Amerikaan levert 513.614 centen in.

Kom je ergens een leuk verhaal of opmerkelijk bericht tegen over munten of bankbiljetten? Plaats hier de link naar het bericht, een scan of afbeelding. Denk aan berichten in de krant, op TV, of op het internet.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Amerikaan levert 513.614 centen in.

Bericht door Jan W »

Grappig, een Amerikaan heeft 45 jaren lang alle centen verzamelt die hij tegenkwam. Toen de verzekering weigerde om de muntjes nog te dekken heeft hij ze allemaal ingeleverd.

Ik vraag me af of iemand nog de moeite neemt om in die enorme berg te gaan zoeken naar doubled dies, schaarse jaren en andere varianten. :knipoog:

http://www.foxnews.com/us/2015/10/29/ch ... orth-5000/
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Amerikaan levert 513.614 centen in.

Bericht door Ilosab »

Aparte verzamelwoede alhoewel ik iemand ken die een behoorlijke kist heeft met Nederlandse centen en die worden nog steeds aangevuld. Het zijn er geen half miljoen maar wel heel erg veel.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Amerikaan levert 513.614 centen in.

Bericht door Jan W »

Ilosab schreef:Aparte verzamelwoede alhoewel ik iemand ken die een behoorlijke kist heeft met Nederlandse centen en die worden nog steeds aangevuld. Het zijn er geen half miljoen maar wel heel erg veel.

Alfred
Nadeel voor deze man/vrouw is dat hij/zij niet meer de nominale waarde ontvangt maar de metaalwaarde. Of degene moet wachten tot de koperprijs weer enorm gaat stijgen. :knipoog:

Terug naar “Munten en bankbiljetten in het nieuws”