Muntmanifestatie 10 september 2022 Expo Houten

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
WBE
Volledig lid
Volledig lid

Muntmanifestatie 10 september 2022 Expo Houten

Bericht door WBE »

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hallo forumleden,

17 september 2016 is het weer zo ver, de muntmanifestatie 2016, al sinds jaar en dag bekend onder de verzamelaars, opent al weer voor de zesde keer haar deuren in de Expo in Houten. In dit topic komen alle nieuwtjes en wetenswaardigheden over de Muntmanifestatie 2016.

De beurs wordt gehouden op zaterdag 17 september 2016 van 09:30 - 16:00 in Houten (Nederland) • Entree €5,00

Een forummeeting is ook weer een optie, Wouter zal dit in de komende periode nog wel bespreken. Deze meetings waren altijd een groot succes dus dat zal in 2016 ook wel weer het geval zijn.

Wil je het forum ook steunen? Doneer dan ook, je donatie komt goed terecht!

Beurslocatie Expo Houten (Meidoornkade 24, 3992 AE) bevindt zich pal aan de A27 (Afrit 29) en beschikt over ruime gratis parkeergelegenheid. Overigens bedraagt de reistijd met eigen vervoer tussen Houten en België (Antwerpen) slechts 1 uur. Tussen station Houten en Utrecht CS kan men met Connexxion buslijn 47 op 50 meter van de hoofdingang van Expo Houten uit- en instappen.

Website: Muntmanifestatie 2016

Vriendelijke groeten,

Wouter & Jeroen - Munthunter

[hr]
:!: Dag Forumers,

Het is na de editie van vorig jaar met bijna 150 deelnemers niet voor stellen, maar dit evenement blijft maar groeien.
Op dit moment zijn er in vergelijking met vorig jaar rond deze tijd weer meer aanmeldingen van zowel gerenommeerde handelaren uit Nederland als ook van (ver) daarbuiten.

Alvast een tipje van de sluier.... vanuit de NVMH zullen voor het eerst Romunt, Karel de Geus Veilingen en Mevius Numisbooks gaan meedoen.

In komende tijd zullen we hier updates plaatsen. Dit eerste bericht is om genoemde datum alvast in de agenda te zetten (mocht dat nog niet gebeurd zijn) !

Uiteraard vinden we het leuk wanneer je op dit bericht wilt reageren door bijvoorbeeld te melden of je van plan bent om heen te gaan.

groeten Wouter
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Muntmanifestatie 2015 19 september Expo Houten

Bericht door Ilosab »

Ik ben wel van plan om te gaan, het zal mijn laatste grote beursbezoek zijn voordat we gaan emigreren.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Ook wij zullen er weer staan met euromunten, Amerikaanse munten en speciale wereldmunten.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Ilosab schreef:Ik ben wel van plan om te gaan, het zal mijn laatste grote beursbezoek zijn voordat we gaan emigreren.

Alfred
Ook ik ben van plan om te gaan.
Hoop je dan toch nog een keer te ontmoeten en afscheid te nemen. :(
Maar is het geen optie voor je om ieder jaar rond die tijd een vakantie in Nederland te plannen?

Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Ik heb die zaterdag ook vrij gehouden. Altijd leuk om weer de beurs te bezoeken.
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III »

Ook ik zal waarschijnlijk weer van de partij zijn. Word er hier ook een forummeeting georganiseerd, of is dit alleen bij Filanumis?

Groet,

Mika
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

George_III schreef:Ook ik zal waarschijnlijk weer van de partij zijn. Word er hier ook een forummeeting georganiseerd, of is dit alleen bij Filanumis?

Groet,

Mika
Je hebt niet goed gelezen, in het bovenste gedeelte staat :
Omdat we al een forumstand hebben zal er geen forummeeting worden georganiseerd, maar kunnen we wel een tijd afspreken om elkaar te treffen bij de stand.

Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III »

Had het bericht niet meer gelezen sinds gisteren avond, toen het bovenste deel er nog niet opstond. :oops: Sorry!

Groet,

Mika
rodijkgerben
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door rodijkgerben »

ik zal proberen in Houten de beurs te bezoeken
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Ben aanwezig greeny
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Jan Gerrits
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Jan Gerrits »

Een leuke beurs waar veel te vinden is! Maar ik vond de sfeer in Assen gezelliger. Maar ook in Houten al mening geweldige munt gekocht!

Jan Gerrits
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

hierm schreef:
Ilosab schreef:Ik ben wel van plan om te gaan, het zal mijn laatste grote beursbezoek zijn voordat we gaan emigreren.Alfred
Ook ik ben van plan om te gaan. Hoop je dan toch nog een keer te ontmoeten en afscheid te nemen. :(
Maar is het geen optie voor je om ieder jaar rond die tijd een vakantie in Nederland te plannen? Ina
Ik zal wel 1 x per jaar naar Nederland komen maar ik ga geen rekening houden met eventuele beurzen. Als het zo uitkomt dan is dat meegenomen maar bijkomend probleem is nog dat ik in Nederland geen vervoer heb omdat ik met het vliegtuig ga. We zien eventueel later wel.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

ik zal zeker te weten erg aanwezig zijn :klap:
dit word een MEGA munten en biljetten feest froggy froggy froggy
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM »

Mocht ik nog in Nederland zijn dan ben ik er ook...
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

Ik denk dat ik ook aanwezig zal zijn ofschoon er voor mij nauwelijks munten van belang zullen zijn die ik aan mijn verzameling kan toevoegen. Wat ik zoek schijnt lastig aan te komen. Vond overigens zelf de muntenprijzen afgelopen beurs in Houten behoorlijk duur. Ik kijk altijd naar de vraagprijs van een aantal "ijk"munten, d.w.z. munten waarvan ik de waarde altijd paraat heb. Het hoeven niet persé dure munten te zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal munten gezien waarvan de prijs zo rond de 15 euro zou moeten liggen maar waarvan de verkoper 35 euro vroeg. De prijs was dus bijna 2,5x te hoog. Persoonlijk denk ik dus niet dat tijdens de afgelopen beurs in Houten er goede zaken zijn gedaan. Maar tja, daar hoor ik over het algemeen weinig over behalve dan van andere verzamelaars die de prijzen ook te hoog vonden.

Desalniettemin denk ik dus wel van de partij te zijn, altijd in de hoop toch iets voor een goede prijs te kunnen vinden. Verder heb ik ergens gelezen dat er ook numismatische boekhandelaren aanwezig zullen zijn. Daar kijk ik ook erg naar uit. In Assen was b.v. Dries Jannink aanwezig. Wat mij betreft de beste boekbinder van Nederland. Maar of hij ook naar Houten komt weet ik niet. Als men uit Groningen moet komen is Houten toch best een hele afstand om af te leggen, zeker met het openbaar vervoer. Maar goed ik kom uit Amsterdam dus was Assen voor mij ook een hele afstand. :)

Gr,
Tristán
WBE
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door WBE »

Tristan,

Zowel Decazo1 als Mevius komen met een forse stand vol boeken en catalogi.
Nooit eerder waren er op de Muntmanifestatie zo veel numismatische boeken te koop !

Wouter
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

WBE schreef:Tristan,

Zowel Decazo1 als Mevius komen met een forse stand vol boeken en catalogi.
Nooit eerder waren er op de Muntmanifestatie zo veel numismatische boeken te koop !

Wouter
Dank je Wouter. Henk Lassche (Decazo1) ken ik weliswaar niet persoonlijk maar ik heb regelmatig numismatische boeken bij hem gekocht. Zou leuk zijn om hem ook eens een keer te ontmoeten. En ook bij Mevius heb ik leuke en interesante numismatische boeken gekocht.

Gr,
Tristán
WBE
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door WBE »

Lijkt wel afgesproken werk, vandaag bijna tegelijk 3 aanmeldingen ontvangen.
Ditmaal uit Italië, Malta en Polen.

En het gaat maar door !

Wouter
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Griekenland zal wel niet komen denk ik. Maar hoe meer kandidaten hoe beter. Voor handelaren natuurlijk goed dat het kort voor de Papermoneyfair in Valkenburg is, slaan ze 2 vliegen in één klap.

Alfred
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door manuel »

Er staat een klein foutje in de tekst :) 2014 ia al ff voorbij :)

[quote="WBE"]Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

"De beurs wordt gehouden op zaterdag 19 september 2014 van 09:30 - 16:00 in Houten (Nederland) • Entree €5,00 "
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

scherp! :suprised: :thumb up:
WBE
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door WBE »

Blijft toch leuk (zal jullie niet met binnenlandse aanmeldingen vermoeien) om te melden;

Met een voor ons nieuwe handelaar uit Bratislava is nu ook Slowakije op de deelnemerslijst vertegenwoordigd.
Gisteren kon ik vanuit Litouwen met een gezamenlijke aanmelding ook al drie deelnemers toevoegen.

groeten Wouter
WBE
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door WBE »

Niet zonder trots kunnen we nu melden dat we met de firma Gadoury uit Monaco een hele grote naam binnen de Europese numismatiek (en voor het eerst in Nederland) aan onze deelnemerslijst hebben toegevoegd.

Voor munten uit alle tijden t/m euro en boeken (specialiteit Frankrijk en Monaco) kun je bij hen terecht.
Nieuwsgierig en wil je eventueel iets bestellen dat ze dan kunnen meenemen ?
Kijk daarvoor op de website http://www.gadoury.com/en

groet Wouter
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het gaat er goed uitzien voor mijn laatste bezoek aan Houten met al die nieuwe deelnemers, hopelijk hebben ze ook aardig wat papiergeld meegenomen.

Alfred
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

ik verheug mij er ontzettend op,druk en gezellig en de koek is nog niet op.....
tot ziens alfred :kwijl: :wave:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”