Catalogus valse euromunten

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
tli
Nieuw lid
Nieuw lid

Catalogus valse euromunten

Bericht door tli »

Naar aanleiding van het berichtje hieronder, dacht ik dat het misschien wel leuk is om de verschillende valse euro's eens bij elkaar in een topic te zetten, en zo een overzicht te maken van de verschillende soorten en kenmerken. In bijlage de 5 valse 2 euro's die ik in de loop der jaren uit mijn portemonnee heb gevist. Vind je het een leuk idee en heb je duidelijke afbeeldingen dan stel ik voor dat je ze hier plaatst! Ik ben benieuwd.

Groet,
Thijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door tli op 04 dec 2012, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
tli
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: Catalogus valse euromunten

Bericht door tli »

en de volgende twee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door tli op 04 dec 2012, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

wat zijn de precieze kenmerken als ik vragen mag ik zie alleen maar dat ze nogal gecirculeerd hebben maar ik ben ook niet zo thuis in vervalsingen dus hopelijk leer ik hier ;)
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
Senior
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Senior »

Muntwaarden van euromunten die vervalst worden om in de circulatie te brengen: 50 cent, 1 euro en 2 euro

Belangrijkste echtheidskenmerken: gewicht en magnetisme (niet goed = vals)

Secundaire echtheidskenmerken: kleur, glans, slagkwaliteit, detaillering en randbewerking (kunnen ook bij echte munten afwijken door slechte slag of gebruik)

Groeten,

Senior
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Hallo Thijs en anderen die hier nog afbeeldingen gaan plaatsen... het lijkt me leuke en zinnig als er per afbeelding ook even kort beschreven wordt waarom de euro (waarschijnlijk) vals is. Alleen afbeeldingen zonder toelichting zegt mij niet zo veel...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

koenmunten schreef:Hallo Thijs en anderen die hier nog afbeeldingen gaan plaatsen... het lijkt me leuke en zinnig als er per afbeelding ook even kort beschreven wordt waarom de euro (waarschijnlijk) vals is. Alleen afbeeldingen zonder toelichting zegt mij niet zo veel...
ja ik zie ook wel dat het niet helemaal lekker is met die 2 euro munten maar goed ik zie ze wel vaker in slechte staat in de portomonee lijkt me sterk dat dat allemaal vals is. ben het eens dat er een toelichting bij moet, dan kan dit nog een leerzaam topic worden misschien
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
tli
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door tli »

Ik heb wat kenmerken aan iedere foto toegevoegd. Als ik in de gelegenheid ben zal ik ze eens laten wegen om exacte gewichten te kunnen vermelden!

Gr Thijs

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”