De IBNS heeft het nieuwe Zwitserse bankbiljet van 10 frank uitgeroepen tot de mooiste nieuwe uitgifte van het jaar. Naar mijn mening zeker een geslaagd biljet.
https://nos.nl/artikel/2226189-zwitsers ... ereld.html
Delen de bankbiljetverzamelaars deze mening en wie van jullie heeft deze al in de collectie?
Bernard
Bron: Twitter.com/Nepareizais
Zwitsers tientje is mooiste bankbiljet ter wereld
Re: Zwitsers tientje is mooiste bankbiljet ter wereld
Mooi biljet, maar er stond onderaan in dit artikel:
“Het nieuwe biljet van 50 euro, dat ook in 2017 uitkwam, viel niet in de prijzen.”
Dat is toch niet vreemd, het zal waarschijnlijk nooit gebeuren dat een euro biljet in de prijzen valt.
Mvg,
“Het nieuwe biljet van 50 euro, dat ook in 2017 uitkwam, viel niet in de prijzen.”
Dat is toch niet vreemd, het zal waarschijnlijk nooit gebeuren dat een euro biljet in de prijzen valt.
Mvg,
Ik vind het een mooi biljet. Heb er meteen eentje besteld op eBay. Ben heel benieuwd naar dat spoornetwerk in die holostrip Overigens had ik zelf op andere biljetten gestemd
Overigens is het niet "het mooiste bankbiljet ter wereld" zoals de media dat interpreteren, maar Banknote of the Year. De winst bij de stemming kan ook komen door de indrukwekkende lijst aan security features die erin zit. Is zelfs best waarschijnlijk in dit geval
Overigens is het niet "het mooiste bankbiljet ter wereld" zoals de media dat interpreteren, maar Banknote of the Year. De winst bij de stemming kan ook komen door de indrukwekkende lijst aan security features die erin zit. Is zelfs best waarschijnlijk in dit geval
Niet echt mijn smaak, heb 'm dus ook niet en verwacht 'm ook niet aan te schaffen. Ik heb er wel een paar van de vorige serie, maar ik denk dat ik die eruit gooi. Ik denk dat ik voor Fiji of Canada was gegaan(die heb ik allebei wel ).
(plaatjes even geleend)
(plaatjes even geleend)
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Ik heb hem niet en zal hem ook nooit verzamelen of ik moet er 2 voor een redelijke prijs kunnen krijgen met opeenvolgende serienummers voor mijn wereldalbum. Ik vind het wel een mooi biljet en kan de keuze wel begrijpen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Leuk biljet met veel kleur en details. Daar houd ik wel van. Ik heb hem niet in mijn collectie maar als ik toevallig in Zwitserland ben en ik krijg een mooi exemplaar uit de geldautomaat dan komt hij wel in mijn buitenlandse boek.
Het artikel schrijft ook over de 40 frank van Djibouti. Ik ben vaak in Djibouti geweest nu hebben ze eindelijk ook iets moois waar de rest van Afrika jaloers op kan zijn.
Het artikel schrijft ook over de 40 frank van Djibouti. Ik ben vaak in Djibouti geweest nu hebben ze eindelijk ook iets moois waar de rest van Afrika jaloers op kan zijn.
Die 40 Frank van Djibouti is het enige biljet wat ik heb van dat land. Afgelopen winter in Hilversum op de kop getikt voor een paar ekkies
helaasPietjePuk190 schreef:Die 40 Frank van Djibouti is het enige biljet wat ik heb van dat land. Afgelopen winter in Hilversum op de kop getikt voor een paar ekkies
Ik heb 1 biljet uit Djibouti. De kwaliteit is helaas erg slecht. In Djibouti worden de US dollar en Euro bijna overal geaccepteerd ze zijn populairder dan de lokale Francs. Als toerist ben je uiteindelijk goedkoper uit om met deze valuta te betalen.
Sorry, ik krijg ze niet gedraaid op de site.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.