forumveiling
forumveiling
bij munten te koop wordt er teveel gepb-t naar mijn mening, dus de lol gaat er van af.
Graag nieuw humorvol veilingkader aanmaken. De eerste forumveiling staat nu onder munten te koop:
de 2 euro 2010 Luxemburg welke niet zou circuleren met een richtprijs van 2 euro excl. verzendkosten.
Uniek,als je er van uitgaat dat deze munten waar iedereen achteraanloopt voor 9 euro of meer volgens de echte kenners nooit in de circulatie zou voorkomen. Vandaag mijn tweede exemplaar aangetroffen in circulatie, net even beter als dit gerouleerde exemplaar.
Graag nieuw humorvol veilingkader aanmaken. De eerste forumveiling staat nu onder munten te koop:
de 2 euro 2010 Luxemburg welke niet zou circuleren met een richtprijs van 2 euro excl. verzendkosten.
Uniek,als je er van uitgaat dat deze munten waar iedereen achteraanloopt voor 9 euro of meer volgens de echte kenners nooit in de circulatie zou voorkomen. Vandaag mijn tweede exemplaar aangetroffen in circulatie, net even beter als dit gerouleerde exemplaar.
Ik zal een rubriek aanmaken waar men een veiling kan starten.
Als ik het goed begrijp Eric dan kan men in een bericht een bod geven en iemand anders kan daar overheen. Als de verkoper akkoord gaat met het hoogste bod, dan neemt hij of zij contact op met de bieder via een PB of in een bericht?
Afspraak moet dan wel zijn dat de verkoper/aanbieder een startbedrag (richtprijs) opgeeft, anders krijg je van die belachelijke biedingen die niet acceptabel zijn en dus ook gigantisch lange topics...
Gr. Jeroen
Als ik het goed begrijp Eric dan kan men in een bericht een bod geven en iemand anders kan daar overheen. Als de verkoper akkoord gaat met het hoogste bod, dan neemt hij of zij contact op met de bieder via een PB of in een bericht?
Afspraak moet dan wel zijn dat de verkoper/aanbieder een startbedrag (richtprijs) opgeeft, anders krijg je van die belachelijke biedingen die niet acceptabel zijn en dus ook gigantisch lange topics...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Superlid
Ik dacht dat het de bedoeling was dat je een pbtje kreeg als iemand intresse heeft..
Je zou dus graag willen weten wie het gekocht heeft , zonder direkt de prijs te hoeven weten.
Ik heb wel bemerkt op andere fora dat een veiling ook niets doet, je moet
echt een groep mensen hebben die er mee bezig moeten zijn met bieden.
Te veel betalen wil niemand en velen weten niet wat een geschikte prijs is.
Bang om te veel te betalen dat is het probleem.
Je zou dus graag willen weten wie het gekocht heeft , zonder direkt de prijs te hoeven weten.
Ik heb wel bemerkt op andere fora dat een veiling ook niets doet, je moet
echt een groep mensen hebben die er mee bezig moeten zijn met bieden.
Te veel betalen wil niemand en velen weten niet wat een geschikte prijs is.
Bang om te veel te betalen dat is het probleem.
we zullen zien, op www.muntenbodemvondsten.nl is de forumveiling altijd in trek.
Gaat daar ook niet een gedeelte van de opbrengst in de "pot" van het forum?grivnagozer schreef:we zullen zien, op www.muntenbodemvondsten.nl is de forumveiling altijd in trek.
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
-
- Superlid
ik heb mijn item gedurende de maand februari te koop gezet. iedere maand wil ik 1 tot 2 items op basis van een maand te koop zetten, zodat een ieder tijd genoeg heeft te reflecteren aan het aangebodene. 1 week is mijn inziens te kort, daar er altijd wel mensen zijn die een week of iets langer om wat voor een reden niet inloggen.
Volgens mij is die forumveiling van Eric (Grivnagozer) nu al een succes...
Wat betreft de tijd van de veiling (hoe lang mag hij duren) daar zullen we even naar moeten kijken. Gewoon even uitproberen. Kleine stukken 1 week, iets grotere 2 en grote 1 maand? Alles kan, als er maar een eindtijd is.
Gr. Jeroen
Wat betreft de tijd van de veiling (hoe lang mag hij duren) daar zullen we even naar moeten kijken. Gewoon even uitproberen. Kleine stukken 1 week, iets grotere 2 en grote 1 maand? Alles kan, als er maar een eindtijd is.
Gr. Jeroen
Ik heb er inderdaad wat meer aangeboden. Uit enthousiasme en om wat variatie in het aanbod te krijgen. Op zich moet het ook makkelijk kunnen, als de omschrijvingen maar duidelijk zijn. Verder moet men de veilingen niet te lang laat lopen (max. een maand, maar bij voorkeur bijv. twee weken) en het allerbelangrijkste is dat men de veiling meteen afhandeld als ie afgelopen is (laten we zeggen maximaal 1 week afhandelperiode). Als iedereen dat netjes en snel doet is het aantal veilingen dat loopt wel te overzien lijkt me.Herman schreef:Ik denk dat een veiling pas goed werkt wanneer het aangeboden artikel opvalt. En niet zoals nu het geval is, er tig aantal artikelen geplaatst worden tegelijk,
wat ook een dure zaak ineens word voor de koper?
Ik bedoel eigenlijk te zeggen, beperk je tot 1 aangeboden item per aanbieder, en niet 10 items tegelijk.
Een einddatum en basis startprijs is natuurlijk wel aan te raden om te vermelden. Dat is mijn bescheiden mening
Herman
Mochten er toch teveel aanbiedingen komen dan kunnen we zeggen bijv. max. 5 tegelijkertijd per persoon, maar ik hoop dat dan niet nodig is.
Als er te weinig aangeboden wordt is het ook niet interessant.
En veel valt of staat met hoeveel er echt verhandeld wordt natuurlijk. Als op veel zaken niet gereageerd wordt, dan is het ook snel afgelopen natuurlijk.
En andere optie is, maar dat is meer werk, dat er 1 keer per maand of 1 keer per kwartaal een forumveiling georganiseerd wordt. Dat alle stukken centraal gemeld worden (met startprijs en ev. indicatie opbrengst) en dat er een lijst van gemaakt wordt (met 1 einddatum), waar je per e-mail/pb op kunt bieden. Zo wordt het bij diverse numismatische krijgen gedaan en meestal behoorlijk succesvol. Dan krijgt iedereen na afloop een overzicht wat er verkocht is voor welke prijs, maar heb je dus niet een overzicht wie wat gekcoht heeft. Maar ja dan ga je dus echt veilingkje spelen en dan kost behoorlijk wat tijd en energie dus dan moet iemand dat willen doen (en misschien moet(en) diegene(n) daar dan ook iets voor krijgen 5% opgeld bij de verkochte munten bijvoorbeeld).
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Bij twee weken wordt je wel gestimuleerd om regelmatig even te kijken
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Vraagje, is het toegestaan(en wenselijk) om een veiling te "bumpen" zodat 'ie weer bovenaan de lijst en tussen de "Berichten sinds laatste bezoek" komt te staan door middel van het plaatsen van een reactie die verder niets toevoegt?
En zo ja, hoe vaak dan? Ik voel persoonlijk wel wat voor eenmalig tussen 12 en 24 uur voor afloop van de veiling. Maar bijv na 48 uur na de laatste reactie of iets dergelijks zou ook een mogelijkheid zijn.
Meningen graag
En zo ja, hoe vaak dan? Ik voel persoonlijk wel wat voor eenmalig tussen 12 en 24 uur voor afloop van de veiling. Maar bijv na 48 uur na de laatste reactie of iets dergelijks zou ook een mogelijkheid zijn.
Meningen graag
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
-
- Superlid
Persoonlijk ben ik een zeer fel tegenstander van het plaatsen van zinloze boodschappen op een forum, vooral als je er een gewoonte van maakt om alle nieuwe zaken op een forum geregeld even door te nemen, is het iedere keer weer tegenkomen van deze zinloze onzin buitengewoon irritant en voor mij een reden om een forum links te laten liggen.
Ik kom op een forum om informatie te lezen en niet om te kijken hoe vaak verkoper x opnieuw zijn product y weer bovenaanzet, dan kan ik beter naar marktplaats gaan surfen
Een veiling voor een goed product komt door biedingen trouwens vanzelf bovenaan....
Luit
Ik kom op een forum om informatie te lezen en niet om te kijken hoe vaak verkoper x opnieuw zijn product y weer bovenaanzet, dan kan ik beter naar marktplaats gaan surfen
Een veiling voor een goed product komt door biedingen trouwens vanzelf bovenaan....
Luit
even voor de duidelijkheid, en in tegenstelling wat er in berichten in deze thread staat:grivnagozer schreef:we zullen zien, op www.muntenbodemvondsten.nl is de forumveiling altijd in trek.
De veiling en verkooprubrieken op Muntenbodemvondsten zijn gratis en er gaat helemaal NIETS naar het forum. De opbrengsten zijn 100% voor de verkoper.
Het gebeurt wel eens dat iemand iets veilt VOOR het forum, maar dat is een geste van de verkoper voor de forumkas, zeker geen verplichting.
mvg Willy
Is er een forumkas?Het gebeurt wel eens dat iemand iets veilt VOOR het forum, maar dat is een geste van de verkoper voor de forumkas, zeker geen verplichting.
Zo nee, is het dan een optie om deze "op te richten" zodat er wel items geveild kunnen worden tbv de kas?
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Denk dat Luit hier de spijker op z'n kop slaat.llinde schreef:
Luit
We hebben hier inderdaad geen forumkas, maar ik vind dat ook (nog) nodig. De kosten die ik maak zijn geheel voor mijn rekening, ik zie het als een hobby en die mogen geld kosten. Net als munten en bankbiljetten verzamelen
Gr. Jeroen
-
- Superlid
Van mij hoeft een forumveiling inderdaad ook niet zo nodig, maar zeker het opnieuw bovenaanzetten vind ik fout.voskeman schreef: Luit welke informatie wou je dan vinden op een forumveiling.
Denk dat je niet op die forumveiling moet wezen toch.
In beginsel is dat ook een asociale actie, de veiling heeft zijn kans om bovenaan te staan gehad en als er voldoende biedingen zijn ook vaak genoeg.
Om dan met een zinloze post jouw veiling weer bovenaan te plaatsen, gaat ten koste van anderen die op dat moment bovenaan staan. Voor je het weet wordt dit dan een soort wedloop waar men om de beurt probeert bovenaan te komen.
Het vervelendste is dat dit soort posts ook iedere keer in de lijst nieuwe posts sinds vorige keer voorbij komen en voor de leden die even kijken of er nog wat nieuws is, is dit soort bagger behoorlijk frustrerend.
Ik spreek overigens uit ervarig als moderator van een ander internationaal euroforum en daar hebben we er tot vrijwel ieders tevredenheid paal en perk aan gesteld.
Luit