MELITA LIBERATA 1565 rekeningpenning
-
- Aankomend lid
MELITA LIBERATA 1565 rekeningpenning
Hoi ik ben nieuw hier en ben mijn munten aan het uitzoeken om te verkopen. Ik heb een munt die nergens in een catalogus of site voorkomt alleen in het teylers museum. Het gaat om de volgende munt. Rekenpenning over de inname van Malta door de troepen van Philips II op de Turken 1565. Mijn vraag is, is deze munt geld waard?
Re: MELITA LIBERATA 1565 rekeningpenning
Malta bevrijd penning 1565, deze koperen penningen hebben zeker een waarde.
Je hebt daar zeker en vast verzamelaars op.
Naar gelang hun kwaliteit en zeldzaamheid.
Ik kan niet zeggen hoe zeldzaam jou penning is, maar in Dendermonde worden deze penningen aangeboden tussen de 50 a 100 Euro.
Groeten Luc.
Je hebt daar zeker en vast verzamelaars op.
Naar gelang hun kwaliteit en zeldzaamheid.
Ik kan niet zeggen hoe zeldzaam jou penning is, maar in Dendermonde worden deze penningen aangeboden tussen de 50 a 100 Euro.
Groeten Luc.

Als ik de goede penning heb dan zijn de veilingprijzen die ik vind hoger dan dat luc aangeeft.
Let erop dat eerste een zilveren is. Daaronder staan twee geveild door MPO in 2015 resp. 2014. Mogelijk kunnen zij een indicatie geven van de waarde van jouw exemplaar.
Mvgr,
Mel
Let erop dat eerste een zilveren is. Daaronder staan twee geveild door MPO in 2015 resp. 2014. Mogelijk kunnen zij een indicatie geven van de waarde van jouw exemplaar.
Mvgr,
Mel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inderdaad Mel dat is een groot verschil circa 450 USD, we hebben een club lid dat deze rekenpenningen verzameld.Melcoins schreef:veilingprijzen die ik vind hoger dan dat luc aangeeft.
Ik weet dat sommige types gevoelig in prijs kunnen stijgen, maar laat ons zeggen 400 Euro dat blijft gewoon in het vakje van de handelaar liggen ook al weet hij dat er een
club lid dat verzameld hij krijgt dit niet verkocht in Dendermonde.
Maar een bekend veilingshuis is natuurlijk wat anders die kunnen munten en penningen verkopen aan prijzen waarvan je soms zegt ongelooflijk, hoe doen ze het ?

Daarom zou ik ons nieuw lid de volgende raad geven stuur een paar pb-tjes naar onze leden die munt handelaars zijn, die kunnen hem vast verder helpen om een betere prijs te verkrijgen dan in
Dendermonde.

Maar ik zou mij toch niet vast haken aan 400 euro, het zal misschien meer zjin dan 100 Euro dat kan.
Groeten Luc.

Ha Luc,
Helemaal mee eens dat men niet de hoofdprijs moet willen want anders kan men erg lang wachten. Zonder foto van het exemplaar is het ook nog moeilijk om te vergelijken.
Mvgr,
Mel
Helemaal mee eens dat men niet de hoofdprijs moet willen want anders kan men erg lang wachten. Zonder foto van het exemplaar is het ook nog moeilijk om te vergelijken.
Mvgr,
Mel