Een provinciale verzameling behoort een antieke vitrine.
Een provinciale verzameling behoort een antieke vitrine.
Vandaag maar eens de provinciale collectie opnieuw indelen in deze antieke tafelvitrine.
Groet, Cor.
Groet, Cor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door C.vanderLey op 17 okt 2016, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Globale moderator
Re: Een provinciale verzameling behoort een antieke vitrine.
Wauw dat zal goed staan denk ik
Mooi dingetje
Gr, Stephan
Mooi dingetje
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Cor,
Dat is inderdaad leuker dan in een album! Mooie tafelvitrine zo!
Mijn collectie is nog te klein om zo'n tafel aan te schaffen, maar ik ga dit zeker onthouden.
Veel plezier ermee en krijgen we de volle tafel ook nog te zien?
Groet,
Bob
Dat is inderdaad leuker dan in een album! Mooie tafelvitrine zo!
Mijn collectie is nog te klein om zo'n tafel aan te schaffen, maar ik ga dit zeker onthouden.
Veel plezier ermee en krijgen we de volle tafel ook nog te zien?
Groet,
Bob
Ow... maar zoiets wil ik ook. Alleen zo jammer dat ik maar een paar provinciale munten heb...
Misschien een mini-bijzetkastje dan maar
Enne, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat (met vulling).
Misschien een mini-bijzetkastje dan maar
Enne, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat (met vulling).
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
-
- Donateur
Ik vind het erg mooi, zo'n vitrine, maar het nadeel is veiligheid. Laat je de munten daar inliggen, of leg je ze voor je op vakantie gaat telkens in een kluis? Of heb je de hele vitrine achter een dubbele muur verstopt?
Wat voor indeling hou je eigenlijk aan? Op provincie, op type? Iets anders?
Wat voor indeling hou je eigenlijk aan? Op provincie, op type? Iets anders?
Vandaag heb ik eens gekeken hoeveel cassette's ik er in kwijt kan en dat bleken er precies 4 te zijn ( 80 munten ).
Geen plastic cassette's maar de houten CARUS cassette's van Lindner waar ik mijn collectie in bewaar en die liggen uiteraard goed opgeslagen
Op die manier kan ik ze gemakkelijk plaatsen en verwijderen.
Over de verdere indeling qua type's etc. ben ik nog niet helemaal uit, mede doordat ik altijd bij elke munt een uitvoerige beschrijving plaats.
Vanmiddag wel even een foto gemaakt van een kleine impressie.
Groet, Cor.
Geen plastic cassette's maar de houten CARUS cassette's van Lindner waar ik mijn collectie in bewaar en die liggen uiteraard goed opgeslagen
Over de verdere indeling qua type's etc. ben ik nog niet helemaal uit, mede doordat ik altijd bij elke munt een uitvoerige beschrijving plaats.
Vanmiddag wel even een foto gemaakt van een kleine impressie.
Groet, Cor.
Mooie vitrine Cor, weet je misschien hoe oud hij/zij is.
Willem
Willem
Rond 1920, exact durf ik het niet te zeggen Willem.Willem schreef:Mooie vitrine Cor, weet je misschien hoe oud hij/zij is.
Groet, Cor.
Dat is inderdaad prachtig om je collectie in te leggen.
mooie aanwinst Cor.
Groeten luc.
mooie aanwinst Cor.
Groeten luc.
ik vind ook dat een provinciale verzameling hoort in een antieke vitrine, maar je komt dat niet zo gauw tegen.
En waarschijnlijk niet goedkoop.
Dus heb ik gezocht naar een goedkoper alternatief, als ik mijn munten eens wil bekijken in een omgeving dat beter past bij deze munten.
( je kan ze natuurlijk niet constant in bewaren).
Mijn "antiek kastje" is een Rubens of Rembrandt koffertje van 50 Euro.
( al heb ik dat koffertje op een Nederlandse veiling toch ook zien weggaan voor meer dan 300 Euro, wat toch wat overdreven is).
Groeten Luc.
En waarschijnlijk niet goedkoop.
Dus heb ik gezocht naar een goedkoper alternatief, als ik mijn munten eens wil bekijken in een omgeving dat beter past bij deze munten.
( je kan ze natuurlijk niet constant in bewaren).
( al heb ik dat koffertje op een Nederlandse veiling toch ook zien weggaan voor meer dan 300 Euro, wat toch wat overdreven is).
Groeten Luc.
-
- Donateur
Die cassettes kende ik niet, erg mooi! Ik dacht dat je misschien de munten los in de vitrine zou leggen/zetten, dan zou het lastig zijn om ze weer op te bergen. Deze cassettes zijn een goede oplossing, dan is het inderdaad makkelijk om ze weer goed op te bergen.C.vanderLey schreef:Vandaag heb ik eens gekeken hoeveel cassette's ik er in kwijt kan en dat bleken er precies 4 te zijn ( 80 munten ).
Vanmiddag wel even een foto gemaakt van een kleine impressie
Groet, Cor.
Ben wel benieuwd voor welke indeling je uiteindelijk kiest. Het meest gangbaar lijkt per provincie te zijn, maar ik hou zelf per munttype aan. Op die manier zie je naar mijn mening veel beter de overeenkomsten en verschillen tussen de munthuizen.
Luc, dat is ook een mooi kastje!
Dat was vast bij catawiki, daar wisselt veel voor overdreven geld van eigenaar.LUC schreef:.
Willem
Of het allemaal ook daadwerkelijk van eigenaar wisselt durf ik te betwijfelen.....
Mooie vitrine hoor. Je zou de munten er zelfs los in kunnen leggen gezien het groene velours. Ook mooi om te gebruiken voor de nieuwe aanwinsten om er nog wat langer van te genieten voor ze in de kluis verdwijnen. Die Carus laden kende ik helemaal niet van Lindner, gebruik zelf de plastic schuifladen. Maar die schelen niet eens zoveel in prijs met de houten...
De oplossing van Luc vind ik ook wel mooi gevonden. Die grote zilverstukken kun je er mooi in kwijt en het hout past ook goed bij die oudere munten.
De oplossing van Luc vind ik ook wel mooi gevonden. Die grote zilverstukken kun je er mooi in kwijt en het hout past ook goed bij die oudere munten.
Mooie vitrine Cor en ook een leuke "antiek kastje" LUC. Mooie collectie Philipsdaalders en ducatons van Karel II overigens LUC. Zo komen de oudere munten vast en zeker of zeker en vast tot hun recht.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán