Eurodiffusie op reis
Moderator: Stephan O
-
- Volledig lid
Eurodiffusie op reis
Collega verzamelaars,
Net terug van een fijne reis naar Rhodos dacht ik dat het wel leuk en interessant zou zijn om eens te melden welke munten we op reis ontvangen hebben. Enerzijds vind je op reis toch eens een andere munt, anderzijds geeft het ook een mooi inzicht van de bezoekers van het gastland. Ik heb me toegelegd op 1, 2 en 5 centstukken, nieuwere Eurolanden en 2euro cc's. Ik vroeg bewust aan sommige handelaren om weer te geven in centjes en zij waren meer dan blij dat ik hen van deze kleine stukken kwam verlossen. Ondanks de crisis worden deze munten op Rhodos bijna niet gebruikt. Ik heb mijn vondsten netjes in een Excel file op gelijst en zal hier even korte samenvatting geven van het bijzonderste.
Slovenië 1x 1€ (Had ik nog niet)
Nederland 1x Dubbelportret 2013
Portugal 1x 2c
Luxemburg 1x 2C
Ierland 2x 1c, 1x 5c (1c ontbrak ook nog)
Finland 4x 5c
Oostenrijk 6x 1c, 4x 2c, 1x5c
Cyprus 1x 5c, 1x 20c en , 1x 2€
Slowakije 4x 1c, 4x 2c, 1x 50c, 1x 2€ (Had nog geen centjes)
Italië, Spanje, Nederland, Duitsland, Frankrijk telkens meerdere stukken.
Slechts 1 Belgisch 5C stuk
En natuurlijk veel Griekse centjes in soms nog hele mooie kwaliteit.
Ook 2€ CC Olympische spelen.
In nationale bank Griekenland 2€ 2013 Akademeia rechtstreeks uit rol kunnen wisselen.
En bij een juwelier kon ik tegen nominale waarde bij aankoop van een set oorringetjes de 2011 Special Olympics wisselen. Hij had meerdere rollen en verdeelde die uitsluitend bij aankoop van iets uit z'n winkel.
Mijn collectie is dus weer wat groter. Ik ben zeer benieuwd wat jullie allemaal te pakken krijgen.
Greets
Sven
Net terug van een fijne reis naar Rhodos dacht ik dat het wel leuk en interessant zou zijn om eens te melden welke munten we op reis ontvangen hebben. Enerzijds vind je op reis toch eens een andere munt, anderzijds geeft het ook een mooi inzicht van de bezoekers van het gastland. Ik heb me toegelegd op 1, 2 en 5 centstukken, nieuwere Eurolanden en 2euro cc's. Ik vroeg bewust aan sommige handelaren om weer te geven in centjes en zij waren meer dan blij dat ik hen van deze kleine stukken kwam verlossen. Ondanks de crisis worden deze munten op Rhodos bijna niet gebruikt. Ik heb mijn vondsten netjes in een Excel file op gelijst en zal hier even korte samenvatting geven van het bijzonderste.
Slovenië 1x 1€ (Had ik nog niet)
Nederland 1x Dubbelportret 2013
Portugal 1x 2c
Luxemburg 1x 2C
Ierland 2x 1c, 1x 5c (1c ontbrak ook nog)
Finland 4x 5c
Oostenrijk 6x 1c, 4x 2c, 1x5c
Cyprus 1x 5c, 1x 20c en , 1x 2€
Slowakije 4x 1c, 4x 2c, 1x 50c, 1x 2€ (Had nog geen centjes)
Italië, Spanje, Nederland, Duitsland, Frankrijk telkens meerdere stukken.
Slechts 1 Belgisch 5C stuk
En natuurlijk veel Griekse centjes in soms nog hele mooie kwaliteit.
Ook 2€ CC Olympische spelen.
In nationale bank Griekenland 2€ 2013 Akademeia rechtstreeks uit rol kunnen wisselen.
En bij een juwelier kon ik tegen nominale waarde bij aankoop van een set oorringetjes de 2011 Special Olympics wisselen. Hij had meerdere rollen en verdeelde die uitsluitend bij aankoop van iets uit z'n winkel.
Mijn collectie is dus weer wat groter. Ik ben zeer benieuwd wat jullie allemaal te pakken krijgen.
Greets
Sven
Euromunten 1 set/land, 2€ Cc's: 150 verschillende (137 + 13 unc)
Voorliefde voor Euromunten Griekenland, Portugal, Malta, Finland.
Re: Eurodiffusie op reis
Sven al bij al toch iets gevonden maar niet echt veel herdenkingsmunten en dat is spijtig.
Mijn vrouw gaat in september met de dochter voor een paar dagen naar Ierland, ben benieuwd of zij iets gaan tegenkomen aldaar.
mvg Luc
Mijn vrouw gaat in september met de dochter voor een paar dagen naar Ierland, ben benieuwd of zij iets gaan tegenkomen aldaar.
mvg Luc
groetjes Luc
-
- Volledig lid
Mja, ik ben eigenlijk redelijk teleurgesteld. Begin mei was ik in Barcelona en heb daar op vier dagen tijd niets speciaal te pakken gekregen. Nu in Rhodos alleen het bovenstaande. Zijn er ondertussen zo veel verzamelaars dat alleen nog stukken in grootste oplages te vinden zijn?eurofreak schreef:Sven al bij al toch iets gevonden maar niet echt veel herdenkingsmunten en dat is spijtig.
mvg Luc
Vandaar dat ik ook enorm benieuwd ben naar wat andere verzamelaars tijdens hun trips te pakken krijgen.
Greets
Sven
-
- Globale moderator
Zelf naar Italië geweest dit jaar. Net als vorig jaar in het land zelf geen echt bijzondere vondsten, zowel dit jaar als vorig jaar voornamelijk Duitse 2 euro herdenkingsmunten.
Dit jaar één noemenswaardige munt op de Markt in Peschiera namelijk Malta 2012 "Majority Representation in 1887". Ook nog wel in redelijke staat. Vorig jaar was het voornamelijk munten scoren op de snelweg bij de pompstations. De koffie automaten: elke keer 10 euro biljet en 50 eurocent er in gooien en dan 4 keer een 2 euromunt terugkrijgen. Vorig jaar was er bij de laatste stop bij Dortmund ook een automaat waar je biljetten van 50 euro in kon doen om 2 euromunten terug te krijgen voor de gokautomaten. Daar kwamen toen redelijk wat nieuwe Duitse 2 euro herdenkingsmunten van 2013 uit.
Omdat ik vorig jaar zo weinig leuke munten terug kreeg en er wel een chronisch tekort leek aan 1 en 2 euromunten bij de restaurants, supermarkten en winkels had ik dit jaar 150 Dubbelportretten van 2013 meegenomen, ruim vijftig 2 euro herdenkingsmunten "200 jaar Koninkrijk" en voor ruim 200 euro aan nieuwe Nederlandse circulatiemunten met Willem Alexander ( 5 cent - 2 euro). Deze heb ik samen met mijn vriendin daar uit gegeven. Overal waren ze blij met kleingeld en ook enthousiast over de Nederlandse motieven. Met name de nieuwe circulatiemunten met Willem Alexander erop en de 200 jaar Koninkrijk munt vielen erg goed
Mooiste reactie was in een winkel waar ik de kalender voor 2015 kocht: oh well, the new Dutch eurocoins from King Beer. En de kassa medewerker maakte het gebaar van biertje tappen
Als je op vakantie gaat moet je blijkbaar wel wat mazzel hebben. Je kunt op de markt of bij een restaurant vragen of er herdenkingsmunten in de kassa zitten, heb nog nooit meegemaakt dat ze nee zeiden. Ook in de winkels als het rustig is. Natuurlijk niet doen als er een dikke kassa rij staat bij de Lidl.
Leuk trucje is heel aandachtig kijken naar je wisselgeld kijken en als ze dan vragen of er iets is antwoorden dat je op zoek bent naar leuke munten. Of dat je die je terug hebt gekregen niet mooi vind. Wel op een losse en lacherige manier doen en niet te serieus
Werkt bijna altijd wel
Volgend jaar weer naar Italië, heb al weer genoeg circulatiemunten om daar uit te geven.
Groeten Paul
Dit jaar één noemenswaardige munt op de Markt in Peschiera namelijk Malta 2012 "Majority Representation in 1887". Ook nog wel in redelijke staat. Vorig jaar was het voornamelijk munten scoren op de snelweg bij de pompstations. De koffie automaten: elke keer 10 euro biljet en 50 eurocent er in gooien en dan 4 keer een 2 euromunt terugkrijgen. Vorig jaar was er bij de laatste stop bij Dortmund ook een automaat waar je biljetten van 50 euro in kon doen om 2 euromunten terug te krijgen voor de gokautomaten. Daar kwamen toen redelijk wat nieuwe Duitse 2 euro herdenkingsmunten van 2013 uit.
Omdat ik vorig jaar zo weinig leuke munten terug kreeg en er wel een chronisch tekort leek aan 1 en 2 euromunten bij de restaurants, supermarkten en winkels had ik dit jaar 150 Dubbelportretten van 2013 meegenomen, ruim vijftig 2 euro herdenkingsmunten "200 jaar Koninkrijk" en voor ruim 200 euro aan nieuwe Nederlandse circulatiemunten met Willem Alexander ( 5 cent - 2 euro). Deze heb ik samen met mijn vriendin daar uit gegeven. Overal waren ze blij met kleingeld en ook enthousiast over de Nederlandse motieven. Met name de nieuwe circulatiemunten met Willem Alexander erop en de 200 jaar Koninkrijk munt vielen erg goed

Mooiste reactie was in een winkel waar ik de kalender voor 2015 kocht: oh well, the new Dutch eurocoins from King Beer. En de kassa medewerker maakte het gebaar van biertje tappen

Als je op vakantie gaat moet je blijkbaar wel wat mazzel hebben. Je kunt op de markt of bij een restaurant vragen of er herdenkingsmunten in de kassa zitten, heb nog nooit meegemaakt dat ze nee zeiden. Ook in de winkels als het rustig is. Natuurlijk niet doen als er een dikke kassa rij staat bij de Lidl.
Leuk trucje is heel aandachtig kijken naar je wisselgeld kijken en als ze dan vragen of er iets is antwoorden dat je op zoek bent naar leuke munten. Of dat je die je terug hebt gekregen niet mooi vind. Wel op een losse en lacherige manier doen en niet te serieus

Werkt bijna altijd wel

Volgend jaar weer naar Italië, heb al weer genoeg circulatiemunten om daar uit te geven.
Groeten Paul
-
- Senior lid
Om naar Noorwegen te gaan moeten we helemaal door Duitsland, met de nodige stops om muntjes te wisselen , ik zal melden wat ik vind 

Verzameling euromunten uit circulatie: 691/859
-
- Volledig lid
Leuk om te lezen dat er nog verzamelaars echt bezig zijn met hun hobby op reis. Vooral die Malta is een leuke vondst Paul!
Onderweg naar Noorwegen zal er ook wel wat te rapen zijn.
In Griekenland merkte ik ook dat handelaren een tekort aan munten hebben. Op een rustig moment in supermarktjes waar ik eens meer kwam namen ze wel eens de tijd om hun 2 Euro's te checken.
Onderweg naar Noorwegen zal er ook wel wat te rapen zijn.
In Griekenland merkte ik ook dat handelaren een tekort aan munten hebben. Op een rustig moment in supermarktjes waar ik eens meer kwam namen ze wel eens de tijd om hun 2 Euro's te checken.
-
- Senior lid
Ja Sven , als er tol wegen zijn op de rit nemen we die altijd , extra kans op muntjes =)
-
- Globale moderator
De vakantie heeft mij eigenlijk niets gebracht(nu was deze binnen Nederland).
Maar we gaan het nog eens proberen over een paar weekjes een weekje naar de Ardennen.
Toch ben ik er op vakantie minder mee bezig dan thuis.
Gr, Stephan
Maar we gaan het nog eens proberen over een paar weekjes een weekje naar de Ardennen.
Toch ben ik er op vakantie minder mee bezig dan thuis.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
-
- Senior lid
Mijn zus is een uurtje thuis en heb haar muntjes nagekeken, Geen enkele Spaanse herdenkingsmunt! Ik had gehoopt op mss nog een mooiere werken van gaudi als de mijne die ik gisteren als wisselgeld kreeg.
- Duitsland 50 cent 2003
- Frankrijk 1 Cent 2010
- Frankrijk 10 cent 2000
- Frankrijk 2 Euro 2007 VVR
- Italie 20 cent 2002
- Italië 1 Euro 2002 (2x)
- Oostenrijk : 5 Cent 2005
- Portugal 50 cent 2010
- Slovenië 50 cent 2007
- Slowakije 2 Euro 2009 , 10 cent 2009
- Spanje :
- 1 cent 2014 ( 2x)
- 5 cent 2010 (2x)
- 10 cent 2013 (2x)
- 1 Euro 2011
- Duitsland 50 cent 2003
- Frankrijk 1 Cent 2010
- Frankrijk 10 cent 2000
- Frankrijk 2 Euro 2007 VVR
- Italie 20 cent 2002
- Italië 1 Euro 2002 (2x)
- Oostenrijk : 5 Cent 2005
- Portugal 50 cent 2010
- Slovenië 50 cent 2007
- Slowakije 2 Euro 2009 , 10 cent 2009
- Spanje :
- 1 cent 2014 ( 2x)
- 5 cent 2010 (2x)
- 10 cent 2013 (2x)
- 1 Euro 2011
-
- Volledig lid
Volgens mij zijn er meer verzamelaars van vreemde munten dan we weten. Het valt op dat er ook in het buitenland nog zeer weinig te vinden is van meer unieke munten. In Spanje is het blijkbaar moeilijk om iets leuk te vinden, ondanks de vele toeristen. Ook bij mij was m'n trip naar Barcelona op dat vlak een teleurstelling.
Sinds eergisteren terug thuis van een mooie vakantie doorheen Duitsland, Oostenrijk, Slowakije, Slovenië en Noord-Italië. Hier mijn bijzonderste circulatievondsten:
Tussen het weinige wisselgeld uit Duitsland zaten 2 muntjes uit 2014. Een 2c 2014 D en een gewone 2euro 2014 G. Ook een 20c Malta 2008 teruggekregen!
In Oostenrijk circuleerden ook al heel wat recente munten. Naast enkele mooie blinkende uit 2013, ook al een 1 en 2 cent Oostenrijk 2014 ontvangen en in de plaatselijke Spar een 2euro CC Duitsland 2009 Saarland met letter A met bijzonder weinig omloopsporen en nog scherpe randen! Omdat ik tot op de laatste dag in Oostenrijk geen enkele Oostenrijkse CC had gevangen, ben ik aan de muntrolautomaat een muntrol van 2euro gaan halen. Helaas ook hier geen Oostenrijkse CC in gevonden, maar wel veel beter: een 2euro CC Griekenland 2011 Special Olympics!! Uit een munrol van 20c nog een Cyprus 2008 en Ierland 2007 gehaald. In een muntrol van 5c zaten enkele glanzende munten uit Oostenrijk, een Luxemburgse uit 2011, Italië 2012, Spanje 2010 en Nederland 2010...
De tweede week voor enkele dagen naar Bratislava getrokken. Aan de tramticketautomaten 2x een Slowaakse 2euro 2009 EMU gekregen en een Oostenrijkse 2012 van 10 jaar euro! Wat verder in het binnenland ook nog een Duitse EMU letter D en een 1c Slowakije 2013. Vanuit Bratislava ook nog eens een daguitstap met de trein naar Wenen gemaakt. In een souvenirswinkel een 2euro Italië 2005 Grondwet teruggekregen. Door het warme weer heel wat flesjes water gekocht en al maar goed: bij de Spar een 50 cent Vaticaanstad 2013 teruggekregen!!! Mijn allereerste Vaticaanse munt uit omloop!
De laatste dagen van de vakantie doorgebracht in Slovenië. Naast enkele unc munten vanbij de bank, ook 2x een gericuleerde Slovenië CC 2010 Botanische Tuinen en een Sloveense 2euro CC 2012 Tien Jaar Euro.
Voor de rest moet je al heel veel geluk hebben om een gewone Sloveense munt in Slovenië als wisselgeld te ontvangen. De meeste munten zijn Duits, Italiaans of Oostenrijks.
Een uitstapje over de grens naar Italië leverde nog een 2c Italië 2013 en 20c Italië 2011 op!
Mij hoor je niet klagen! Heb al slechtere vakanties gehad op muntengebied!

Tussen het weinige wisselgeld uit Duitsland zaten 2 muntjes uit 2014. Een 2c 2014 D en een gewone 2euro 2014 G. Ook een 20c Malta 2008 teruggekregen!
In Oostenrijk circuleerden ook al heel wat recente munten. Naast enkele mooie blinkende uit 2013, ook al een 1 en 2 cent Oostenrijk 2014 ontvangen en in de plaatselijke Spar een 2euro CC Duitsland 2009 Saarland met letter A met bijzonder weinig omloopsporen en nog scherpe randen! Omdat ik tot op de laatste dag in Oostenrijk geen enkele Oostenrijkse CC had gevangen, ben ik aan de muntrolautomaat een muntrol van 2euro gaan halen. Helaas ook hier geen Oostenrijkse CC in gevonden, maar wel veel beter: een 2euro CC Griekenland 2011 Special Olympics!! Uit een munrol van 20c nog een Cyprus 2008 en Ierland 2007 gehaald. In een muntrol van 5c zaten enkele glanzende munten uit Oostenrijk, een Luxemburgse uit 2011, Italië 2012, Spanje 2010 en Nederland 2010...
De tweede week voor enkele dagen naar Bratislava getrokken. Aan de tramticketautomaten 2x een Slowaakse 2euro 2009 EMU gekregen en een Oostenrijkse 2012 van 10 jaar euro! Wat verder in het binnenland ook nog een Duitse EMU letter D en een 1c Slowakije 2013. Vanuit Bratislava ook nog eens een daguitstap met de trein naar Wenen gemaakt. In een souvenirswinkel een 2euro Italië 2005 Grondwet teruggekregen. Door het warme weer heel wat flesjes water gekocht en al maar goed: bij de Spar een 50 cent Vaticaanstad 2013 teruggekregen!!! Mijn allereerste Vaticaanse munt uit omloop!
De laatste dagen van de vakantie doorgebracht in Slovenië. Naast enkele unc munten vanbij de bank, ook 2x een gericuleerde Slovenië CC 2010 Botanische Tuinen en een Sloveense 2euro CC 2012 Tien Jaar Euro.
Voor de rest moet je al heel veel geluk hebben om een gewone Sloveense munt in Slovenië als wisselgeld te ontvangen. De meeste munten zijn Duits, Italiaans of Oostenrijks.
Een uitstapje over de grens naar Italië leverde nog een 2c Italië 2013 en 20c Italië 2011 op!
Mij hoor je niet klagen! Heb al slechtere vakanties gehad op muntengebied!

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Senior lid
Prachtige munten tussen, @ max ik heb je een pb gestuurd 

-
- Globale moderator
Inderdaad erg mooie vondsten Max!
Ik hoop dat je voor de rest ook een mooie vakantie heb gehad.
Gr, Stephan
Ik hoop dat je voor de rest ook een mooie vakantie heb gehad.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
-
- Senior lid
Ik vertrek zo dadelijk voor 3 weken naar Griekenland, via Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië om daar te boot te nemen. Hopelijk mooie vondsten, San Marino ligt op de reisweg 

-
- Globale moderator
Ik wens je veel succes! En natuurlijk een fijne vakantie 
We zien ze wel verschijnen hier.
Gr, Stephan

We zien ze wel verschijnen hier.
Gr, Stephan
Wens je een goede reis
en hopelijk een grote vangst
maar als ik anderen hier hoor is het triestig gesteld om iets te vinden.
Hopelijk heeft mijn vrouw in september wat geluk in Ierland maar betwijvel het sterk.

Hopelijk heeft mijn vrouw in september wat geluk in Ierland maar betwijvel het sterk.
groetjes Luc
-
- Volledig lid
Ben best wel jaloers op jouw vondsten Max!
Goede reis gewenst Leandros. Over drie weken tijd en het doorkruisen van verschillende landrn kan niet anders dan een goedr buit voortbrengen.
Goede reis gewenst Leandros. Over drie weken tijd en het doorkruisen van verschillende landrn kan niet anders dan een goedr buit voortbrengen.
-
- Senior lid
Hallo iedereen, na een lange en vermoeiende terugreis ben ik terug van 3 weken Griekenland. Naast een geweldige vakantie heb ik ook wat munten te vermelden, de ene leuker dan de andere. Uiteraard ook veel glimmende Griekse 1,2 en 5 centen teruggekregen, voornamelijk van 2011, 2012 en 2013.
Griekenland 2004: Olympische spelen in Athene (9x)
Griekenland 2010: 2.500e verjaardag van de slag van de Marathon
Griekenland 2013: 100 jaar Kreta bij Griekenland (totaaloplage van slechts 750.000 munten!)
Griekenland 2005: 50 cent (totaaloplage van 1.000.000 munten)
Duitsland 2007: Mecklenburg Vorpommern (D)
Oostenrijk 2007: Verdrag van Rome
Italië 2004: Voedselprogamma (2x)
Italië 2006: Winterspelen in Turijn
Frankrijk 2012: TYE
Standaard 2 euro Italië 2010 (2x)
Standaard 2 euro Slovenië 2007
Griekenland 2004: Olympische spelen in Athene (9x)
Griekenland 2010: 2.500e verjaardag van de slag van de Marathon

Griekenland 2013: 100 jaar Kreta bij Griekenland (totaaloplage van slechts 750.000 munten!)

Griekenland 2005: 50 cent (totaaloplage van 1.000.000 munten)
Duitsland 2007: Mecklenburg Vorpommern (D)
Oostenrijk 2007: Verdrag van Rome
Italië 2004: Voedselprogamma (2x)
Italië 2006: Winterspelen in Turijn
Frankrijk 2012: TYE
Standaard 2 euro Italië 2010 (2x)
Standaard 2 euro Slovenië 2007
-
- Volledig lid
Een mooie collectie munten die je mee hebt kunnen brengen Leandros! Anderzijds zou je verwachten dat je op 3 weken vakantie in het hoogseizoen van een vrij toeristisch land toch wat meer zou vinden. Niettemin, leuke exemplaren gevonden.
-
- Senior lid
Sven schreef:Een mooie collectie munten die je mee hebt kunnen brengen Leandros! Anderzijds zou je verwachten dat je op 3 weken vakantie in het hoogseizoen van een vrij toeristisch land toch wat meer zou vinden. Niettemin, leuke exemplaren gevonden.
Ja ben erg blij met de Griekse van 2013! Ik heb 3 weken op het vasteland rondgetrokken, hier is er namelijk op veel plekken een nijpend tekort aan kleingeld (op Athene en andere voor toeristen bekende plaatsen na).
Mvg Leandros
-
- Senior lid
Mijn buren zijn sinds gisteren terug van Dublin, 2 leuke munten! 2 euro Ierland 2009 EMU en 1 cent Ierland 2014! 

Mijn vrouw komt vanavond terug van Dublin maar zo te horen was het niet simpel om er iets te vinden. 
Intussen is ze terug en had enkel eentje van 2007 verdrag van Rome.
Ook in vele kassa's mogen kijken aldaar maar niets te vinden.
Maar ze hebben een fijne reis gehad in een prachtig land en dat is het voornaamste.

Intussen is ze terug en had enkel eentje van 2007 verdrag van Rome.
Ook in vele kassa's mogen kijken aldaar maar niets te vinden.

Maar ze hebben een fijne reis gehad in een prachtig land en dat is het voornaamste.

groetjes Luc
-
- Senior lid
Ben sinds vrijdag terug uit Athene, buiten zon en een zalige vakantie heb ik ook mooie munten uit omloop gevist!
Griekenland 2004 Olympische Spelen 5x
Griekenland 2007 Verdrag van Rome 2x
Griekenland 2009 EMU 2x
Griekenland 2010 Slag van de Marathon 3x
Griekenland 2011 Special Olympics 1x
Griekenland 2014 Theotokopoulos 2x
Standaard 2 euro Griekenland 2006 2x
Standaard 2 euro Griekenland 2009 1x
Standaard 2 euro Griekenland 2010 2x
Duitsland 2009 Saarland F en J
Duitsland 2009 EMU A (eerste complete set op letter via omloop!)
Duitsland 2015 Duitse Eenheid D
Spanje 2007 Verdrag van Rome
Spanje 2009 EMU
Litouwen 2015 2 euro en 50 cent
Griekenland 2004 Olympische Spelen 5x
Griekenland 2007 Verdrag van Rome 2x
Griekenland 2009 EMU 2x
Griekenland 2010 Slag van de Marathon 3x
Griekenland 2011 Special Olympics 1x
Griekenland 2014 Theotokopoulos 2x
Standaard 2 euro Griekenland 2006 2x
Standaard 2 euro Griekenland 2009 1x
Standaard 2 euro Griekenland 2010 2x
Duitsland 2009 Saarland F en J
Duitsland 2009 EMU A (eerste complete set op letter via omloop!)
Duitsland 2015 Duitse Eenheid D
Spanje 2007 Verdrag van Rome
Spanje 2009 EMU
Litouwen 2015 2 euro en 50 cent
-
- Senior lid
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Volledig lid
Dit was een vruchtbare reis. :-)