Dubbeltje 1918 aangeboden maar twijfel over de kwaliteit

Koningin Wilhelmina ☼ 1880 - † 1962
Regeerperiode: 1890 - 1948

Moderator: maarten89

MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Dubbeltje 1918 aangeboden maar twijfel over de kwaliteit

Bericht door MikeGSM »

Gisteren is mij onderstaand dubbeltje aangeboden (via facebook)
Nu is er nogal wat discussie ontstaan over de kwaliteit waarna ik ook ben gaan twijfelen.

Dus graag eens jullie mening:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verkoper gaf aan UNC/FDC en daar wilde ik in mee gaan. Maar er zijn toch mensen die het hier niet mee eens zijn.
Wat vinden jullie?
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
Lotus07
Superlid
Superlid

Re: Dubbeltje 1918 aangeboden maar twijfel over de kwaliteit

Bericht door Lotus07 »

Aan de kant van Wilhelmina zie ik wat sporen van vingerafdrukken, dan zou ik hem niet als UNC graderen aangezien je kunt zien dat hij door de handen van mensen is gegaan.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Vanaf deze foto's beoordeeld lijkt UNC mij op zijn plek, ik zie helemaal geen slijtage, een mooi patina in de juiste kleur en een minimaal krasje op de wang. Een klein beetje jammer van de vingerafdruk, die evengoed kan ontstaan zijn door een verzamelaar, of door degene die het muntzakje heeft geleegd, dan door daadwerkelijke circulatie.

Om helemaal zeker te zijn zou ik de munt in de hand moeten hebben of er zelf een foto van moeten maken.

Dat gezegd hebbende, zijn dubbeltjes van 1918 in UNC absoluut niet schaars, dus ik zou er zeker niet teveel voor betalen. Zo rond de 10-12 Euro lijkt me redelijk.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Omdat er 4 verschillende varianten van dit duppie bestaan heb ik er even op geklikt.
dit is variant 4 - 75 parels voorzijde en 74 parels keerzijde de op een na meest voorkomende.
De prijs die Jan (Koevoets) eraan verbindt is een zeer goed uitgangspunt.

Kwaliteit in mijn ogen is UNC- ik zie toch wat krasjes op het gelaat en de haarlijn achter is licht versleten vanaf de foto.

Terug naar “Koningin Wilhelmina”