Afgelopen week is er een munt via ebay verkocht. Dit wilde ik toch even laten zien. Het gaat om een 20 dollar stuk uit 1907 met een gradering van pr69.
Opbrengst: ruim 2,8 miljoen euro!
http://www.ebay.nl/itm/1907-EX-HR-1907- ... 9493122426
20 dollar stuk uit 1907
Moderators: koenmunten, Willem
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
-
- Senior lid
20 dollar stuk uit 1907
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Re: 20 dollar stuk uit 1907
onbegrijplijk vind ik dit.
Dan ga je dus een munt van 2,8 miel kopen online zonder hem in het echt te zien op basis van 4 foto's.
En dan bij een relatief nieuwe verkoper.
Zoiets hoort meer bij een echte veiling.
Ik zie in china regelmatig lege slabs liggen die niet van ngc en pcgs te onderscheiden zijn.
De labels kan je ook zeer eenvoudig vervalsen. Het serienummer trek je uit de database.
Dan ga je dus een munt van 2,8 miel kopen online zonder hem in het echt te zien op basis van 4 foto's.
En dan bij een relatief nieuwe verkoper.
Zoiets hoort meer bij een echte veiling.
Ik zie in china regelmatig lege slabs liggen die niet van ngc en pcgs te onderscheiden zijn.
De labels kan je ook zeer eenvoudig vervalsen. Het serienummer trek je uit de database.
-
- Donateur
Inderdaad onbegrijpelijk, maar als je zo 2,8 miljoen euro kan uittellen voor een munt, weet je dus niet wat je met je geld kan/wil doen.
Ik heb geen medelijden met de koper als die munt vals blijkt te zijn.
Ik heb geen medelijden met de koper als die munt vals blijkt te zijn.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
-
- Senior lid
@neozion.
de verkoper is verkoopt al ruim 25 jaar bijzondere munten. deze verkoper heeft ook meerdere dure munten.
toch denk ik dat de koper een hele rijke investeerder is of iemand is die niet weet wat hij met het geld moet doen.
helaas kon ik niet meer bieden dan 800.000 euro .
ik vond het in ieder geval erg bijzonder dus wilde het wel even delen met jullie.
de verkoper is verkoopt al ruim 25 jaar bijzondere munten. deze verkoper heeft ook meerdere dure munten.
toch denk ik dat de koper een hele rijke investeerder is of iemand is die niet weet wat hij met het geld moet doen.
helaas kon ik niet meer bieden dan 800.000 euro .
ik vond het in ieder geval erg bijzonder dus wilde het wel even delen met jullie.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Ik sta er niet van te kijken van de opbrengst, 1907 is best bijzonder. De opbrengst was vast hoger geweest als hij op een gewone veiling was aangeboden zoals Heritage. Duurste 20 dollar munt ooit geveild is die van 1933 en ging voor ruim 7,5 miljoen dollar van de hand, dit is ook tevens de duurste munt tot nu toe. Maar goed Amerikaanse munten doen het altijd goed.
Gr. Willem
Gr. Willem
Als ik puur als ebay verkoper kijk zit hij er sinds 2009. met 178 verkopen vind ik dat niet erg veel en ik blijf erbij , als ik zoveel voor een munt moet neerleggen doe ik dat liever bij een echte veiling.Collecteuro's schreef:@neozion.
Maarja als verkoper zijnde zit je toch altijd met de veilingcommissie in je achterhoofd. In NL schenk je snel rond de 40% aan het veilinghuis. (20% voor koper en 20% voor verkoper, hoewel je als verkoper er vast wel iets af kan pingelen voor dit soort munten). Ebay is maar paar % totaal, dat kan dus een afweging zijn....... Zeker als je zoals deze verkoper al meerdere dure munten hebt verkocht via ebay(bekijk zijn feedback maar).
Hoewel ik zelf ook wel even zou twijfelen; zowel bij aankoop als verkoop van munten van deze waarde.
Hoewel ik zelf ook wel even zou twijfelen; zowel bij aankoop als verkoop van munten van deze waarde.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben de geïnteresseerde bieders de munt gewoon fysiek gezien bij de verkoper thuis of op kantoor.
Ebay wordt dan eigenlijk alleen als veilingprogramma gebruikt en inderdaad kost dat dan 'maar' 250$.
Ebay wordt dan eigenlijk alleen als veilingprogramma gebruikt en inderdaad kost dat dan 'maar' 250$.