Beste N Maat,
Mijn verzameling ligt ook in kluis(en).
Als ik je een goede raad mag geven: koop je kluis(en) direct groot genoeg, zeker als je gaat investeren in edelmetaal ZILVER.
Mijn kluis(en) is maar A3 formaat dat is te klein voor muntboxen of kaften.
Een heb ik verankerd in een muur onder een trap daar is soms een verloren en verborgen ruimte, en de muur waar ze op verankerd is heb ik een sierhaard en houtkachel tegen gebouwd.
(Dus voor de mogelijke dief die op het forum mee leest, als je mij een bezoekje brengt gelieve zwaar materiaal mee te brengen, anders word het zwoegen).
En ook beste N'maat denk niet alleen aan een kluis, maar zie je zelf als een dief, waar zijn jou zwakke plekken van je huis om binnen te breken.
Daar moet je eerst aan werken; alarmsysteem, extra vergrendelingen op ramen en deuren, Inbreker misleiden door met twee kluizen te werken of meer.
een beetje als de Egyptenaren met hun schatkamers. ( geef de inbreker "een "verkeerde" been voor op te kauwen")
Ga ervan uit dat een "goede" inbreker overal binnen geraakt, dan is de beste bescherming de inbreker op het verkeerde been te zetten.
Dus eerlijk met je budget van 350 Euro om een beetje veilig te zijn voor een inbreker is dit bedrag te weinig volgens mij.
En als laatste wil ik je dit nog mee mag geven als je echt te bezorgt bent voor een mogelijk ongewenst bezoekje, doe je edelmetaal naar een kluis(en) in de bank.
Dan slaap je beter.
Groeten luc