Misschien niet het geschikte subforum, maar omdat ik nieuw ben toch even een 'kleine' stukje over mijn euromunten collectie en mijn twijfels.
Momenteel begeef ik mij op het kantelpunt van het uitbreiden van mijn euromunten collectie. Nadat ik al een behoorlijk bedrag heb neergelegd voor opslag in Leuchtreum Vista mappen (1999- 2005, 2008, 2009, 2012 en twee speciale 2 euro mappen). Ik begin te twijfelen of deze manier van opslag wel een garantie is voor de toekomst. Deze twijfel komt voort doordat ik met munthouders meer vrijheid bij het verzamelen heb, de mappen zijn best prijzig en mijn voornaamste angst is dat de mappen op ten duur mijn munten gaan aantasten (bij munthouders afgeschermd van de buitenlucht, bij de mappen niet).
Graag zou ik jullie mening willen weten over het het opslaan van de munten! Ik zou het zonde vinden als ik over 5 jaar een totaal aangeslagen collectie heb.
Tevens heb ik dit weekend voor drie kilo aan 1 euro centen gekocht. Zodra ik deze voor mijzelf heb uitgezocht ga ik bepalen wat ik met de rest van de munten ga doen (Als iemand op dit forum nog centen zoekt, laat maar weten!).
Verandering van opslag euromunten
Moderator: euromunter
Re: Verandering van opslag euromunten
Ik heb de 2 euromunten netjes in munthouders gedaan en dan in munthouderbladen in hartberger mappen gestopt. Een aanrader, ziet er goed uit en blijft dan ook goed.
Groetjes Erwin
Groetjes Erwin
Bedankt Erwin, dan ga ik mijn collectie toch maar omgooien naar Munthouders + Muntbladen. Flinke investering, maar beter naar de toekomst toe !
Is zeker de moeite waard. En probeer de munten niet aan te raken. Dan blijven ze nog mooier en behouden ze de waarde. Zeker als het UNC + kwaliteit is