Speelfilm 'Michiel de Ruyter'

Plaats hier berichten over historiepenningen. Deze werden uitgegeven ter gelegenheid van een historische gebeurtenis.
Margriet

Speelfilm 'Michiel de Ruyter'

Bericht door Margriet »

Beste verzamelaars, 19 mei starten we met de opnames voor de speelfilm 'Michiel de Ruyter',
daarvoor zoek ik grote munten/ penningen die weinig of niet veel waard zijn om te gebruiken voor
de grote kettingen die de heren droegen in de Staten Generaal, mocht u een grote munt hebben
4, 5 of 6 cm doorsnee die niet veel waard, nep of weggeven mag worden neem a.u.b. contact met
mij op, de mooiste zijn waarbij er een gezicht of afbeelding 3D opstaat en natuurlijk niet te modern
uit ziet (hoeft niet perse alleen maar uit de 17de eeuw te zijn) dan zetten wij er oogjes maken ze oud
en gebruiken ze als ketting in de film. Hoop op uw medewerking, groet Margriet
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Re: Speelfilm 'Michiel de Ruyter'

Bericht door Koevoets numismatics »

Vermoedelijk is dit niet de juiste plek. Munten of penningen van die doorsnede hebben vaak een behoorlijke (metaal)waarde.

Misschien bij een groothandel in sieraden of kralen? Die hebben misschien plastic munten van dit formaat in het assortiment.

Als je het historisch een beetje correct wilt zou ik replica's van zilveren rijders nemen, die hebben een mooi wapen met twee leeuwen erop, zoals dat ook vaak op de kettingen van de staten generaal voorkwam.

Deze replica's zijn mogelijk op Marktplaats of Ebay te krijgen voor een tientje per stuk.

Moet kunnen met een budget van 8 miljoen dollar toch?
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Margriet schreef:(hoeft niet perse alleen maar uit de 17de eeuw te zijn)
Oei, als tegenwoordig iets opvalt met het huidige gebruik van High Definition of wellicht 4K HD opnamen dan zijn het wel de details. En wat is nu suffer dan in een film die rond 1607-1676 speelt (geboorte- en sterfjaar van de Ruyter) rekwisieten te gebruiken die uit een (veel) latere periode stammen. Eén van mijn doelen bij het maken van een film zou wel zijn om niet te verzeilen in de "goofs" afdeling van http://www.IMDB.com.... bijvoorbeeld: http://www.imdb.com/title/tt0172495/tri ... =tt_trv_gf

Mij stoort het nogal als in films zaken opduiken die totaal niet uit de tijd komen waarin de film zich afspeelt. Of het moet zo bedoeld zijn natuurlijk. Maar ik verwacht niet dat dit een komische film wordt? :knipoog:
Brabantica

Bericht door Brabantica »

Hoi Margriet,
Zocht je nog zilveren munten voor die ketting? Hoeveel stuks heb je nodig?
Kan dit waarschijnlijk goedkoop regelen. Ben een verzamelaar.
Ben dinsdag 1 juli en maandag 7 juli op de set in Lelystad.
Groet,
Brabantica

Terug naar “Historiepenningen”