Hey,
Ik weet ergens een 1882 cc Morgan Dollar te koop.
Nu was mijn vraag hoe ik kan weten dat deze echt is?
Zit in een GSA omhulsel en is geen certificaat bij.
Zie 'http://mobile.apmex.com/product/10949/1 ... older'voor het omhulsel.
Geraakt er volgens verkoper niet uit.
Hoe kan ik dus weten hoe die echt is?
En hoeveel is hij ongeveer waard volgens jullie?
Alvast bedankt!
Matthias
Morgan Dollar 1882 cc
Moderators: koenmunten, Willem
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Re: Morgan Dollar 1882 cc
Matthias,
Als jij een foto van de betreffende munt laat zien, kan ik wel zeggen of hij origineel is. De meeste Carson City dollars in GSA slab zijn in MS63/64, waarde is zit dan tussen 175,00 en 250 euro.
Voor dat geld kocht ik liever één in slab van PCGS of NGC.
Gr. Willem
Als jij een foto van de betreffende munt laat zien, kan ik wel zeggen of hij origineel is. De meeste Carson City dollars in GSA slab zijn in MS63/64, waarde is zit dan tussen 175,00 en 250 euro.
Voor dat geld kocht ik liever één in slab van PCGS of NGC.
Gr. Willem
Willem,
Dit is een foto van de munt.

Waarop moet ik op letten als ik de munt in het echt zie zodat er niet mee is geprutst?
Bedankt al voor de reactie!
Matthias
Dit is een foto van de munt.

Waarop moet ik op letten als ik de munt in het echt zie zodat er niet mee is geprutst?
Bedankt al voor de reactie!
Matthias
-
- Volledig lid
Die is wel echt...mocht je hem kopen dan kan ik de bijbehorende doos en certificaat wel leveren...(origineel)
Komen deze dollars niet uit een voorraad die opdook bij een bank? Ik meen ergens in de jaren '70? Die werden toen allemaal in zo'n hoesje gestopt en verkocht. Je ziet deze exemplaren nog wel eens opduiken op een veiling.
-
- Volledig lid
Een gigantisch aantal Morgan Dollars werd vlak na het aanmaken opgeslagen in centrale banken en min of meer vergeten...tot dat ze begin jaren 60 op doken. Dit veranderde de markt destijds gigantisch, met name voor de 1903-O. Die werd van super zeldzaam (niemand had ze of zag ze afgezien van een paar rijke verzamelaars) tot overal verkrijgbaar van de ene op de andere dag. Vergelijk het met een 2 1/2 cent 1942 van Nederland waar opeens 100,000 van tevoorschijn komen.
Deze munten waren destijds voor $1 per stuk bij banken verkrijgbaar en uiteraard vlogen ze zakken tegelijk de banken uit. Maar in de begin jaren 70 waren er nog tonnen op voorraad. De General Service Administration (GSA) besloot toen om deze via een veiling systeem aan het publiek aan te bieden. Ze werden in de bekende plastic doosjes gestopt (voor de CC's) of in zacht plastic "soft-packs" en verkocht aan het publiek.
Zie ook:
GSAdollars.com
Dennis
Deze munten waren destijds voor $1 per stuk bij banken verkrijgbaar en uiteraard vlogen ze zakken tegelijk de banken uit. Maar in de begin jaren 70 waren er nog tonnen op voorraad. De General Service Administration (GSA) besloot toen om deze via een veiling systeem aan het publiek aan te bieden. Ze werden in de bekende plastic doosjes gestopt (voor de CC's) of in zacht plastic "soft-packs" en verkocht aan het publiek.
Zie ook:
GSAdollars.com
Dennis
Bedankt al voor de reacties.
Hopelijk kan ik deze binnenkort bij mijn nieuwe aanwinsten plaatsen
Matthias
Hopelijk kan ik deze binnenkort bij mijn nieuwe aanwinsten plaatsen

Matthias