Muntmanifestatie 10 september 2022 Expo Houten

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: Muntmanifestatie 21 september 2019 Expo Houten

Bericht door sgtravel »

maarten89 schreef: 05 sep 2020, 15:06 Helaas sla over dit jaar. Zit al ruim 2 maand thuis met depressie .
Sterkte Maarten, hopelijk kom je er weer snel bovenop!!

C.vanderLey schreef: 05 sep 2020, 18:06 ik zal dit jaar voor het eerst als deelnemer aanwezig zijn met een mooie selectie Provinciaal.
Leuk Cor, zal zeker even bij je stand komen kijken.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim »

DEELNEMERS (stand 8 september)

NL: Agora Ancient Coins, Van Amelsfoort, De Beeldenaar, Van Bergen, Boersema, Munthandel Van Borkulo, Van den Brul, Collectweb, Cornet Coins, Van Daalen, Danenberg, David-Coin, Van Domburg, Drenth, Munthandel Enibas, Euroscope Benelux, Eurocoinhouse, Jan Euving, Munthandel Feddema, Frissen, Genootschap / KNGMP, Heimgartner, Munthandel De Jonge, Jongeling Numismatics & Ancient Art, Jongen, Klomp / Importa, Koninklijke Nederlandse Munt, Kooistra, DJ Laan Metaaldetectoren, Van der Ley, Loman, Mooie Muntjes, MPO Heritage Auctions, Munthandel Muntenhoek, 101Munten, De Muntkoerier, Nuijen, Numisantica, Num. Kring Rotterdam, Num. Kring Utrecht, Omlandia, Otten, Paszli, Theo Peters, Piso Numismatics, Reekers,Jan Ruijs, Munthandel De Ruiter, Schepers, ShowmyCollection, Schulman BV, Siem, Siepel, Smit, Munthandel Spoelder, The Squirrel, Al Timimi, Trunky’s Verzamelland, Vissers, Vlothuizen, Tom Vossen, WBCC, World Coins Company en Munthandel Zonnemunten.

BTL: Bourse aux Billets (Frankrijk), Van den Broeck (België), Pedro Dias (Portugal) Durbaca (Duitsland), Eijsermans (Duitsland), Gats (Duitsland), GB-Numismatik (Duitsland), GG-Numis (Polen), Golombeck (Duitsland), José Girona (Frankrijk), Fernando Iglesias (Spanje), Johnen (Denemarken), Lang (Duitsland), Lass (Duitsland), Makowski (Duitsland), Materla (Polen), Numismatic.dk (Denemarken), Oriental Numismatic Society (België), Barbara Romero (Frankrijk), Roosdaal Antiek (België), El Shorbagy (Duitsland), Silberstars.de (Duitsland), Stane Straus (Slovenië), Tolimana/Huber (Oostenrijk), Türküncü (Duitsland), Worbes (Duitsland) en Ying Hu (Duitsland).
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik had ook wel Papermoneystore en Plomp verwacht
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Maarten veel sterkte gewenst! Cor, succes met de handel! Sowieso alle beursgangers een goede dag met mooie aanwinsten tegen leuke prijsjes gewenst.

Zelf ben ik er weer niet bij. De beurs valt de laatste paar jaar iedere keer samen met een motortocht met collega's. Nu richting Rijn en Moezel.
ronmeulen Nederland
Lid
Lid

Bericht door ronmeulen »

Zojuist een kaart gekocht. Eerste keer dat ik hier heen ga, dus ik ben heel benieuwd. Verschillende namen van standhouders heb ik wel eens bij gekocht, leuk om er straks een gezicht bij te hebben. Ik heb er zin in!

Groet,

Ron
Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim »

Heren hebben we er een beetje zin in!?

Ik vind het allemaal maar rustig in het topic. Terwijl der zo'n mooie lijst aan handelaren aanwezig is :)
Hebben we nog doelstellingen voor de beurs? Ik zelf hoop een mooi nieuw type Duitse 5 mark toe te voegen, en een aantal missende 1/2 marken te vinden :) Met de duitse handelaren aanwezig moet dat haalbaar zijn!
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik heb een ochtendticket en zal vooral op zoek gaan naar duiten en stuivers van Nederlands Indië. Verder zoek ik van Indië nog een ½ cent 1909 en een ¼ gulden 1891. Verder kan ik wel een nieuwe muntalmanak gebruiken (de meest recente die ik heb is van 2017). Dan staat er nog een unc set 2020 van Nederland op mijn wensenlijstje. En dan zal me vast nog wel iets anders aan de handen blijven plakken. 's Middags wil ik even bij de postzegels en de ansichtkaarten kijken.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik koop altijd de nieuwe jaarlijkse losse UNC munten van Nederland bij Eurocoinhouse, zijn die er dan al?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Ilosab schreef: 16 sep 2020, 19:59 Ik koop altijd de nieuwe jaarlijkse losse UNC munten van Nederland bij Eurocoinhouse, zijn die er dan al?
Ik heb ze nog nergens los gezien.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Oké, bedankt.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

KNM geeft ze ook niet los uit, sommige handelaren halen ze uit UNC blisters omdat er vraag naar is.
Beschadigde blisters zijn hier natuurlijk uitermate geschikt voor...
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

Ilosab schreef: 10 sep 2020, 12:07 Ik had ook wel ... Plomp verwacht
Iedereen moet de beslissing om beurzen te bezoeken voor zichzelf nemen. -zowel handelaar als verzamelaar-
Je leeft tenslotte maar één keer (en je gaat ook maar één keer dood!).
Zelf wacht ik tot; -het virus weg is, -er adequate medicatie is voor genezing of -er een werkend antivirus is.

Voor de promotie van deel 2 van mijn catalogus is het overigens compleet ruk. Alle locaties waar ik het boek had kunnen promoten zijn gecancelled.
Maar gelukkig heb ik mijn gezondheid nog wel. frogwink
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Patrickp_nl schreef: 17 sep 2020, 13:27 Maar gelukkig heb ik mijn gezondheid nog wel. frogwink
En dat is het belangrijkste. Voor mij is maar één beurs belangrijk en dat is de papermoneyfair maar zolang het zo blijft zien ze mij niet in NL.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Pim schreef: 16 sep 2020, 17:40 Heren hebben we er een beetje zin in!?

Ik vind het allemaal maar rustig in het topic. Terwijl der zo'n mooie lijst aan handelaren aanwezig is :)
Hebben we nog doelstellingen voor de beurs?
Ik heb ook een ochtend ticket en ga zoals gebruikelijk weer op zoek naar Koninkrijksmunten, welke minimaal MS64 halen (liefst hoger). En dan vooral het kopergeld, met een mooie patina!! Als ik weer 1 munt kan toevoegen, is het voor mij een geslaagde dag :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Ik moet zeggen: de organisatie was goed. Ik kwam rond 10u aan en na een kwartiertje in de rij te hebben gestaan, kon ik naar binnen. Het was heel ruim opgezet met goede looproutes. En hoewel ik het niet druk vond, was het bij sommige stands toch nog een beetje dringen. Maar dat is het ongeduld van de mensen en daar kan de organisatie verder ook niks aan doen.

Het aanbod viel me wel heel erg tegen. In mijn zoektocht naar Nederlands Indie zag ik wel veel munten uit de periode 1855-1945 en veel VOC duiten, maar heel weinig uit de periode 1800-1840. En verder heel veel standaardalbums met koninkrijk, maar dan het dertien in het dozijn. En de prijzen waren ook niet misselijk. Eén handelaar waagde het om € 475,- te vragen voor de zinken centen 1941 tot en met 1944.

Verder viel me het grote euro-aanbod op. Ik heb dat gebied zelf laten vallen en daar ben ik blij om, want dat is echt niet meer bij te houden. En dan een tafel met hele pakken bankbiljetten. Stapels vol. Waarom moet je meteen een heel pak flappen hebben? Is één niet meer genoeg? En wat te denken van al die penningen. Nieuw en glimmend; ik snap dat een ekster dat verzamelt, maar ik zie er de lol niet van in. En over nul-euro biljetten begin ik niet eens.

Ook jammer dat de unc set 2020 ook nog niet te krijgen was. Dat is het enige van de euro wat ik nog verzamel.

Aan de zijde van de postzegels en ansichtkaarten was het heel rustig. Daar heb ik wel nog een paar leuke kaarten kunnen scoren.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

janssenfrank schreef: 19 sep 2020, 20:19 Eén handelaar waagde het om € 475,- te vragen voor de zinken centen 1941 tot en met 1944.
Moest zeker zijn verlies van de afgelopen maanden inlopen.

En dan een tafel met hele pakken bankbiljetten. Stapels vol. Waarom moet je meteen een heel pak flappen hebben? Is één niet meer genoeg?
Worden meestal gekocht door handelaren die ze dan per stuk op verkoopsites aanbieden of met opeenvolgende serienummers.

En over nul-euro biljetten begin ik niet eens.
Dat is geen geld maar hoe meer gekken dat verzamelen des te meer worden er gemaakt. Ik zie af en toe prijzen op eBay wat echt niet meer normaal is.

Ook jammer dat de unc set 2020 ook nog niet te krijgen was. Dat is het enige van de euro wat ik nog verzamel.
Ik ook, ze zijn behoorlijk laat bij de KNM. Mijn handelaar legt ze apart voor me, net zoals de coincards zodat hij alles tegelijk kan versturen.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef: 19 sep 2020, 21:01 En over nul-euro biljetten begin ik niet eens.
Dat is geen geld maar hoe meer gekken dat verzamelen des te meer worden er gemaakt. Ik zie af en toe prijzen op eBay wat echt niet meer normaal is.
Geld is het zeker niet, maar is niet elke verzamelaar een beetje gek? ;)
Iedereen verzamelt wat hij leuk vind, en waar hij plezier aan heeft.

Wij verzamelen munten en/of bankbiljetten, "normale" mensen geven die gewoon uit... :lollig:
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

janssenfrank schreef: 19 sep 2020, 20:19 En de prijzen waren ook niet misselijk. Eén handelaar waagde het om € 475,- te vragen voor de zinken centen 1941 tot en met 1944.
:suprised: Was het niet 4,75? Of waren de munten MS65? Of was het de hele set zinken munten?
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Jan W schreef: 20 sep 2020, 21:32
janssenfrank schreef: 19 sep 2020, 20:19 En de prijzen waren ook niet misselijk. Eén handelaar waagde het om € 475,- te vragen voor de zinken centen 1941 tot en met 1944.
:suprised: Was het niet 4,75? Of waren de munten MS65? Of was het de hele set zinken munten?
Nee, het was echt 475 euro voor losse 4 centen. Ik heb nog gezegd dat dat een absurd bedrag was, maar volgens de verkoper was het "sehr selten".

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

janssenfrank schreef: 21 sep 2020, 07:06 Nee, het was echt 475 euro voor losse 4 centen. Ik heb nog gezegd dat dat een absurd bedrag was, maar volgens de verkoper was het "sehr selten".
Duitse verkopers hanteren vaak de term " sehr selten ". Op eBay Duitsland worden Hongaarse biljetten ook verkocht met sehr selten maar daar waren dan miljoenen exemplaren van gemaakt. :lollig:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

llinde schreef: 19 sep 2020, 21:50
Ilosab schreef: 19 sep 2020, 21:01 En over nul-euro biljetten begin ik niet eens.
Als men hierop ingaat dan ben je niet een beetje gek maar compleet gestoord, als koper en als verkoper.
https://www.ebay.de/itm/Anniversary-Nul ... Sw8t5fB0vn
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Ilosab schreef: 21 sep 2020, 10:54
janssenfrank schreef: 21 sep 2020, 07:06 Nee, het was echt 475 euro voor losse 4 centen. Ik heb nog gezegd dat dat een absurd bedrag was, maar volgens de verkoper was het "sehr selten".
Duitse verkopers hanteren vaak de term " sehr selten ". Op eBay Duitsland worden Hongaarse biljetten ook verkocht met sehr selten
maar daar waren dan miljoenen exemplaren van gemaakt. :lollig:
Volgens mij gaat het er niet om hoeveel exemplaren er gemaakt zijn, maar om hoeveel er nog in omloop/over zijn?
Maar dat zal jouw kennis van Hongaarse biljetten in acht genomen er zeker nog veel zijn. :thumb up:
Mvg, :) .
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ger1 schreef: 21 sep 2020, 11:59
Ilosab schreef: 21 sep 2020, 10:54
Duitse verkopers hanteren vaak de term " sehr selten ". Op eBay Duitsland worden Hongaarse biljetten ook verkocht met sehr selten
maar daar waren dan miljoenen exemplaren van gemaakt. :lollig:
Volgens mij gaat het er niet om hoeveel exemplaren er gemaakt zijn, maar om hoeveel er nog in omloop/over zijn?
Maar dat zal jouw kennis van Hongaarse biljetten in acht genomen er zeker nog veel zijn. :thumb up:
Mvg, :) .
De biljetten die ik bedoel kom je overal tegen, zelfs op gewone markten, rommelmarkten, internet, enz. en daar zijn er inderdaad nog heel veel van in omloop.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef: 21 sep 2020, 11:01
llinde schreef: 19 sep 2020, 21:50
Als men hierop ingaat dan ben je niet een beetje gek maar compleet gestoord, als koper en als verkoper.
https://www.ebay.de/itm/Anniversary-Nul ... Sw8t5fB0vn
Is wel heel veel, maar ook wat hier staat zou ik er nooit voor geven...
https://www.theopeters.com/0-euro-bilje ... -zandvoort
Maar wat ik al zei, bij verzamelen gaat het er vaak om wat de gek er voor geeft.
2000 euro voor een 2 euro munt zoals Grace Kelly is gestoord, ik vond 100 euro bij uitgifte al gestoord, maar ik had er minstens 10 moeten kopen...
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

De vraag werkelijk voor alle verzamelgebieden is hetzelfde!
Het maakt dus niet uit of je munten, bankbiljetten, flippo's, Pokémonkaarten, suikerzakjes of sigarenbandjes verzamelt. De "waarde" blijft een zaak van vraag, aanbod en kwaliteit!

Deze combinatie kan overigens zowel voor aanbieder als koper de verkeerde kant op uitwerken... In alle gevallen blijft het advies: controleer of wat er aangeboden wordt voldoet aan wat je zoekt.
Als het voldoet, bepaal dan ZELF wat je er voor over hebt! Een catalogus kan een (hele) goede indicatie zijn, maar voor belangrijke (lees: dure en zeldzame) stukken nooit op zichzelf! Verdiep je in wat je wilt kopen. Betrek hierbij alle bronnen die je kunt vinden. Van Google tot Wikipedia, van de Wereldcatalogus tot gespecialiseerde catalogus van het verzamelgebied waarop je je focust. Beurzen, veilingen, enzovoorts!
Ga alleen dan op een aanbieding in, als je overtuigd bent dat de vraagprijs realistisch is voor de waarde van het object. Bied niet meer dan wat je er voor over hebt, en laat je niet door emotie overmannen.

Als je dan de winnaar bent en binnen no-time wordt hetzelfde (of vergelijkbaar) voor minder aangeboden, neem het dan niemand kwalijk! Blijf bij je besluit dat je het object dat je kocht tegen een realistische prijs de juiste beslissing was, op dat moment.
Dat daarna de waarde/vraagprijs veranderd is, zou je niet van je stuk moeten/mogen brengen.

Ik heb stukken gekocht die ik nu voor 1/10 kan kopen. Maar ook stukken die ik voor 1/10 heb gekocht van waarvoor ik ze nu zou kunnen verkopen. Per saldo: "you win some, you lose some".
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”