forumveiling
-
- Superlid
ik sluit me ook bij bovenstaande aanvoskeman schreef:Nou kijk dat vind ik een duidelijk antwoordt en heb ook begrip voor deze uitleg.
Dit moeten we niet hebben, dus geen berichten of veilingen naar bovenplaatsen dit blijkt in praktijk bij andere fora beter te zijn.
Heel duidelijk Luit, Bedankt.
als er geen biedingen komen jammer dan ,dan zal het geveilde niet interresant genoeg zijn
Dat is natuurlijk waar! Als je iets maar vaak genoeg laat zien is er meer kans dat iemand het koopt, zo werkt spam ook. En de overvloed aaan folders en reclame heeft ook tot doel te verkopen en dat gebeurd ook want anders zouden de reclamemakers wel stoppen.Grijsaard schreef:Het is dus niet helemaal waar dat het oninteressante items zijn.
Waar het hier om gaat is dat als iedereen dit gaat doen, het effect verdwijnt en de forumlezers zitten met een overdaad aan posts.
Het zou best kunnen werken om iedereen het één keer toe te staan, maar dat betekent wel dat moderators er extra werk aan krijgen om te controleren of het wel echt maar één keer gebeurd. Alleen daarom is het al beter om een duidelijke regel af te spreken en wat is er duidelijker als "het mag niet"?
En omdat de regel voor iedereen geldt is het ook eerlijk.
Luit
Tip: laat veilingen niet te lang duren, op ebay blijkt over het algemeen dat veilingen van één dag net zulke hoge eindprijzen halen als veilingen van 10 dagen...Grijsaard schreef:Ik heb vandaag een aantal berichten onbewust omhoog 'gebumped' vanwege onduidelijkheid in de einddatum.
Als ik geïnteresseerd ben in een veiling en deze duurt nog een flink aantal dagen, dan bied ik meestal nog niet omdat ik daarmee alleen maar de prijs opdrijf en loop ik tegen het eind van de veiling het risico dat ik het gewoon vergeten ben....
Luit
we zijn inmiddels een paar dagen verder en ik moet constateren dat er mooie en interessante kavels in allerlei prijsklasses naar boven komen.
Zelf heb ik o.a. een mooie 1623 Zeelandia en een gulden 1840 op de kop getikt, en inmiddels heb ik ook een hoop mensen blij kunnen maken met de onderlinge contacten die men opdoet bij de afhandeling der kavels.
De regels zijn nu als sticky bijgeplakt in de forumveiling.
Zelf heb ik o.a. een mooie 1623 Zeelandia en een gulden 1840 op de kop getikt, en inmiddels heb ik ook een hoop mensen blij kunnen maken met de onderlinge contacten die men opdoet bij de afhandeling der kavels.
De regels zijn nu als sticky bijgeplakt in de forumveiling.
-
- Superlid
De verkoper dient bij einde veilingdatum binnen afzienbare tijd contact op te nemen met de koper*. Afzienbare tijd zou ik willen stellen op bericht binnen maximaal een week.
Het is natuurlijk netjes als de verkoper laat weten aan de koper wanneer hij onverhoopt verhinderd is. Wel kan de koper natuurlijk altijd even een topic aanmaken of hierin een bericht plaatsen als hij niets ontvangen heeft. We kunnen er dan even achteraan gaan. Natuurlijk kan je de koper zelf ook even een persoonlijk bericht sturen, of kan ik dit voor je doen als je met vragen zit. Er kan natuurlijk altijd een goede reden zijn dat een koper even afwezig is van het forum.
Tevens stuur ik bij gebrek van een reply in het topic altijd de koper/verkoper een persoonlijk bericht voordat ik archiveer. Vandaar dat er ook nog oudere items open staan. Ik weet niet of die al afgehandeld zijn en daarom blijf ik ervan af.
*edit naar aanleiding van het bericht van Lumi
Het is natuurlijk netjes als de verkoper laat weten aan de koper wanneer hij onverhoopt verhinderd is. Wel kan de koper natuurlijk altijd even een topic aanmaken of hierin een bericht plaatsen als hij niets ontvangen heeft. We kunnen er dan even achteraan gaan. Natuurlijk kan je de koper zelf ook even een persoonlijk bericht sturen, of kan ik dit voor je doen als je met vragen zit. Er kan natuurlijk altijd een goede reden zijn dat een koper even afwezig is van het forum.
Tevens stuur ik bij gebrek van een reply in het topic altijd de koper/verkoper een persoonlijk bericht voordat ik archiveer. Vandaar dat er ook nog oudere items open staan. Ik weet niet of die al afgehandeld zijn en daarom blijf ik ervan af.
*edit naar aanleiding van het bericht van Lumi
Laatst gewijzigd door Grijsaard op 24 mar 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem aan dat je bedoelt: de verkoper dient bij einde veilingdatum binnen afzienbare tijd contact op te nemen met de koperDe verkoper dient bij einde veilingdatum binnen afzienbare tijd contact op te nemen met de verkoper
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Als ik op eBay een interessante veiling zie dan bied ik NOOIT want inderdaad, je drijft de prijs alleen maar op. Ik stuur mezelf een mailtje met in onderwerp geschreven wanneer de veiling is afgelopen: datum - tijdstip - objectbeschrijving - eBaypagina. Tegen het einde van de veiling bekijk ik dan wat het bod is en naar gelang het bevalt ga ik 20 seconden voor het einde van de veiling bieden. Op deze manier heb ik al aardig wat goedkope biljetten kampgeld kunnen kopen, zeker t.o.v. de verkooplijst van Reinhard Tieste.llinde schreef:Als ik geïnteresseerd ben in een veiling en deze duurt nog een flink aantal dagen, dan bied ik meestal nog niet omdat ik daarmee alleen maar de prijs opdrijf en loop ik tegen het eind van de veiling het risico dat ik het gewoon vergeten ben....Grijsaard schreef:Ik heb vandaag een aantal berichten onbewust omhoog 'gebumped' vanwege onduidelijkheid in de einddatum.
Luit
Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171