muntset met waarborg-certificaat

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

francois

muntset met waarborg-certificaat

Bericht door francois »

Ik heb onlangs een aantal muntsets gekregen maar ik zou graag weten wat deze sets waart zijn. Ik wil kijken of ik de set in tact laat of dat ik ze in mijn verzameling ga onder brengen ik denk zelf namelijk dat de set op zich niet meer waard is dan dat ik ze in mijn verzameling onder breng. De munten zijn van verschillende jaartallen ook nog namelijk maar wel UNC. Ik hoop dat iemand hier het antwoord kan geven Op de volgende link kun je een foto zien van de munt set https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... =folder%2c
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: muntset met waarborg-certificaat

Bericht door Stephan O »

Volgens mij een zelf samengesteld setje zonder enige meerwaarde. Zoals je zelf al aangeeft gaat het om munten met verschillende jaartallen.
Waarde is wat de gek er voor geeft.

Het is in ieder geval geen officiële uitgave van enige munt-instantie.

Ik vindt het ook wel hele mooie, makkelijk te stellen, garanties op de achterzijde :gniffel:

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Re: muntset met waarborg-certificaat

Bericht door marksch »

Hoi,

Ik vind dat de persoon die dit heeft samengesteld, een mooi product heeft geleverd. Het ziet er toch gewoon leuk uit en de set is netjes verpakt. Het is altijd mogelijk dat iemand er een euro extra voor wil geven omdat het er zo leuk uitziet. In dat geval is de verwachte opbrengst bij verkoop net iets hoger als je de set laat zoals hij is.

Als je niet van plan bent te munten ooit weer als set te verkopen, dan kun je ze natuurlijk best uit de verpakking halen. Zelfs als je ze ooit wel weer wilt verkopen, kun je ze misschien maar beter aan je verzameling toevoegen, want dan heb je er waarschijnlijk meer plezier van. Dat is meer waard dan die ene euro extra die je er eventueel ooit voor zou kunnen krijgen.

Aangezien de "garantie" niets voorstelt, vind ik het eigenlijk jammer dat dat "certificaat" er bij zit. Zonder onzincertificaat zou die set er mooier uitzien.

Groet,

Mark

Terug naar “Euromunten”