Gesigneerde Slowaakse Coincard 2009
Moderator: euromunter
-
- Senior lid
Gesigneerde Slowaakse Coincard 2009
€75 voor de officiële coincard van Slowakije 2009 gesigneerd door de ontwerper, dit is een aanvaardbare prijs? Mvg
Re: Gesigneerde Slowaakse Coincard 2009
Hangt er van af hoeveel belang je hecht aan de ontwerper.Wil je zoveel geven en is een gesigneerde coincard echt zoveel waard?Persoonlijk vind ik het teveel,50 euro zou genoeg zijn volgens mij.Vraag is natuurlijk of dit later zoveel nog waard gaat zijn.Moeilijk dus .Voor iemand die echt iets heeft met de ontwerper of de munt zelf kan dit echter altijd maar dan moet je zo iemand vinden .Is het 75 euro waard?Voor mij niet dus.Ga je er een koper voor vinden?Ja ,als je wat tijd hebt wel.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Misschien is het handig als je even vertelt welke coincard dit precies is.
In 2009 is er namelijk een NIET officiële coincard uitgegeven door de ontwerper van de 2 euro CC 2009.
Deze kaart had een lage oplage en is gedeeltelijk gesigneerd verkocht, was niet bij Kremnica Mint te bestellen, maar is daar wel verkocht.
Pas na 2009 is er alsnog een officiële coincard uitgegeven door Kreminica Mint maar of daar ook gesigneerde exemplaren van bestaan weet ik niet.
Van de eerste niet officiële heb ik een paar gesigneerde direct van de ontwerper gekregen, één daarvan heeft hij zelfs mijn naam opgeschreven
Wat de waarde van zo'n kaart is, is moeilijk te zeggen, maar ik doe die met mijn naam erop toch nooit weg...
Luit
In 2009 is er namelijk een NIET officiële coincard uitgegeven door de ontwerper van de 2 euro CC 2009.
Deze kaart had een lage oplage en is gedeeltelijk gesigneerd verkocht, was niet bij Kremnica Mint te bestellen, maar is daar wel verkocht.
Pas na 2009 is er alsnog een officiële coincard uitgegeven door Kreminica Mint maar of daar ook gesigneerde exemplaren van bestaan weet ik niet.
Van de eerste niet officiële heb ik een paar gesigneerde direct van de ontwerper gekregen, één daarvan heeft hij zelfs mijn naam opgeschreven
Wat de waarde van zo'n kaart is, is moeilijk te zeggen, maar ik doe die met mijn naam erop toch nooit weg...
Luit
-
- Senior lid
Het gaat om volgende coincard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hallo Luit,llinde schreef:Misschien is het handig als je even vertelt welke coincard dit precies is.
Luit
Je hebt het over een niet-officiële coincard. Inderdaad is die van Pavel Karoly destijds door hem geïmproviseerd. Echter de volgende coincards, die verschenen zijn, komen in geen enkele catalogus in mijn bezit voor. Ze worden gewoonweg niet genoemd.De coincards hebben wel het logo van de Munt uit Kremnitz en een nummer en oplage. Naar mijn mening zijn alle coincards van Slowaakse 2 Euro CC munten niet-officieel. Want als ze wel officieel zijn, waarom worden ze dan niet in de catalogi vermeld? Kun jij het met deze redenering eens zijn?
Groet
Thomas
Thomas,
Ik kan het met je redenering op zich wel eens zijn.
Aangezien de coincards door MK zijn uitgegeven dacht ik dat ze officieel zouden zijn, ik heb dan ook geen idee waarom ze dit niet zijn.
Luit
Ik kan het met je redenering op zich wel eens zijn.
Aangezien de coincards door MK zijn uitgegeven dacht ik dat ze officieel zouden zijn, ik heb dan ook geen idee waarom ze dit niet zijn.
Luit