Forum té uitgebreid en onoverzichtelijk?

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
verzameldirk
Senior lid
Senior lid

Bericht door verzameldirk »

weet je wat ik eerlijk vindt : dit hele forum is veel en veel te uitgebreid, je ziet door de bomen het bos niet meer.

zie als voorbeeld deze site eens heel veel informatie maar een compact iets,
het mogen er heus wel wat meer hoofdstukken zijn, maar zoals deze site is opgezet is veel te breed.

http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/index.php

probeer alles onder hoofdstukken te plaatsen

Munten
Penningen
Papiergeld
en nog een aantal

zie dit niet om dit alles af te kraken, maar zoals het nu is is het veel te druk.

Dirk
verzamelaar van trein munten en penningen, zie mijn treinfoto's
http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
member # 856 van de IASAC, The International Association of Silver Art Collectors
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

verzameldirk schreef:weet je wat ik eerlijk vindt : dit hele forum is veel en veel te uitgebreid, je ziet door de bomen het bos niet meer.

zie als voorbeeld deze site eens heel veel informatie maar een compact iets,
het mogen er heus wel wat meer hoofdstukken zijn, maar zoals deze site is opgezet is veel te breed.

http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/index.php

probeer alles onder hoofdstukken te plaatsen

Munten
Penningen
Papiergeld
en nog een aantal

zie dit niet om dit alles af te kraken, maar zoals het nu is is het veel te druk.

Dirk
Hoi Dirk,

Ik zie het zeker niet als iets om af te kraken hoor :D

Toch snap ik je opmerking niet helemaal. De verschillende rubrieken die jij opnoemt zijn er wel degelijk en inderdaad flink uitgebreid. Ik ben van mening dat, dat juist overzichtelijk is.

Het forum wat jij opgeeft is inderdaad een stuk beperkter, maar is in geen velden of wegen te vergelijken met dit forum. Ik ben dit forum gestart om voor zo veel mogelijk munten en bankbiljettenverzamelaars een plek te creëren waarin zij hun ei kwijt kunnen. Ik ben van mening dat, dat meer dan gelukt is.

Op het forum wat jij opgeeft zijn inderdaad minder rubrieken te vinden. Echter puilen de rubrieken uit van de topics en berichten. Dit heeft als gevolg dat het geheel juist onoverzichtelijk wordt. Als ik bijvoorbeeld alle munten (Koninkrijk, Romeins, Provinciaal, Euro, Wereldmunten, Penningen, etc. in 1 rubriek zou plaatsen dan denk ik dat het overzicht totaal weg is. Nu kan een wereldmuntenverzamelaar in 1 oogopslag berichten terugvinden over wereldmunten en hoeft hij/zij niet eerst door alle berichten van onder andere penningen en euro's door te worstelen.

Rubrieken weer onderverdelen in aparte rubrieken is geen mogelijkheid met de huidige forumsoftware. Kortom je maakt een rubriek Euromunten an, dan dienen daar alle berichten over de Euromunten te komen staan. Vandaar dat ik de Euromunten in verschillende rubrieken heb onderverdeeld, netjes onder het kopje 'Euro'.

Als penningverzamelaar kun je direct naar beneden scrollen naar de rubriek Peningen e.d. en zo sla je de rest over.

Maar goed we hebben het hier al eens eerder over gehad en ik ben nog steeds van mening dat dit forum erg uitgebreid is, maar dat het nog steeds overzichtelijk is.

Toch is dit wellicht wel een topic waarin we even verder kunnen gaan brainstormen, want ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de meningen van andere leden aangaande dit onderwerp.

Vandaar dat ik dit topic even heb afgesplitst en in een nieuwe rubriek, met een nieuwe titel heb geplaatst.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

Ik ervaar het forum helemaal niet als onoverzichtelijk. Volgens mij word het zelfs veel minder overzichtelijk wanneer je rubrieken gaat verwijderen/ samenvoegen. Er moet inderdaad wel flink wat gescrolld worden maar dat vind ik beter dan elke keer zoeken waar iets ook alweer stond.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Hoe meer een forum leeft, hoe meer berichten. zaak is wel dat er meer gearchiveerd moet worden!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

grivnagozer schreef:Hoe meer een forum leeft, hoe meer berichten. zaak is wel dat er meer gearchiveerd moet worden!
Dat is inderdaad een terechte opmerking Eric!

Ik zal spoedig eens een grote schoonmaak houden. :)

Gr. Jeroen
rinuske

Bericht door rinuske »

ik vind de dingen die voor mij interresant zijn met gemak terug, dus is de opzet van dit forum naar mijn smaak geslaagd!!! :lol:

grtz Rinus
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Ja ik heb tot nu toe ook geen last dat het forum niet overzichtelijk is .
Vind dit zelfs het fijnste forum om te wezen.

Wel kan ik zeggen dat er ook eens best topics weg mogen gehaald worden en dat gebeurd al wel met advertenties . Maar het kan zijn dat een topic ook niet meer waarde toevoegd later en die kan ook weg.
Zelf heb ik topics gezet die ik zie als tijdelijk maar dat kan een ander anders zien.
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

rinuske schreef:ik vind de dingen die voor mij interresant zijn met gemak terug, dus is de opzet van dit forum naar mijn smaak geslaagd!!! :lol:

grtz Rinus
niets aan toe te voegen!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Dit forum is juist overzichtelijk en je kunt hier makkelijk zoeken. In vergelijking met andere forums, is dit forum echt een verademing!

Als je bijvoorbeeld iets zoekt over guldens, heb je het zo gevonden!

Er moet inderdaad meer gearchiveerd worden. Heeft een topic geen nieuwswaarde meer, dan graag naar het archief verplaatsten. Ook een verantwoordelijkheid natuurlijk van de moderators.

groeten Paul
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Ik vind het hier op het forum ook overzichtelijk! Als ik iets zoek vind ik het zo, en alles staat ook duidelijk aangegeven!
Persoonlijk mag dit gewoon zo door blijven gaan wat mij betreft!
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Ik ben nu een aantal weken lid op dit forum maar heb mijn weg in no time kunnen vinden hoor :D :D
Veel informatie vergt nu eenmaal veel ruimte :wink: :wink:

Peter.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

En dan kan het beter overzichtelijk dan alles bij elkaar in een paar rubrieken :wink:
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Munthunter schreef:
grivnagozer schreef:Hoe meer een forum leeft, hoe meer berichten. zaak is wel dat er meer gearchiveerd moet worden!
Dat is inderdaad een terechte opmerking Eric!

Ik zal spoedig eens een grote schoonmaak houden. :)

Gr. Jeroen
kan je de archiefrubriek niet indelen in munten- penningen- biljetten- bodemvondsten- overig?

Vergemakkelijkt in de toekomst iets terug te vinden.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

grivnagozer schreef:
kan je de archiefrubriek niet indelen in munten- penningen- biljetten- bodemvondsten- overig?

Vergemakkelijkt in de toekomst iets terug te vinden.
Hier hoef ik niet over na te denken, een super idee Eric! ga er zo spoedig mogelijk aan beginnen. Er komt dus wel een rubriek bij 'Archief' :oops: In deze rubriek zal ik de verschillende onderdelen rangschikken.

Gr. Jeroen
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

ziet er goed uit, je hebt weer je huiswerk goed verricht !
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

grivnagozer schreef:ziet er goed uit, je hebt weer je huiswerk goed verricht !
Dank je Eric :roll:

Terug naar “Ideeënbus en hulp”