Bronzen Trachy +-1100 nChr.

Plaats hier berichten over munten uit de late middeleeuwen. Dit is de periode van het jaar 1050 tot 1500.

Moderator: George_III

neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bronzen Trachy +-1100 nChr.

Bericht door neozion »

Wie kan mij wat meer vertellen over deze leuke trachy? De vorm van deze munten is toch wel bijzonder te noemen. Een schotel/kommetje.

Afbeelding
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Re: Bronzen Trachy +-1100 nChr.

Bericht door grivnagozer »

Muntslag van 1 der Bulgaarse koningen, heb er helaas geen catalogus van.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

grivnagozer schreef:Muntslag van 1 der Bulgaarse koningen, heb er helaas geen catalogus van.
zover was ik ook al gekomen. Voor byzantijnse munten ook nog niet een goede site gevonden. En om voor 1 munt nou een catalogus aan te schaffen........

Zal eens een stapel veilingcatalogussen doorbladeren. Heb nog meer oudere munten die ik nog beter moet plaatsen.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

op www.muntenbodemvondsten.nl zitten een hoop mensen die de benodigde catalogi wel bezitten. :thumb up:
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

neozion schreef:
grivnagozer schreef:Muntslag van 1 der Bulgaarse koningen, heb er helaas geen catalogus van.
zover was ik ook al gekomen. Voor byzantijnse munten ook nog niet een goede site gevonden. En om voor 1 munt nou een catalogus aan te schaffen........

Zal eens een stapel veilingcatalogussen doorbladeren. Heb nog meer oudere munten die ik nog beter moet plaatsen.
Voor (onder andere) Byzantijnse munten vind ik http://www.wildwinds.com/coins/index.html een prima en overzichtelijke site.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Ik gebruikte wildwind nogwel eens voor griekse en romeinse. Nooit aan gedacht dat ik voor byzantijns daar ook goed kon zijn. Zal eens er op gaan zoeken.

Terug naar “Late middeleeuwen 1050 - 1500”