Holland Coin Fair 2015

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Re: Holland Coin Fair 2015

Bericht door DutchNapoleon »

Ik was zaterdag naar de HCF...viel mij alles mee met drukte...we konden overal zo doorlopen. Ik mistte alleen Starshop Coins op de beurs...er lag een brief met afwezigheid ivm ziekte maar een andere handelaar deed er een beetje geheimzinnig over. Overigens ook in de nieuwsbrief van Zonnemunten worden de zilveren HCF coincards aangeboden. Het is echt allemaal doorgestoken kaart.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Dat is het inderdaad deels. Elke exposant van de Coin Fair mag vooraf een zilveren coincard kopen om zelf te verhandelen.

Hoeveel er 'verstopt' zitten tussen de normale exemplaren weet ik niet....
maikel
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door maikel »

ik ben zaterdag in moers geweest en ik dacht toch echt starshop daar te hebben gezien....
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Voordat iemand weer reageert, ik heb ze al verkocht.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik ben zaterdag ook geweest en was in 10 minuten binnen, coincard gekocht (om de reiskosten te dekken) en daarna rustig over de beurs gelopen. Eerst bij Zonnemunten een bestelling afgehaald, ondanks dat het zaterdagochtend dus vrij rustig was blijft deze hoek toch erg krap. daarna bij de andere handelaren door de mappen gespeurd en zowaar nog een paar mooie centen kunnen kopen.
Kai van Starshopcoins was wegens familie omstandigheden helaas niet aanwezig dus moest ik maar een bestelling plaatsen in zijn webshop, na aankoop van een busje stroopwafels ( waar geen coincard in zat) ben ik weer naar huis gegaan.

Die zilveren coincards blijven inderdaad erg vaag, een handelaar op marktplaats had in zijn advertentie staan dat hij maar enkele exemplaren beschikbaar heeft. Alle handelaren hebben er in deze context dus al meerdere kunnen kopen, als ze er bv 3 per stand hebben komt dit al uit op 60 coincards die al voor het begin van de beurs zijn vergeven.
De kans dat je dan bij de Kassa een zilver coincard kon kopen is dan al 60% lager dan wat de organisatie doet overkomen.

Ben benieuwd of er een forum lid is die zo'n coincard heeft kunnen bemachtigen voor €10
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III »

Ik ben zaterdag toch nog geweest, om ongeveer 1 uur. Nadat ik zo binnen was (geen wachtrij), een paar mooie munten gekocht bij de MPO. De opzet was kleiner dan in Houten, maar nog steeds de moeite waard voor mijn verzamelgebied. Volgend jaar ga ik zeker weer!

Groet,

Mika
Tim891
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Tim891 »

Hoe zit het eigenlijk met de oplage? Ik vind het erg onduidelijk hoe de coincards zijn verdeeld qua oplage en manier van uitgifte.

Er zijn in totaal 5000 exemplaren, waarvan enkele met zilveren penning. Ook valt er op de HCF site te lezen dat er in de (vele) blikken stroopwafels een silvercard of zelfs een goldcard kan zitten. Hoeveel van deze goldcards zijn er? Zijn deze inbegrepen bij de 100 speciale coincards? En zitten deze alleen in de blikken stroopwafels, of ook tussen de losse verkoop?

Terug naar “Beurzen Nederland”