ik heb gevonden in een kilo thaise baht deze munt. Ik kon hem niet op de foto zetten tot ik vandaag een nieuw vergroot glas binne kreeg camera erop en toen had ik hem ! alleen ik zie dat 45x niet alleen de munt lekker duidelijk maakt maar ook een hoop troep die je normaal niet ziet maar goed
ik ben zelf geen verzamelaar van mislagen en heb er ook geen verstand van maar ik kwam hem tegen en volgens mij is dit een zogenoemde ''double die''
klopt het wat ik zeg en is dit een iets bijzonders of een vondst waar der zoveel van zijn !
ik hoor graag jullie reactie
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
ik hoop dat er een ''gek'' op het forum is. ik zelf heb er niks mee en zou hem bij intresse wel van de hand wille doen kan ik mijn verzameling weer uitbreiden maar het ging me meer nu even om te horen of ik het goed heb gezien aangezien ik er niet in thuis ben zo heb ik wat geleerd dank u !
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
Dit is een bij Thaise munten een veel voorkomende "machine double" , dus geen "doubled die"... Het dubbele is vlak en geen exacte kopie van hetgene wat dubbel is ,vandaar een "machine double"..
munt9490 schreef:ik geloof niet dat ik het helemaal snap maar daar kom ik dnek wel achter na wat google met wat voorbeelden.
maar het is dus veel voorkomend dat is ook leuk om te weten !
weer geen zeldzame vondst jammer haha
Ik vind het lastig uit te leggen maar ls je eenmaal een double die gezien heb, is het verschil in 1 keer duidelijk..Een 'double die' munt is geslagen met een stempel waar het dubbele al op staat, bij jouw munt was het dubbele niet aanwezig op het stempel..
Bij een 'double die' is het gene wat dubbel is een exacte kopie van het orgineel.. Net of het even opgetild is en even verder weer neergelegd.. Ter verduidelijking even een illustratie gemaakt.. Een kenmerk bij een double die zijn "inkepingen" , aangegeven met pijlen bij de illustratie..