janssenfrank schreef:Ben ik niet met je eens, Luit. Als je betaalt voor een aangetekende zending, dan hoort die zending ook echt aangetekend te zijn, met alles erbij. Ook een handtekening voor ontvangst. Zelf tekenen mag gewoon weg niet, ook al is het goed bedoeld. Je weet ook niet wat er met de zending gebeurt als je hem door de brievenbus gooit. Misschien ligt er wel een hond klaar om de boel te verscheuren. Je tekent niet alleen voor ontvangst, maar ook voor een goede ontvangst, dus onbeschadigd. En wat als je een aangetekende zending krijgt die niet voor jou is, maar voor de vorige bewoner?
Dat ben ik met je eens, ik sprak toch ook over ongeoorloofde methoden...
Ik vind alleen dat jou "tegenmaatregelen" minstens zo fout zijn, en waarschijnlijk ook nog eens niets uithalen.
Zelf heb ik ooit eens een aangetekende zending uit Italië met een dure proofset in mijn zandbak terug mogen vinden, er was een briefje over in de bus gedaan. Gaat naar mijn mening echt te ver.
Ik heb ook al eens een bezorger gehad die mij netjes opbelde en vroeg of hij het in de brievenbus mocht gooien, dat kan dus ook.
janssenfrank schreef:De meeste postbezorgers tekenen zelf om tijd te besparen en niet willen wachten. Maar er zijn ook bezorgers die betaald krijgen per geleverde zending. En als je de zending moet terugnemen omdat er niemand thuis is, heb je dus niks verdiend.
Dit is inderdaad één van de oorzaken van dit soort problemen, aangetekende post gaat op de meeste plaatsen met de pakketbode en dat zijn vaak gedwongen zelfstandigen die inderdaad per pakket betaald krijgen, en als ik zie wat ze krijgen, vraag ik me serieus af waarom ik dan aan PostNL de hoofdprijs moet betalen.
Ik krijg tegenwoordig ook steeds vaker aangetekende post, vooral uit China wat met de normale postbezorger wordt meegegeven die helemaal geen aangetekende post mag bezorgen, allemaal bedrijfsstrategie om te voorkomen dat het met de pakketbezorger mee moet en dus per stuk betaald moet worden.
Begrijp me goed, ik ben zeker geen fan van PostNL, integendeel, maar jouw suggestie leid waarschijnlijk niet tot enige verandering omdat jij niet de klant bent van PostNL en daarom zelf geen claim kunt indienen voor een niet ontvangen pakket.