Hallo allemaal,
Dit lijkt er een van 1586 te zijn van Henry de 3e. Echter is er alleen in muntplaats F? geslagen. De F kan ik echter niet vinden op de munt.
weet iemand hier meer over?
Groeten,
Vincent
Welke franse double tournois 1586 heb ik hier
Moderator: koiboyke
Welke franse double tournois 1586 heb ik hier
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Welke franse double tournois 1586 heb ik hier
Waarom alleen in Angers (= F)?...
Volgens de catalogus van Jean Duplessy werd deze munt in meerdere ateliers geslagen, en persoonlijk heb ik al een afbeelding gezien met de letter A (= Parijs).
Op het eerste gezicht lijkt me hier een D te staan van Lyon.
Volgens de catalogus van Jean Duplessy werd deze munt in meerdere ateliers geslagen, en persoonlijk heb ik al een afbeelding gezien met de letter A (= Parijs).
Op het eerste gezicht lijkt me hier een D te staan van Lyon.
Hallo Einstein,
Volgens enumsta : http://en.numista.com/catalogue/pieces26114.html is er maar 1 slagplaats in 1586 daar heb ik het op gebasseerd. En aangezien ik de F niet kon vinden dacht ik misschien weet iemand hier meer vanaf. Maar volgens jouw zijn er dus meerdere muntplaatsen?
Groeten,
Vincent
Volgens enumsta : http://en.numista.com/catalogue/pieces26114.html is er maar 1 slagplaats in 1586 daar heb ik het op gebasseerd. En aangezien ik de F niet kon vinden dacht ik misschien weet iemand hier meer vanaf. Maar volgens jouw zijn er dus meerdere muntplaatsen?
Groeten,
Vincent
Eerlijk gezegd weet ik niet waar Numista die gegevens haalt, want in de twee meest bekende catalogi voor de Franse koninklijke munten - Ciani & Duplessy - komen deze details niet voor.
Maar hoe zeker ben je van de datum? Op de foto kan ik die niet onderscheiden...
Groetjes,
marc
Maar hoe zeker ben je van de datum? Op de foto kan ik die niet onderscheiden...
Groetjes,
marc
Hallo Einstein,
Best wel zeker. Hierbij nog een close up gemaakt
Groeten,
Vincent
Best wel zeker. Hierbij nog een close up gemaakt
Groeten,
Vincent
Ja, dit lijkt inderdaad erg op 1586.
Maar helaas kan ik je hier niet verder bij helpen, je zal eens naar die Numista moeten schrijven?...
marc
Maar helaas kan ik je hier niet verder bij helpen, je zal eens naar die Numista moeten schrijven?...
marc
Hallo Einstein,
Tja, ik kan het niet zien welke slagplaats het is, kzal proberen of ik nog een betere foto er van kan maken morgen. Als jij zegt dat er meerdere muntplaatsen zijn dan geloof ik dat.
Groeten,
Vincent
Tja, ik kan het niet zien welke slagplaats het is, kzal proberen of ik nog een betere foto er van kan maken morgen. Als jij zegt dat er meerdere muntplaatsen zijn dan geloof ik dat.
Groeten,
Vincent
Ik heb geprobeerd een betere foto te maken van de onderkant. Om de letter te zien. En Ik denk dat je gelijk hebt en het inderdaad een D is. Misschien kunnen meerdere mensen dit zien en zeggen als het klopt.
Groeten,
Vincent
Groeten,
Vincent