Deze munten heb ik op de markt in Chiang Mai in het noorden van Thailand gekocht.
Ik vond ze wel leuk, maar ik denk dat het 100% namaak is. Chineese copieën?
De eerste heeft ook een vreemde kleur en zal daarom ook geen zilver zijn, de andere 5 wel?
Ach ja, toch een leuke herinnering en ik blijf het leuke munten vinden
nummer 1 (8 reales Carlos IIII met muntmerk Mo van Mexico) en nummer 3 (8 reales met muntmerk Zs van Zacatecas) zijn op het blote oog vals.
Ook nummer 4, de dollar met Sun-Yat-sen en de jonk, klopt niet.
Nummer 6 (Hamburg) heeft een geribde rand en moet dus ook vals zijn: een echt exemplaar draagt de tekst "GOTT MIT UNS" op de rand.
Van de 2 andere munten kan ik niet zonder meer zeggen dat ze vals zijn, maar het gewicht is een goede indicatie: de Britse Trade dollar uit 1911 zou een gewicht moeten hebben van 26,9568 gram, de piaster uit Frans Indochina exact 27 gram.
Zoals je zelf aangeeft, is de kans enorm groot dat ze alle 6 nep zijn.
Bedankt Bart, dat bevestigd mijn vermoeden.
Helaas kan ik alleen op de gram nawegen en niet achter de komma, maar ik kan er wel vanuit gaan dat ze ook vals zijn