kaften voor euromunten

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
eurofreak België
Donateur
Donateur

kaften voor euromunten

Bericht door eurofreak »

Beste forumleden, zoals jullie wel weten ben ik nog een beginneling op gebied van euromunten maar heb de smaak wel goed te pakken.
Nu ben ik op zoek naar een degelijke kaft om mijn euromunten in op te bergen.
Had wel een kaftje maar daar zijn geen bladen meer voor de krijgen.
Dus welke kaft kan ik het beste kopen zodat ik er altijd de nodige bladen kan bijsteken. Het is niet voor enkel 2 euromunten maar voor een ganse set van elk land. Heb al wat rondgeneusd op het internet maar spijtig genoeg is dit alles een beetje chinees voor mij, veel te veel keuzes.
Ook kan ik niets via het internet kopen, heb geen visa of netbankiering, ben nog van de oude stempel zoals ze hier zeggen.
Moesten er mensen zijn die mij een goed adres aan de hand kunnen doen waar ik eens kan langst gaan zal ik ze dankbaar zijn.
Of mss zijn er wel personen die kaften verkopen en dan wil ik gerust eens komen kijken.

grtjs Luc
groetjes Luc
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: kaften voor euromunten

Bericht door Stephan O »

Dag Eurofreak,

Zelf heb ik het opbergsysteem van Importa, insteekbladen in een map.
Nu bestaat mijn verzameling eigenlijk alleen uit 2-euromunten dus dat zijn allemaal dezelfde formaat insteekbladen.
Maar uiteraard heeft importa ze voor alle formaten om de munten per type te sorteren of per totale setjes van elk land.

Nu moet ik er bij zeggen dat deze opbergmethode niet luchtdicht is en de munten dus in de loop van de tijd zullen verkleuren of aangetast worden.
Nu is dat voor een verzameling van circulatiemunten niet zo erg, maar voor UNC/BU/PROOF munten zou ik het niet aanraden.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

Terug naar “Ideeënbus en hulp”