Hallo allemaal,
ik heb hier een franse liard 1770. Echter kom ik niet uit de muntplaats, omdat het te onduidelijk lijkt.
Heeft iemand van jullie hier misschien uitkomst over...
Groeten,
Vincent
welke franse liard heb ik hier
Moderator: koiboyke
welke franse liard heb ik hier
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: welke franse liard heb ik hier
Het muntmeesterteken onder de beeldenaar is wel duidelijk: een omgekeerde V oftewel een chevron. Die werd in 1770 enkel gebruikt door de muntdirecteur van Lille (Rijsel). Muntletter zou dus W moeten zijn.
Verzamelaar van wereldmunten op type
Gezien het halve "driehoekje" onder het hoofd denk ik aan Lille (W). Dit teken is een kompas en het kenmerk voor de muntdirecteur DAVIS FRANCOIS LEPAGE die werkte tussen 1759-1784.
Hallo Jan en Bart,
Bedankt voor de determinatie ! ik dacht dat het munteken onder de kroon stond en niet het hoofd. Maar jullie hebben gelijk
Groeten,
Vincent
Bedankt voor de determinatie ! ik dacht dat het munteken onder de kroon stond en niet het hoofd. Maar jullie hebben gelijk
Groeten,
Vincent
De muntletter (in dit geval W) die de muntplaats aanduidt, staat inderdaad onder het wapenschild. Daarnaast is er het muntmeesterteken van de plaatselijke muntdirecteur dat zich bevindt onder de beeldenaar. Op een groot aantal munten staat er daarnaast nog een muntteken van de plaatselijke muntgraveur naast het jaartal.
Verzamelaar van wereldmunten op type