eurofreak schreef:47 euro voor de 6 munten is veel te veel man, afblijven want voor die prijs koopt je een hele unc set
mvg luc
47 euro is inderdaad aan de hoge kant, in Spanje koop je ze rond de €20-€25, alleen vaak hoge verzendkosten.
Zoals al door Luit wordt gezegd is dit het werk van handelaren die leven van de handel, vaak heb je dan wel goede service en kun je terugvallen mocht er iets niet kloppen of misgaan. Dat is een een stuk lastiger met een Spanjaard die niet eens Engels spreekt
Maar €47 voor een complete UNC set? Ik zie de losse 1 en 2 eurocent al weg gaan voor omme nabij 30 euro per stuk! Oplage van de 1 en 2 eurocent is ook maar 200.000 stuks per munt. Toch wel benieuwd waar jij deze kan kopen als je ze voor die prijs kan aankomen
llinde schreef:eurofreak schreef:47 euro voor de 6 munten is veel te veel man, afblijven want voor die prijs koopt je een hele unc set
mvg luc
Zou jij kunnen vertellen waar je zo'n complete UNC set koopt? Ik zie tot nu toe in de handel uitsluitend sets van 5 cent tot en met 2 euro.
Op sommige plaatsen staat zelfs vermeld dat de 1 en 2 cent ook uitsluitend in de BU sets zitten.
Luit
De 1 en 2 eurocent zitten verpakt in de BU set, en inderdaad ook in de inwonerset. Naar mijn idee zijn deze ook van BU kwaliteit. De oplage hiervan is volgens mijn Spaanse bron ook 70.000 stuks, waardoor er volgens hem in totaal (buiten deze 2 sets om) nog 60.000 complete UNC sets beschikbaar zullen zijn.
Groet, Kees