Muntenbeurs Tilburg

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Muntenbeurs Tilburg

Bericht door George_III »

Op 25 januari word er in Tilburg de "Internationale Muntenbeurs Tilburg " georganiseerd, in hotel De Druiventros. Volgens de site zullen er rond de 60 standhouders aanwezig zijn. De entree bedraagt 2,50 euro en de beurs is open van 9:00 tot 15:00. (Website van de beurs) Heeft iemand ervaring met deze beurs? Loont het om hier naar toe te gaan, met mijn verzamelgebied? Zag op het forum dat de vorige edities wel goede kritiek kregen :thumb up:

Groet,

Mika
Centauri Nederland
Donateur
Donateur

Re: Muntenbeurs Tilburg

Bericht door Centauri »

25 januari ga ik er voor de derde keer heen.
Een half uurtje rijden voor mij en veel voor mijn verzamelgebied. (Koningsrijk) En voor munthouders en dergelijke. :thumb up:

Als je er niet te ver hoeft te rijden zou ik zeker langskomen.
verzamelaar van koningsrijksmunten 1815 -1948

Ik tracht ook bankbiljetten te verzamelen, maar als ik een mooi muntje zie ben ik ze weer kwijt! :D
merijn11
Donateur
Donateur

Bericht door merijn11 »

Leuke beurs met over het algemeen goede aanbieders.

Mooie lokatie!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ik ben er diverse keren geweest en dit is een zeer nette en interessante beurs.

Komt wel wat rommeliger over dan bijvoorbeeld Filanumis of de Muntmanifestatie, maar dat is denk ik eerder 'vervelend' voor de handelaren die er staan dan voor de bezoeker.

Gewoon fijne, warme ruimte en een mooi en divers aanbod.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
michel2602
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door michel2602 »

Zelf ben ik er ook een aantal keren geweest, en het is een gezellige beurs met een goed gevarieerd aanbod. Ik heb er altijd leuke aanwinsten kunnen scoren. Wat mij betreft zeker een aanrader om eens te bezoeken.
marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch »

Ik ben van plan morgen een kijkje te nemen.

Groet,

Mark
marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch »

Hallo,

Ik vond het wel aardig. Er was een uitgebreid aanbod en ik heb wat interessante munten gekocht voor een leuke prijs. Bijvoorbeeld een bijzonder mooie gulden uit 1939 voor 5 euro en een muntje van 5 kopeke uit 1882 voor minder dan een euro. Er was ook veel papiergeld.

Over het algemeen kreeg ik de indruk dat het hier vooral gaat om (semi-) professionele handelaren. Er was geen gelegenheid om zelf iets te ruilen met andere verzamelaars. De prijzen waren veelal hoger dan wat ik zelf vraag voor de munten en biljetten die ik verkoop op MP, op een enkele uitzondering na. Als je je best deed, kon je dus wel hier en daar een leuke vondst doen.

Patricks papiergeldcatalogus heb ik ook even in kunnen zien. Interessante catalogus en een mooi boekwerkje.

Vriendelijke groet,

Mark
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

marksch schreef:Hallo,

Ik vond het wel aardig. Er was een uitgebreid aanbod en ik heb wat interessante munten gekocht voor een leuke prijs. Bijvoorbeeld een bijzonder mooie gulden uit 1939 voor 5 euro en een muntje van 5 kopeke uit 1882 voor minder dan een euro. Er was ook veel papiergeld.

Over het algemeen kreeg ik de indruk dat het hier vooral gaat om (semi-) professionele handelaren. Er was geen gelegenheid om zelf iets te ruilen met andere verzamelaars. De prijzen waren veelal hoger dan wat ik zelf vraag voor de munten en biljetten die ik verkoop op MP, op een enkele uitzondering na. Als je je best deed, kon je dus wel hier en daar een leuke vondst doen.

Patricks papiergeldcatalogus heb ik ook even in kunnen zien. Interessante catalogus en een mooi boekwerkje.

Vriendelijke groet,

Mark
Mooie aanwinsten! Zelf ben ik echter niet geweest, in verwant met een toetsweek :onfused:. Maar de volgende editie (29 maart 2015) staat al wel in de agenda, want het klinkt als een interessante beurs! Leuk dat je het hier deelt.

Groet,

Mika
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Morgen (29 maart) zal de beurs opnieuw worden georganiseerd. Weer dezelfde locatie, prijs en dezelfde tijden.

Groet,

Mika
marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch »

Hallo,

Helaas kan ik er niet bij zijn deze keer, maar ik raad eenieder aan om er naar toe te gaan, zeker als je toch al in de buurt bent.

Vriendelijke groet,

Mark

Terug naar “Beurzen Nederland”