Hallo en goedemorgen,
Ik ben nieuw op dit forum!
Een jaar terug ben ik in het bezit gekomen van een 2 euromunt uit 2005 van Finland die compleet uit de legering Nikkel/Messing bestaat. Ik wil deze munt wel verkopen alleen weet ik niet wat voor prijs ik hiervoor kan vragen! De munt staat reeds op M-plaats maar, ik krijg emailtjes waarin mensen 4 euro bieden op een unieke munt. Kunnen jullie mij ongeveer vertellen wat zoiets op deze markt van verzamelen doet?
Vr. Gr . Vincent
Misdruk 2 euromunt volledig messing/nikkel
-
- Aankomend lid
Misdruk 2 euromunt volledig messing/nikkel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Misdruk 2 euromunt volledig messing/nikkel
Volgens mij is deze munt verguld, of ten minste een dun laagje van een ander metaal erop aangebracht.
Uniek is deze munt niet, want er zijn toch al wat vergulde 2 euromunten te vinden.
Er zijn mensen die deze munten vergulden en hierdoor zogezegd speciaal zijn.
Dus je hebt niets speciaals in jouw handen en de interesse hiernaar is zeer klein.
Prijs: wat men er voor over heeft, in jouw geval 4 euro.
Uniek is deze munt niet, want er zijn toch al wat vergulde 2 euromunten te vinden.
Er zijn mensen die deze munten vergulden en hierdoor zogezegd speciaal zijn.
Dus je hebt niets speciaals in jouw handen en de interesse hiernaar is zeer klein.
Prijs: wat men er voor over heeft, in jouw geval 4 euro.
Ik denk ook dat het om een verguld exemplaar gaat. Je ziet duidelijk een groef tussen de kern en de ring. Als de munt uit één stuk zou bestaan, dan had je die groef ook niet.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ik denk ook dat het huisvlijt is, een magneetje erbij kan snel uitsluitsel geven.
Als de munt op dezelfde manier aangetrokken wordt als een gewone 2 euro is duidelijk dat het een normale munt is die later een kleurtje heeft gekregen.
Luit
Als de munt op dezelfde manier aangetrokken wordt als een gewone 2 euro is duidelijk dat het een normale munt is die later een kleurtje heeft gekregen.
Luit
Misschien kinderachtig om te melden, maar bij munten spreken we in de hobby over misslagen als het om munten gaat en over misdrukken als het om bankbiljetten gaat! 

Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
niet kinderachtig, het is gewoon goed om de juiste termen te gebruiken.Thomas schreef:Misschien kinderachtig om te melden
Als niemand je daar op wijst, blijf je het verkeerd doen.
Luit