2 en 1 euromunt

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
eurofreak België
Donateur
Donateur

2 en 1 euromunt

Bericht door eurofreak »

Beste forummakkers, kan een misslag kopen van 2 en 1 euromunt die alletwee aan beide zijden de muntwaarde hebben staan.
Nu is mijn vraag of dit enige waarde heeft, ikzelf ben niet zo'n verzamelaar van zulke stukken maar als ze enige waarde hebben en ik kan ze goedkoop kopen wil ik ze mss wel.
Een tijdje bijhouden en dan proberen op ebay te verkopen maar was is de waarde van zulke munt?
groetjes Luc
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: 2 en 1 euromunt

Bericht door Munthunter »

Hallo Luc,

Heb de advertentie niet gezien maar durf bijna met zekerheid te zeggen dat het hier geen misslag betreft maar een kanp staaltje huisvlijt. Hier zie je een uitleg over deze dubbele waardezijdes, iets wat in theorie niet mogelijk is te produceren bij het munthuis, of enkel met heel veel, vrijwel onmogelijke, omwegen.

http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=90&t=3772

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”