foto is niet scherp genoeg om dat onderscheid te maken.

Terug naar “Koningin Wilhelmina”