Hier worden de vragen van onder andere de forumquiz gesteld. Doe ook mee en beantwoord de laatst gestelde vraag. In deze rubriek vindt je ook andere vragen en polls.
Nou, eigenlijk wel. Want ik heb nota bene nog een 50 drachme in mijn handen gehad. Maar ik ging de mist in omdat het plaatje veel scherper was dan de munt zelf.
Maar ik hoop dat ik mijn eer weer een beetje heb kunnen redden
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
janssenfrank schreef:Nou, eigenlijk wel. Want ik heb nota bene nog een 50 drachme in mijn handen gehad. Maar ik ging de mist in omdat het plaatje veel scherper was dan de munt zelf.
Maar ik hoop dat ik mijn eer weer een beetje heb kunnen redden
Dat wel hoop ik, je hebt alleen nog wat meer puntjes nodig om mij in te halen!
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Tja, je hebt altijd baas boven baas. Een tweede plaats zou ook eervol zijn. Temeer omdat jij echt wereldmunten verzamelt. Je zult ze waarschijnlijk sneller herkennen dan ik. Maar aan de andere kant: de strijd is nog niet gestreden; bij het voetbal zie je ook wel eens dat ze van een 4-2 achterstand, een 4-5 winst weten te maken. Dus, nog geen tijd voor theeleuten in de kleedkamer. The battle is on...
janssenfrank schreef:Tja, je hebt altijd baas boven baas. Een tweede plaats zou ook eervol zijn. Temeer omdat jij echt wereldmunten verzamelt. Je zult ze waarschijnlijk sneller herkennen dan ik. Maar aan de andere kant: de strijd is nog niet gestreden; bij het voetbal zie je ook wel eens dat ze van een 4-2 achterstand, een 4-5 winst weten te maken. Dus, nog geen tijd voor theeleuten in de kleedkamer. The battle is on...
Dat is ook weer zo, ik verzamel dan wel wereldmunten, maar ook ik weet ze niet altijd te plaatsen hoor... Vaak is het ook gewoon het herkennen van een bepaald motief dat veel in een bepaalde regio voorkomt. Bij dat muntje van de Dominicaanse Republiek dacht ik bijvoorbeeld dat uit het Afrika kwam, gezien de beeltenis van de vrouw. Tweede gok was dan ook dat het uit Midden-Amerika moest komen omdat de vrouw Creools oogde.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Ik denk zelf aan een Europese munt, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele munt gevonden die er maar op lijkt. Moest eerst denken aan België/Luxemburg, maar bij hun munten staat het portret de verkeerde kant steeds op...
Mijn eerste idee was ook Henri van Luxemburg. Maar ik mis de snor en hij kijkt de andere kant op. Daarna dacht ik nog aan George VI van Engeland, maar ook die kijkt naar links.
Dus dan kan het vanalles zijn. Als ik met numista zoek op portrait right, kom ik op 2407 hits. Dat schiet dus niet op
janssenfrank schreef:Mijn eerste idee was ook Henri van Luxemburg. Maar ik mis de snor en hij kijkt de andere kant op. Daarna dacht ik nog aan George VI van Engeland, maar ook die kijkt naar links.
Dus dan kan het vanalles zijn. Als ik met numista zoek op portrait right, kom ik op 2407 hits. Dat schiet dus niet op
Inderdaad ja, ik betwijfel echt of het een Europeaan is want ik heb alle Europeze koningshuizen afgezocht en kon er geeneen vinden die met het plaatje overeenkomt.
janssenfrank schreef:Mijn eerste idee was ook Henri van Luxemburg. Maar ik mis de snor en hij kijkt de andere kant op. Daarna dacht ik nog aan George VI van Engeland, maar ook die kijkt naar links.
Inderdaad ja, ik betwijfel echt of het een Europeaan is want ik heb alle Europeze koningshuizen afgezocht en kon er geeneen vinden die met het plaatje overeenkomt.
Het is inderdaad geen Europese munt.. je moet het meer oostelijk zoeken..
Het is inderdaad geen Europese munt.. je moet het meer oostelijk zoeken..
Hij is wel lastig zeg! Ik herken de kop wel ergens van maar kan hem nog steeds niet plaatsen. Moest gelijk denken aan de koningshuizen van het Midden-Oosten, vooral Iran leek mij een goede gok maar ook die levert dat geen hits op!
janssenfrank schreef:Ik heb alle koningshuizen gehad en de enige munt die ik kon vinden die er een beetje op lijkt is...
Irak 10 Fils 1953 met portret van Faisal II
Deze ronde gaat weer naar janssenfrank, was wel niet de 10 Fils maar de 4 Fils heeft een identiek portret..
Volgende ronde word pas maandagavond of anders dinsdag..
Uiteraard mag iemand anders ook een fragment plaatsen..
IMG_2759.JPG
IMG_2762.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.