10 mm
zilver
Vz paard
kz lijnen/punten
ik oefen om toch duidelijke foto< s te krijgen , misschien heeft iemand een goede (goedkope macroplens voor mij te koop voor canon camera)
wie weet meer over dit kleine muntje
onbekend keltje
Moderator: George_III
-
- Lid
onbekend keltje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Donateur
Re: onbekend keltje
Hi Ray,Ray schreef: ik oefen om toch duidelijke foto< s te krijgen , misschien heeft iemand een goede (goedkope macroplens voor mij te koop voor canon camera)
Op zich zijn er ook wel redelijke foto's te maken zonder macro lens..
Het belangrijkste, mijn inziens, is toch wel licht..
Zelf maak ik mijn foto's op de vensterbank met daglicht..
De mooiste foto's met mijn compact camera (canon ixus 220HS) krijg ik zonder direct zonlicht.
Voorbeeldje met daglicht..
Voorbeeld met kunstlicht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gezien de vraag van Ray heb ik het vermoeden dat hij een spiegelreflex met standaard kit lens heeft. Daarmee kun je inderdaad geen macro-foto's maken. Met "gewone" compactcamera's heb je wat dat betref meer mogelijkheden. Mijn eigen Lumix camera komt tot op een centimeter van het onderwerp maar dan mis je wel een hoop licht... Maar iets verder er vanaf kun je hele redelijke macro foto's maken. Ook met een modern mobieltje kom je vaak al een heel eind.$and€r schreef:Hi Ray,Ray schreef: ik oefen om toch duidelijke foto< s te krijgen , misschien heeft iemand een goede (goedkope macroplens voor mij te koop voor canon camera)
Op zich zijn er ook wel redelijke foto's te maken zonder macro lens..
Het belangrijkste, mijn inziens, is toch wel licht..
Al wordt het nooit de mooie kwaliteit die je kunt halen met een goede spiegelreflex met goede macro-lens zoals Jan Koevoets en bijvoorbeeld Spatbord laten zien. Al moet ik zeggen dat ik de foto van $ander, gemaakt met een Ixus, goed gelukt vindt.
-
- Lid
Bedankt voor jullie tips!!!
vr groet Ray
vr groet Ray