Sint Bavo Kliniek 100 Cent 1934

Plaats hier berichten over boordgeld, plantagegeld, inrichtingsgeld en schoolgeld. Schoolgeld was om mee te leren/oefenen.

Moderators: koenmunten, Arjena3

$and€r
Donateur
Donateur

Sint Bavo Kliniek 100 Cent 1934

Bericht door $and€r »

Sint Bavo was een psychiatrische instelling in Noordwijkerhout, er zijn in verschillende materialen, denominaties en jaren 'penningen' vervaardigd.. Bij toeval ben ik in het bezit gekomen van een zeer nette 100 Cent 1934 in zink..

St Bavo 1 Gulden 1934.jpg
St Bavo 1 Gulden 1934 1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Sint Bavo Kliniek 100 Cent 1934

Bericht door Ilosab »

Apart, ik verzamel geen munten dus wist ook niet dat deze bestond. Mijn opa is er overleden dus een beetje nostalgie voor mij.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

$and€r schreef:Sint Bavo was een psychiatrische instelling in Noordwijkerhout, er zijn in verschillende materialen, denominaties en jaren 'penningen' vervaardigd.. Bij toeval ben ik in het bezit gekomen van een zeer nette 100 Cent 1934 in zink..
In de Catalogus van Nederlandse betaal- en reclame penningen van Kooij wordt melding gemaakt van munten uit messing, zink en cupro-nikkel. Hierbij het overzicht.
SB.JPG
Martin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Bedankt, moet ik toch eens op zoek gaan, al was het uitsluitend maar uit nostalgisch oogpunt. Ik zoek ook nog steeds een betaalbaar biljet van Den Haag.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Bedankt voor de aanvulling Martin.. :thumb up:
Denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar de Catalogus van Nederlandse betaal- en reclame penningen van Kooij.. ook al valt het buiten mijn verzamelgebied..
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

$and€r schreef:Bedankt voor de aanvulling Martin.. :thumb up:
Denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar de Catalogus van Nederlandse betaal- en reclame penningen van Kooij.. ook al valt het buiten mijn verzamelgebied..
De uitgever is Mevius Numisbooks, Vriezeveen.
Te bestellen bij dhr. Mevius zelf, via www.mevius.nl.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Boordgeld, plantagegeld, inrichtingsgeld, schoolgeld, gevangenisgeld”