Andorra 2014

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: Andorra 2014

Bericht door llinde »

Leamgn schreef:Bij de handelaar waar ik mijn munten normaal koop kost het UNC setje (5ct - 2euro) iets meer dan 47 euro. Denken jullie dat dit een goede prijs is. Of zou deze prijs de komende maanden nog kunnen zakken?

Ik ben eigenlijk gewoon geïnteresseerd in 1 volledig setje van Andorra. Ik vraag me af of ik niet beter 1 jaar wacht. Misschien wordt het setje van 2015 goedkoper. Hebben jullie hier een idee over?
Een handelaar wil er aan verdienen, dat spreekt voor zich.
Hierboven constateer ik al dat zo'n setje voor veel minder wordt aangeboden in Spanje, ik zou zeggen trek zelf je conclusies.
Mijn setje is zelfs gratis naar mij onderweg ;)

Luit
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

47 euro voor de 6 munten is veel te veel man, afblijven want voor die prijs koopt je een hele unc set :knipoog:

mvg luc
groetjes Luc
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

eurofreak schreef:47 euro voor de 6 munten is veel te veel man, afblijven want voor die prijs koopt je een hele unc set :knipoog:

mvg luc
Zou jij kunnen vertellen waar je zo'n complete UNC set koopt? Ik zie tot nu toe in de handel uitsluitend sets van 5 cent tot en met 2 euro.
Op sommige plaatsen staat zelfs vermeld dat de 1 en 2 cent ook uitsluitend in de BU sets zitten.

Luit
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Klopt het dat er ook Starterkits van Andorra zijn? (zit elke waarde 1x in?)

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Volgens mij zijn er geen starterkits, maar wel zogenaamde bewonersets, een eenvoudige blister met alle 8 munten, ik denk net zoiets als vorig jaar onze Nederlandse UNC set.

Luit
keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser »

eurofreak schreef:47 euro voor de 6 munten is veel te veel man, afblijven want voor die prijs koopt je een hele unc set :knipoog:

mvg luc
47 euro is inderdaad aan de hoge kant, in Spanje koop je ze rond de €20-€25, alleen vaak hoge verzendkosten.
Zoals al door Luit wordt gezegd is dit het werk van handelaren die leven van de handel, vaak heb je dan wel goede service en kun je terugvallen mocht er iets niet kloppen of misgaan. Dat is een een stuk lastiger met een Spanjaard die niet eens Engels spreekt :lol:

Maar €47 voor een complete UNC set? Ik zie de losse 1 en 2 eurocent al weg gaan voor omme nabij 30 euro per stuk! Oplage van de 1 en 2 eurocent is ook maar 200.000 stuks per munt. Toch wel benieuwd waar jij deze kan kopen als je ze voor die prijs kan aankomen :lach:
llinde schreef:

mvg luc
Zou jij kunnen vertellen waar je zo'n complete UNC set koopt? Ik zie tot nu toe in de handel uitsluitend sets van 5 cent tot en met 2 euro.
Op sommige plaatsen staat zelfs vermeld dat de 1 en 2 cent ook uitsluitend in de BU sets zitten.

Luit
De 1 en 2 eurocent zitten verpakt in de BU set, en inderdaad ook in de inwonerset. Naar mijn idee zijn deze ook van BU kwaliteit. De oplage hiervan is volgens mijn Spaanse bron ook 70.000 stuks, waardoor er volgens hem in totaal (buiten deze 2 sets om) nog 60.000 complete UNC sets beschikbaar zullen zijn.

Groet, Kees
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

llinde schreef:
euromunter schreef:Wat ik me afvraag is hoe er UNC setjes kunnen worden samen gesteld als de munten gemengd worden mer gecirculeerde munten en ook nog eens niet gelijktijdig én in twee landen in de omloop komen.
Ik weet nog niet helemaal hoe dit in zijn werk gaat, maar het feit is dat diverse Spaanse contacten van mij deze UNC setjes van 5 cent tot 2 euro aanbieden voor bedragen zo rond de 20-25 euro. Ze zouden rechtstreeks uit de Spaanse rollen en zakjes komen.

Luit
De munten komen uit gemixte UNC-rollen. In de rollen van de 2 euro 2014 Dubbelportret en de 2 euro 2015 met de nieuwe koning zitten ook 2 euromunten van Andorra met jaartal 2014. De 5 eurocent - 1 euro zitten in de UNC-rollen van de munten van Spanje met jaartal 2015.

Alle tot dusver uitgebrachte munten van Andorra zijn geslagen in Spanje. De 1 en 2 eurocent zullen met een maximum aantal van 60.000 stuks in de circulatie verschijnen.

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

mvg luc
Ik hoop niet voor jou dat je bij het Spaanse Pulifil besteld en betaald hebt, want dan kan het wel eens 'zoek' raken op het vliegveld...

En zie dan maar eens je geld terug te krijgen van deze criminelen.

groeten Paul
keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser »

De 1 en 2 euromunten zitten in gemixte rollen, maar de 5 tot 50 eurocent zijn volgens mij alleen uitgegeven in bankzakjes (zie foto)? Of ook nog in rollen? (Correct me if I'm wrong! :lach: )

Groet Kees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Volgens mij heb je gelijk Kees, maar voor het principe maakt het ook niet uit.
Wat mij opvalt is dat op mijn forum euroswapper veel Spaanse verzamelaars deze Andorra sets van 6 munten aanbieden voor 20-25 euro en tegelijk de dubbelkop en Spaanse 2015 munten 5 cent tot 2 euro vrijwel voor nominaal aanbieden. Het één houd vast verband met het ander.... greeny

Luit
MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM »

llinde schreef:Volgens mij heb je gelijk Kees, maar voor het principe maakt het ook niet uit.
Wat mij opvalt is dat op mijn forum euroswapper veel Spaanse verzamelaars deze Andorra sets van 6 munten aanbieden voor 20-25 euro en tegelijk de dubbelkop en Spaanse 2015 munten 5 cent tot 2 euro vrijwel voor nominaal aanbieden. Het één houd vast verband met het ander.... greeny

Luit
Jep geloof dat ik ze via de Spaanse weg maar ga bestellen..
Mensen belangstelling om mee te doen ?
Of kent iemand een weg om voor een mooie prijs aan de UNC 8 munten te komen en aan de BU?
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser »

Misschien kun je wachten tot de rollen of zakjes van de 1 en 2 cent munten vrijkomen en de complete sets beter beschikbaar zijn. Direct na uitgifte halverwege januari waren de sets ruim beschikbaar op de Spaanse eBay, toen kon je ze kopen voor ommenabij €60-€70 per BU set.

Via de Spaanse weg is inderdaad wat goedkoper, maar daar groter inkopen is lastig, vaak in combinatie met hoge verzendkosten. Ik heb de sets nog niet in grote aantallen voorbij zien komen (voor redelijke prijzen). Het is ook maar net wat je er aan wilt besteden, en welke kwaliteit (UNC/BU) je verzamelt. Uit nieuwsgierigheid: wat wil jij bijvoorbeeld uitgeven aan een UNC of BU set?

In Nederland zijn de sets goed beschikbaar, je zou de set dus ook bij een Nederlandse handelaar kunnen kopen. :thumb up:
Groet, Kees
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

keeser schreef:In Nederland zijn de sets goed beschikbaar, je zou de set dus ook bij een Nederlandse handelaar kunnen kopen. :thumb up:
Groet, Kees
Maar voor de prijs die jij voor alleen een 2 euro vraagt op ebay, krijg ik een set van 6 munten 5 cent t/m 2 euro uit Spanje.
Voor €9.25 aan porto kan ik tot 500 gram aangetekend hier krijgen, 1 setje weegt ongeveer 50 gram, dus als je wat groter inkoopt vallen de verzendkosten per set ook wel mee...
Ik heb er alleen geen trek in om handelaar te gaan spelen :sarcasm2:

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Je zou ook het adres van je handelaar door kunnen geven zodat iemand anders ook een complete set voor een schappelijke prijs kan kopen.

Gr, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef:zodat iemand anders ook een complete set voor een schappelijke prijs kan kopen.
Ik zou zeggen, neem eventueel contact op met MikeGSM, hij vraagt immers om mede bestellers!

Luit
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Het is en blijft wel een ellende met Andorra wat betreft uitgiftebeleid.
Laatst gewijzigd door Collectcoins op 22 feb 2015, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM »

Inmiddels een bestelling geplaatst.

Kan de UNC straks aanbieden voor €30.00
Ook de BU is voor een goede prijs te verkrijgen :)
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

MikeGSM schreef:Inmiddels een bestelling geplaatst.

U bedoelt met de UNC de acht munten van 1 cent tot 2 euro?

mvg luc
groetjes Luc
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Omdat we onze site volledig hebben aangepast hebben we een exclusieve aanbieding voor de unc-set Andorra.
In onze webshop kun je de set bestellen en als je bij het afrekenen de kortingscode 'CC2015' gebruikt (maximaal 10 en alleen geldig voor de unc-set à 6 munten) heb je de set voor een zeer aantrekkelijke prijs!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM »

eurofreak schreef:
MikeGSM schreef:Inmiddels een bestelling geplaatst.

U bedoelt met de UNC de acht munten van 1 cent tot 2 euro?

mvg luc
Nee, sorry de 6 munten..
De 8 munten kan ik zelf ook nergens vandaan krijgen...

Behalve uit de BU maar die is iets duurder
keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser »

En zo word er eventjes €150 neergelegd voor een coincard van de €2 Andorra 2014.

http://www.ebay.de/itm/Andorra-2-Euro-M ... 4ae5e6e1fb

Groet, Kees
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Sommige mensen zijn echt volledig gestoord...
Er is geen officiële coincard Andorra....
Ik heb nog wel een paar van die 2 euromunten liggen, misschien ook maar in een kaartje stoppen en verkopen?

Kreeg trouwens vandaag de Andorra 2014 BU binnen van een Spaans ruilcontact en het viel mij op dat alle munten er zo ongeveer verschillend in zitten, geen enkele recht.
Hebben anderen ook deze ervaring?

Luit
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Vandaag van een spaanse handelaar vernomen dat de 1 en 2 cent mss niet zal geslagen en verdeeld worden door Frankrijk maar dat Spanje dit zal doen.
Of het het zoveelste gerucht is of waarheid zal de tijd duidelijk maken. :dizzie:

mvg luc
groetjes Luc
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Het zou goed nieuws zijn als Spanje deze munten zal uitgeven en niet Frankrijk.
In Spanje is het namelijk veel eenvoudiger om aan UNC munten te komen dan in Frankrijk.

Luit
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Het zou komen vermits er tussen Andorra en Frankrijk onenigheid is over die 1 en 2 cent munten.
Andorra had aan Frankrijk wel gezegd om ze allen aan hun te geven en niet zelf in de rollen te steken, gerucht of niet

Ook volgens de spaanse handelaar houd Andorra expres de BU setten tegen om de prijs op te drijven, er zouden er nog maar 10.000 van de 70.000 verdeeld zijn, waar of niet???

Het andere goede nieuws was wel dat Andorra de verdeling ook zou overlaten aan Spanje, en ook van hun herdenkingsmunt.
Het zou zeker niet slecht zijn moest dit door gaan.

mvg Luc
groetjes Luc

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”